اخبار تکنولوژی

با پرچمدارهای جدید ویوو از غروب خورشید عکسبرداری کنید!

در طی چند سال گذشته، برند چینی ویوو که یکی از تولید‌کننده‌های بزرگ گوشی محسوب می‌شود به پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه بهبود قابلیت‌های مرتبط با تصویربرداری و توسعه گوشی‌های پرچمدار مبتنی بر دوربین دست پیدا کرده است. حالا این برند امروز با معرفی سری ویوو X100 نسل جدید گوشی‌های قدرتمند خود که از قابلیت‌های پیشرفته عکاسی بهره می‌برند را در معرض نمایش قرار داد.

مطابق انتظار، سری ویوو X100 شامل دو نسخه مدل استاندارد و پرو به نام‌های ویوو X100 و X100 پرو می‌شود که در بسیاری از زمینه‌ها از مشخصات فنی مشابهی برخوردار شده‌اند. در این راستا، پرچمدارهای جدید ویوو به تراشه قدرتمند دایمنسیتی ۹۳۰۰ مجهز شده و به لطف گواهی IP68 در برابر آب و گردو‌غبار به طور کامل مقاوم هستند.

ویوو X100 و ویوو X100 پرو از نمایشگر ۶٫۷۸ اینچی اولد با رزولوشن تصویر ۲۸۰۰ در ۱۲۶۰ و فناوری LTPO بهره می‌برند. نمایشگر این دو پرچمدار همچنین می‌تواند به نرخ روشنایی چشمگیر ۳۰۰۰ نیتی دست پیدا کند. از دیگر مشخصات فنی سری ویوو X100 می‌توان اسپیکرهای دوگانه و سنسور مادون قرمز را نام برد.

ویوو X100 از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ ۱۲۰ واتی بهره می‌برد ولی متاسفانه ظاهرا این گوشی از قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند. از سوی دیگر، ویوو X100 پرو نیز با باتری حجیم‌تر ۵۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی همراه شده که از شارژ ۱۰۰ واتی باسیم و شارژ ۵۰ واتی بی‌سیم برخوردار است.

سیستم دوربین ویوو X100 پرو

نسخه پرو سری ویوو X100 به دوربین‌های قدرتمندی مجهز شده که انتظار می‌رود تجربه عکاسی لذت‌بخشی را در اختیار کاربران قرار دهد. در پنل پشتی ویوو X100 پرو شاهد دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی (سنسور IMX989 و گشودگی دیافراگم f/1.75)، لنز فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی (سنسور IMX866 و گشودگی دیافراگم f/1.57) و سنسور پریسکوپی ۱۰۰ میلی‌متری ۵۰ مگاپیکسلی (زوم اپتیکال ۴ برابری و گشودگی دیافراگم f/2.5) هستیم. برای ثبت عکس‌های بهتر، تراشه اختصاصی تصویربرداری V3 به کمک سیستم دوربین دستگاه می‌آید.

ویوو X100 پرو حالا از فیلمبرداری حالت پرتره با رزولوشن ۴K پشتیبانی می‌کند که قادر است فوکوس را به طور خودکار در بین سوژه‌های مختلف جابه‌جا کند و به دقیق‌ترین شکل ممکن حالت تاری را در پس‌زمینه ایجاد کند. همچنین یک حالت تصویربرداری ۳۵ میلی‌متری نیز برای این گوشی تدارک دیده شده است.

ویژگی جدید دوربین ویوو X100 پرو حالت تصویربرداری از خورشید است که مقام‌های ارشد ویوو مانور زیادی روی آن داده‌اند. به لطف این ویژگی، کاربر می‌تواند از غروب خورشید عکس‌های باکیفیتی ثبت کند بدون آن که نور شدید باعث از بین رفتن کیفیت تصویر شود.

blank

سیستم دوربین ویوو X100

ویوو مجبور شده که برای کاهش قیمت نسخه استاندارد سری ویوو X100، برخی از قابلیت‌های مهم را از آن حذف کند. برای مثال، ویوو X100 از تراشه اختصاصی تصویربرداری قدیمی‌تر V2 استفاده می‌کند و همچنین به سنسور کوچک‌تر ۵۰ مگاپیکسلی IMX920 با گشودگی دیافراگم f/1.57 مجهز شده است. دو دوربین دیگر دستگاه نیز شامل لنز فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی و سنسور تله‌فوتو ۶۴ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابری (گشودگی دیافراگم f/2.57) می‌شود. شایان ذکر است که سنسورهای تله‌فوتو هر دو دستگاه می‌توانند تصاویر ماکرو ثبت کنند.

قیمت سری ویوو X100

در حال حاضر، پرچمدارهای جدید ویوو برای بازار چین معرفی شده‌اند و هنوز جزئيات عرضه جهانی آن‌ها مشخص نشده است. ویوو X100 در کانفیگ پایه رم ۱۲ / حافظه ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت ۳۹۹۹ یوآن (۵۴۹ دلار) به فروش می‌رسد. ویوو X100 پرو نیز برای کانفیگ مشابه با قیمت ۴۹۹۹ یوآن (۶۸۶ دلار) روانه بازار می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا