اخبار تکنولوژی

با این روش‌ها نگران کار نکردن میکروفون گوشی اندروید خود نباشید!

روش های ساخت میکروفون در گوشی اندرویدی

ناگفته نماند که خرابی میکروفون یک مشکل بزرگ در هر نوع گوشی اندرویدی است و می تواند شما را با چالش های زیادی در این زمینه مواجه کند. در حالی که این روزها بسیاری از مردم مکالمات خود را به برنامه های پیام رسانی محدود می کنند، تقریباً به طور اجتناب ناپذیری در برخی مواقع یک تماس صوتی منصفانه خواهید داشت. اگر میکروفون تلفن اندرویدی شما صدای شما را نمی‌گیرد یا از ارسال صدای شما به طرف مقابل جلوگیری می‌کند، می‌توانید چند چیز را امتحان کنید تا میکروفون دوباره کار کند، در غیر این صورت باید تلفن خود را به داخل بفرستید. برای تعمیر آن را به مغازه ببرید و آن را تعمیر کنید.

چگونه میکروفون را در گوشی اندرویدی کار نکنیم؟

در ادامه این مقاله راه های تعمیر میکروفون گوشی اندرویدی را برای شما شرح داده ایم تا در اسرع وقت این مشکل را برطرف کرده و با مشکل مواجه نشوید. البته برخی از این روش ها کاملا بدیهی و بدیهی به نظر می رسند، اما ذکر آن ها خالی از لطف نیست تا فراموش نکنید در طول مراحل عیب یابی همه چیز را امتحان کنید و سریع ترین راه را برای رفع این مشکل ناخوشایند بیابید.

بررسی کنید که دسترسی میکروفون در سراسر سیستم مجاز باشد

ممکن است مجوزهای میکروفون را غیرفعال کرده باشید، در این صورت برنامه هایی که به سخت افزار نیاز دارند کار نخواهند کرد. در اکثر دستگاه‌های اندرویدی، می‌توانید این مشکل را با رفتن به تنظیمات > امنیت و حریم خصوصی > کنترل‌های حریم خصوصی و روشن کردن دسترسی به میکروفون برطرف کنید. برخی از برنامه‌های صوتی ممکن است دارای کلیدهای بی‌صدا باشند، بنابراین هنگام استفاده از آن‌ها آن‌ها را بررسی کنید.

گریل میکروفون را تمیز کنید و مطمئن شوید که قفل آن از کیس باز شده است

تمیز کردن گریل اسپیکر

تلفن های همراه تمایل دارند گرد و غبار، پرز و سایر زباله ها را در شیارهای خود جمع کنند، بنابراین ممکن است فقط لازم باشد محافظ میکروفون تلفن خود را پیدا کرده و آن را بررسی کنید. اگر چیزی قابل مشاهده است، سعی کنید به آرامی آن را باد کنید یا از یک خلال دندان، گیره کاغذ یا ابزار سیم کارت استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای تمیز کردن میکروفون گوشی اندرویدی خود از هوای فشرده استفاده نکنید و بیشتر مراقب باشید که توری آن سوراخ نشود. همچنین مراقب باشید که ورودی آن را مسدود نکنید.

مجوزهای میکروفون را برای هر برنامه تأیید کنید

اگر فقط برخی از برنامه ها شما را آزار می دهند، احتمالاً به این معنی است که مجوزهای میکروفون آنها غیرفعال شده است. در این حالت برای تنظیم میکروفون گوشی اندرویدی خود به Settings > App رفته و برنامه های مورد علاقه خود را انتخاب کنید و سپس روی Permission ضربه بزنید. Allow را برای میکروفون خود انتخاب کنید، مخصوصاً Allow only while استفاده از برنامه. هر گزینه دیگری بسیار محدود کننده خواهد بود.

برنامه‌هایی را که ممکن است ورودی میکروفون را به اشتراک بگذارند، ببندید

در حالی که بعید به نظر می رسد که این یک مشکل باشد، غیرقابل تصور نیست که دو برنامه می توانند همزمان از میکروفون استفاده کنند و باعث تضاد نرم افزاری شود. در این صورت کافیست هر برنامه ای را که استفاده نمی کنید ببندید تا مشکلی برای میکروفون گوشی اندرویدی شما پیش نیاید.

به روز رسانی اندروید یا برنامه را بررسی کنید

بدون شک باگ های نرم افزاری هنگام استفاده از تلفن رخ می دهد، بنابراین اگر مدتی است نسخه اندروید خود را به روز نکرده اید، این کار را انجام دهید و به روز رسانی برنامه یا مؤلفه را در فروشگاه Google Play بررسی کنید. اگر گوشی شما نرم افزار خاصی دارد، آن را نیز آپدیت کنید.

گوشی خود را ریستارت کنید

راه اندازی مجدد گوشی می تواند علاوه بر رفع میکروفون تلفن اندرویدی شما، به طور بالقوه هرگونه اشکال یا اشکال برنامه را برطرف کرده و نگرانی های شما را از بین ببرد.

نتیجه؛ ساخت میکروفون در گوشی اندروید

در مقاله بالا روش های سریع و کاربردی رفع مشکل میکروفون در گوشی های اندرویدی را بیان کرده ایم تا بتوانید با استفاده از آن ها مشکل خود را رفع کرده و به راحتی با دوستان خود در ارتباط باشید. شایان ذکر است که اگر هیچ یک از روش های فوق جواب نداد، باید گوشی موبایل خود را برای تعمیر به دست متخصصان بسپارید تا مشکل را ریشه یابی کرده و به صورت تخصصی آن را برطرف کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا