اخبار تکنولوژی

اعمال دستورات ADB بدون نیاز به تایپ دستی با برنامه ADB GUI

دستورات ADB را بدون ورودی دستی با برنامه ADB GUI اعمال کنید

اگر نمی توانید دستورات ADB را به خاطر بسپارید یا به دلایلی نمی خواهید آنها را به صورت دستی وارد کنید، می توانید از برنامه عالی ADB GUI استفاده کنید. در این مقاله ساده ترین راه برای اعمال دستورات ADB بدون نیاز به وارد کردن دستی و استفاده از برنامه های رابط کاربری گرافیکی ADB را یاد خواهیم گرفت. پس با ما همراه باشید تا تمامی جنبه های اجرای دستورات ADB را بدون نیاز به تایپ دستی با برنامه ADB GUI یاد بگیرید.

اصطلاح ADB مخفف “Android Debug Bridge” به معنای مفهومی “Android Debug Bridge” است. به لطف این ویژگی یا ابزار، کاربران دستگاه های اندرویدی می توانند با استفاده از مجموعه ای از دستورات ویژه به نام دستورات ADB، از طریق رایانه، اقدامات جالبی را بر روی دستگاه اندرویدی شما انجام دهند. اما همانطور که قبلا ذکر شد، برای انجام هر کاری که می خواهید با ADB، باید دستورات خاص و منحصر به فرد را به صورت دستی وارد کنید. اگر به خاطر داشته باشید در مقاله «معرفی رایج ترین و ابتدایی ترین دستورات ADB» به مفیدترین دستورات ADB پرداختیم، اما آیا راهی برای رفع نیاز به وارد کردن دستی دستورات ADB وجود دارد؟ زیر به این سوال پاسخ می دهد و به شما می آموزد که چگونه نیاز به وارد کردن دستی دستورات ADB را از بین ببرید.

خوشبختانه ابزار یا برنامه‌ای به نام ADB GUI ایجاد و منتشر شده است که به کاربران اجازه می‌دهد بدون وارد کردن دستی دستورات ADB، اما به سادگی روی عملکردی که می‌خواهند با دستگاه اندرویدی خود از طریق ADB تعامل داشته باشند، انجام دهند، برای مثال، اگر می‌خواهید صادر کنید. یک دستور bootloader، فقط روی گزینه Reboot into Bootloader در برنامه ADB GUI کلیک کنید تا فرآیند مورد نظر اجرا شود. بنابراین دیگر نیازی به وارد کردن دستی دستورات ADB مورد نیاز ندارید. با این حساب به نظر ما استفاده از برنامه ADB GUI را می توان ساده ترین راه برای پیاده سازی دستورات ADB دانست. در این مقاله با نحوه استفاده از این برنامه یا ابزار برای اعمال دستورات ADB در دستگاه های اندرویدی آشنا می شویم. در صورت نیاز به توضیح بیشتر در مورد هر یک از بخش ها و مراحل بالا، می توانید با یک متخصص تماس بگیرید و راهنمایی دقیق تری بخواهید. به هر حال می توانید سوالات خود را در این مقاله بیابید.

نحوه اجرای دستورات بانک انکشاف آسیایی با استفاده از برنامه رابط کاربری گرافیکی ADB فرا گرفتن

اما چگونه می توانیم از برنامه ADB GUI برای اجرای دستورات ADB بدون تایپ آنها استفاده کنیم؟ برای این کار ابتدا روی این تب کلیک کنید تا برنامه ADB GUI را دانلود کرده و بر روی کامپیوتر خود نصب کنید. اکنون باید Developer Options را در دستگاه اندروید خود فعال کنید.

ساده ترین راه برای اجرای دستورات ADB چیست؟

در این قسمت از مقاله به ساده ترین راه برای اعمال دستورات ADB می پردازیم. برای فعال کردن گزینه های توسعه دهنده و دیباگ USB در اندروید، باید به منوی تنظیمات بروید و درباره تلفن را انتخاب کنید. حالا ۵ بار پشت سر هم روی گزینه Build number ضربه بزنید تا عبارتی مشابه تصویر بالا در صفحه دستگاه ظاهر شود. حالا به منوی تنظیمات برگردید.

خواهید دید که گزینه Developer options به لیست تنظیمات دستگاه اضافه شده است. این گزینه را انتخاب کرده و ویژگی USB Debugging را تیک بزنید. همیشه به خاطر داشته باشید که اگر گوشی یا تبلت اندرویدی شما اشکال زدایی USB را فعال نداشته باشد، نمی توانید دستورات ADB را اجرا کنید.

اکنون باید با نصب اپلیکیشن ADB GUI گوشی اندروید خود را به کامپیوتر متصل کنید. اگر نمی خواهید از کابل USB استفاده کنید، می توانید این کار را از طریق Wi-Fi و برنامه Wi-Fi ADB انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع و نحوه اتصال بی سیم تلفن و رایانه برای اعمال دستورات ADB، برای کمک با یک متخصص تماس بگیرید.

زمانی که گوشی اندروید با اپلیکیشن ADB GUI ارتباط برقرار می کند، محیطی شبیه به محیط بالا در مقابل شما ظاهر می شود. همانطور که می بینید برنامه ADB GUI شامل ۵ تب مختلف است که ۴ تب آن به دستورات ADB اختصاص دارد. تب Nacht در زیر All Commands ظاهر می شود و حاوی ابتدایی ترین یا اساسی ترین دستورات ADB مانند Shutdown، Reboot، Reboot into Recovery، Reboot into Bootloader و غیره است. برای اعمال هر یک از این دستورات ADB کافی است روی گزینه مورد نظر کلیک کنید. همچنین می توانید با استفاده از فیلدهای ارائه شده در زیر دستورات سفارشی، دستور ADB خاصی را که می خواهید وارد کنید.

قسمت بعدی به نام Phone Info در اپلیکیشن ADB GUI نمایش داده می شود و شامل گزینه های مربوط به اطلاعات گوشی می باشد. تمام دستورات ADB مانند Logcat، Dympsys، CPU Info و غیره. در این بخش کار کنید

قسمت بعدی Files نام دارد و کاربرد اصلی آن مربوط به دستورات فشار و کشیدن است که برای ارسال فایل ها از کامپیوتر به گوشی و بالعکس استفاده می شود.

قسمت بعدی که Application Backup نام دارد در اپلیکیشن ADB GUI ظاهر می شود و مربوط به مجموعه دستورات پشتیبان گیری و بازیابی است. برنامه های موجود در دستگاه های اندرویدی را نیز می توان از این منو نصب و حذف نصب کرد. بنابراین با استفاده از برنامه ADB GUI می توانید بدون وارد کردن دستی دستورات ADB انجام دهید. این روش یکی از ساده ترین راه ها برای اجرای دستورات ADB است.

در این مقاله به طور کامل نحوه استفاده از برنامه ADB GUI توضیح داده شده است. تمام آنچه در این مقاله گفته شد راهنمای اعمال دستورات ADB بدون ورودی دستی بود. در صورت نیاز به توضیحات بیشتر در مورد هر یک از بخش ها و مراحل فوق می توانید با کارشناسان این حوزه موجود در سایت تماس گرفته و راهنمایی دقیق تری بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله