اخبار تکنولوژی

بهترین ویژگی های iOS 11 (بررسی ۱۳ مورد)

بهترین ویژگی های iOS 11

آپدیت کلی سیستم عامل iOS 11 امروز به صورت رسمی ساخته شد، اما این سیستم عامل چه ویژگی های جالبی دارد که می تواند شما را به انجام آپدیت ترغیب کند؟ در این مقاله به معرفی ۱۳ ویژگی جدید iOS 11 می پردازیم که بسیار کاربردی هستند.

اپل به تازگی در کنفرانس اختصاصی خود از آیفون های جدید خود رونمایی کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آیفون های جدید اپل می توانید مقاله کامل مشخصات اجمالی آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون X را مطالعه کنید.اما در کنار عرضه سه آیفون جدید اپل، باید منتظر عرضه آن نیز باشیم. آپدیت رسمی و عمومی سیستم عامل iOS 11 این آپدیت امروز رسما منتشر می شود. اما آیا ارزش به روز رسانی آیفون یا آیپد خود را به iOS 11 دارد؟

در این مقاله ۱۳ ویژگی جدید iOS 11 را معرفی می کنیم که بسیار کاربردی هستند و نشان می دهند که در دانلود و نصب این آپدیت سیستمی تردید نکنید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از بخش ها و ویژگی های ذکر شده می توانید با کارشناسان موبایل کمک تماس گرفته و از آنها کمک بخواهید.

تبدیل عکس زنده به GIF

حتما با قابلیت Live Photo سیستم عامل iOS آشنایی دارید. این ویژگی برای اولین بار در آیفون ۶s معرفی شد که در آن هنگام ضبط عکس، ۱٫۵ ثانیه قبل از گرفتن عکس اصلی توسط دوربین، ۱٫۵ ثانیه پس از ذخیره آن توسط دوربین و در نهایت یک ویدیوی کوچک ۳ ثانیه ای ارائه شد. کلیپ ارائه شده است برای آشنایی با نحوه فعال سازی و استفاده از این عملکرد در آیفون اپل، از مقاله نحوه فعال سازی عملکرد Live Photo (Live Photo) آیفون استفاده کنید. اما آیا می دانستید که این قابلیت در iOS 11 کاربرد بیشتری دارد؟

تا پیش از این برای تبدیل Live Photo به GIF متحرک مجبور بودیم از برنامه هایی مانند GIF Toaster استفاده کنیم که در مقاله نحوه تبدیل Live Photo iPhone به GIF ارائه شده است. اما در iOS 11 امکان تبدیل Live Photo به GIF بدون نصب برنامه اضافی برای کاربر وجود دارد. علاوه بر این، در iOS 11 امکان انتخاب عکس اصلی Live Photo وجود دارد. به این ترتیب عکس مورد نظر شما به کاور اصلی Live Photo تبدیل می شود.

عکس ها و فیلم های بیشتری را در حافظه ذخیره کنید

اپل فرمت فشرده سازی تصویر را در iOS 11 تغییر داد، بنابراین امکان ذخیره عکس ها و فیلم های بیشتری در حافظه گوشی وجود دارد. اپل ادعا می کند که فرمت فشرده سازی تصویر در iOS 11 تقریباً دو برابر iOS 10 کار می کند. بنابراین، اگر ۵۰۰ عکس قبلاً حافظه آیفون شما را با iOS 10 پر کرده است، با به روز رسانی iOS 11 می توانید ۱۰۰۰ عکس را در حافظه دستگاه ذخیره کنید.

تغییرات در اپ استور

ممکن است به دلیل محدودیت هایی که با آن مواجه هستیم زیاد با اپ استور درگیر نباشید، اما تغییراتی که در اپ استور از نظر ظاهری ایجاد شده است بدون شک یکی از بهترین ویژگی های iOS 11 است. اپل در iOS 11، زبان طراحی در The اپ استور که قبلاً در برنامه های موسیقی و اخبار دیده ایم.

طراحی جدید نوار کشوی اپلیکیشن مسنجر

پیش از این اپل نوار خاصی را به اپلیکیشن Message در سیستم عامل iOS اضافه کرده بود که از طریق آن کاربر می توانست به سرعت به بخش های موضوعی مانند تصاویر GIF، عکس ها، استیکرها، شکلک ها و غیره دسترسی پیدا کند. این نوار App Drawer نام دارد. اگرچه نوار هدف یک هدف کاربردی داشت، اما به دلیل پیچیدگی و طراحی بصری ضعیف، استفاده از آن کمی دشوار بود. اکنون در iOS 11، اپل این مشکل را حل کرده است و کاربران به راحتی می توانند با استفاده از طراحی جدید App Cache به بخش هایی مانند استیکرها، شکلک ها و غیره دسترسی داشته باشند.

سیری طبیعی تر و هوشمندتر می شود و از ترجمه پشتیبانی می کند

اپل در iOS 11 دستیار صوتی و هوشمند Siri خود را تقویت کرده است. سیری در iOS 11 هوشمندتر و طبیعی تر از قبل است و هوش مصنوعی پیشرفته و یادگیری ماشینی را به ارمغان می آورد. علاوه بر این مشکلات، یک قابلیت بسیار جالب و کاربردی در iOS 11 برای سیری وجود دارد که از طریق آن می توانید از سیری به عنوان مترجم شخصی خود استفاده کنید! به عنوان مثال، می‌توانید از سیری بپرسید که برای گفتن «دوستت دارم» به زبان اسپانیایی چه چیزی بگوید و سپس به سرعت پاسخ مورد نظر خود را از سیری دریافت کنید.

پیشنهاد کلمه از طریق صفحه کلید مجازی و حالت یک دست

در iOS 11 یکی از ویژگی های جالب گوگل ناو (Google Now) به اکوسیستم iOS اضافه شده است! بنابراین وقتی با استفاده از صفحه کلید مجازی در iOS 11 تایپ می کنید، صفحه کلید کلماتی را که اخیراً در آیفون خود استفاده کرده اید را پیشنهاد می کند. همچنین حالت یک دستی به صفحه کلید مجازی iOS 11 اضافه شده است که هر دو ویژگی ذکر شده برای کاربران دستگاه های اندرویدی آشنا هستند اما در هر صورت ویژگی های جالب، مفید و جدید iOS 11 به حساب می آیند. در حالت، باید انگشت خود را روی گزینه Emoji قرار دهید و سپس آن را انتخاب کنید. این گزینه تایپ با یک دست را در صفحه کلید مجازی آیفون فعال می کند.

مدیریت و سفارشی سازی مرکز کنترل

در سال ۲۰۱۳ با معرفی iOS 7 شاهد معرفی مرکز کنترل آیفون بودیم. تبی که به صورت منوی کشویی در آیفون و آیپد اپل ظاهر می شود و دسترسی به گزینه های مختلف را آسان می کند. متأسفانه تا به امروز امکان شخصی سازی آیکون های میانبر Control Center در iOS وجود نداشت، اما اکنون با معرفی iOS 11 این مشکل برطرف شده و در نهایت کاربران می توانند آیکون های میانبر Control Center را مطابق با سلیقه خود سفارشی کنند.

اعلان ها را راحت تر نشان دهید

در iOS 11، نحوه نمایش نوتیفیکیشن های اخیر و از دست رفته تغییر می کند و همزمان نمایش داده می شود. بنابراین برای هر یک از این دو دسته از اطلاعیه ها بخش های جداگانه ای ارائه نخواهد شد. برای دسترسی به لیست اعلان ها، کافی است انگشت خود را از بالای صفحه به پایین بکشید و تمام اعلان های خود را به ترتیب مشاهده کنید.

حالت مزاحم نشوید هنگام رانندگی

سیستم عامل iOS 11 مجهز به ویژگی فوق العاده ای است که می تواند از بسیاری از تصادفات جلوگیری کند. با توجه به این ویژگی، زمانی که کاربر در حال رانندگی است، نمایش اعلان ها بر روی صفحه نمایش دستگاه متوقف می شود! یعنی اگر تماس، اس ام اس یا هر چیز دیگری دریافت کردید، آیفون شما نوتیفیکیشنی را نشان نمی دهد و حتی می تواند به طور خودکار به مخاطب شما اطلاع دهد که در حال رانندگی هستید و در حال حاضر نمی توانید پاسخ دهید. این ویژگی یکی از بهترین ویژگی های iOS 11 است.

بهبود عملکرد Apple Maps (Apple Maps)

در iOS 11، اپل نقشه های داخلی برخی از ساختمان ها و مناطق مختلف را معرفی کرد. به عنوان مثال نقشه های داخلی صدها مرکز خرید و فرودگاه به اپلیکیشن Maps در iOS 11 اضافه شده است، بنابراین Apple Map در iOS 11 می تواند نقشی فراتر از هدایت مسیر جاده ای و بیرونی داشته باشد و از آن نیز استفاده کند. نقشه داخلی بسیاری از ساختمان ها و مراکز دیگر. علاوه بر این، اپل مسیرهای گام به گام مستقیم را به برنامه نقشه اپل در iOS 11 اضافه کرد.

به سرعت تمام داده ها و تنظیمات را از آیفون قدیمی به آیفون جدید وارد کنید

اپل یک ویژگی بسیار مفید را به iOS 11 اضافه کرد. تصور کنید یک آی پد یا آیفون قدیمی دارید و حالا یک گجت جدید iOS مانند آیفون ۸ خریداری کرده اید و می خواهید آن را اجرا کنید. در iOS 11 دیگر نیازی به انجام مراحل راه اندازی اولین دستگاه و بازیابی اطلاعات نخواهید داشت. فقط دستگاه iOS قدیمی خود را در کنار آیفون جدید خود قرار دهید و تمام تنظیمات و داده ها را از دستگاه قدیمی به آیفون جدید منتقل کنید! این بدون شک یکی از بهترین ویژگی های iOS 11 است.

نماد کنترل صدا دوباره طراحی شده است

در نسخه های قبلی iOS، زمانی که در حال تماشای ویدیو بودید و دکمه ولوم دستگاه را برای کاهش یا افزایش صدا فشار می دادید، یک آیکون نیمه شفاف بزرگ با نماد بلندگو در وسط صفحه نمایش دستگاه ظاهر می شد و از دیده شدن آن جلوگیری می کرد. . فیلم خیلی ناراحت کننده بود اما در iOS 11 اپل این آیکون را حذف کرد! بنابراین، از این پس در iOS 11، اگر هنگام تماشای یک ویدیو، دکمه تنظیم صدا را فشار دهید، نواری مشابه تصویر بالا در گوشه سمت راست بالای صفحه نمایش ظاهر می‌شود که به شما امکان می‌دهد میزان صدا را ببینید. این ویژگی مطمئنا یکی از بهترین ویژگی های iOS 11 است.

اشتراک گذاری سریع رمز عبور Wi-Fi

احتمالاً برای شما هم پیش آمده است که شخصی سعی کرده به وای فای منزل یا محل کار شما متصل شود و باید رمز عبور را بخوانید یا برای او پیامک ارسال کنید. iOS 11 راه حل بهتری برای این مشکل ارائه می دهد. از این پس، اگر شخصی بخواهد به وای فای که به آن وصل هستید و آیفون شما متصل شود، کافیست آیفون یا آیپد خود را برای چند ثانیه در کنار آیفون شما (در حالت قفل) قرار دهد تا به سرعت رمز عبور را دریافت کند. برای وای فای و به نظر می رسد که این ویژگی نه تنها برای آیفون و آی پد اپل است، بلکه توسط مک بوک نیز پشتیبانی می شود. بنابراین می توانید آیفون خود را به شبکه وای فای که هر مک بوک جداگانه به آن متصل است، با قرار دادن آیفون خود در نزدیکی مک بوک برای چند ثانیه وصل کنید تا رمز وای فای بین دو دستگاه به اشتراک گذاشته شود. این ویژگی مطمئنا بسیار جالب و مفید خواهد بود.

نتیجه

همانطور که مشاهده می کنید در این مقاله ۱۳ ویژگی جدید iOS 11 را معرفی کرده ایم که بسیار مفید و جالب هستند. مطمئنا با توجه به این ویژگی ها لذت دانلود و نصب آپدیت iOS 11 بیشتر خواهد شد. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از بخش ها و ویژگی های ذکر شده می توانید با کارشناسان موبایل کمک تماس گرفته و از آنها کمک بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا