اخبار تکنولوژی

آپدیت iOS 18، ایرپادز پرو اپل را به یک سمعک شیک تبدیل می‌کند

در آپدیت iOS 18، اپل قصد دارد حالت جدیدی به نام «حالت سمعک» را به AirPods Pro اضافه کند که با تقویت صدای محیط به کاربران کم شنوایی کمک می کند.

اگر اخبار آپدیت iOS 18 را در گجت نیوز دنبال کنید، باید بدانید که این سیستم عامل با ویژگی های جدید و جذاب خود به یکی از بهترین آپدیت های تاریخ آیفون تبدیل خواهد شد. اپل در این آپدیت تصمیم گرفت به تدریج قابلیت های هوش مصنوعی را به پلتفرم iOS اضافه کند و با ورود به مسیر یکپارچه سازی هوش مصنوعی با گوشی های خود، رقابت جدیدی را با سامسونگ و سری گلکسی اس ۲۴ این شرکت آغاز کند.

در عین حال، پیشرفت‌ها و قابلیت‌های جدید iOS 18 به هوش مصنوعی محدود نمی‌شود. همانطور که شایعات و اخبار حاکی از اضافه شدن بسیاری از ویژگی های جدید و جذاب برای این سیستم عامل است. یکی از جالب ترین ویژگی هایی که اخیرا فاش شده است، اضافه شدن حالت سمعک به Isbuds Pro است که همانطور که از نامش پیداست صدا را تقویت کرده و برای افرادی که مشکل شنوایی دارند بسیار مفید خواهد بود.

مد سمعک در ایرپادز پرو؛ ارمغان iOS 18 بدون نیاز به تغییرات سخت افزاری!

طبق اخبار و اطلاعات موجود، اپل قصد دارد با نسل بعدی سیستم عامل های موبایل خود، طیف وسیعی از قابلیت های توانبخشی پیشرفته را در اختیار کاربران دارای محدودیت فیزیکی قرار دهد. هدف این شرکت سهولت در تعامل همه کاربران با این سیستم عامل و به دست آوردن کنترل بهتر بر ویژگی های iOS است. مارک گورمن از بلومبرگ در همین رابطه گزارش داد که کوپرتینویی قصد دارد با آپدیت iOS 18، مود جدیدی به نام «Hearing Device Mod» را به AirPods Pro اضافه کند!

گورمن معتقد است که برای لذت بردن از این ویژگی، نیازی به ارتقای سخت افزار AirPods Pro یا ایجاد تغییرات فیزیکی در آن نخواهید داشت. از آنجایی که این قابلیت کاملا نرم افزاری و از طریق آپدیت iOS 18 در اختیار کاربران این هدفون قرار خواهد گرفت.در حال حاضر اپل قابلیت جذابی به نام Live Listen را در AirPods خود دارد که با اتصال به آیفون به شنیدن صدای اطراف کمک می کند. به لطف این ویژگی، آیفون به عنوان یک میکروفون محیط عمل می کند و صدای محیط را در زمان واقعی به AirPods منتقل می کند. با وجود عملکرد بسیار خوب این ویژگی، به نظر می رسد اپل قصد دارد بیشتر بر روی توانایی بهبود شنوایی کاربران تمرکز کند.

تلاش های شرکت کوپرتینویی مدتی بعد منجر به اضافه شدن ویژگی “تقویت گفتگو” برای AirPods Pro شد. قابلیتی که به کاربران کمک می کند با تقویت صدای دریافتی از میکروفون AirPods Pro اپل، صداهای محیط را بشنوند. بر اساس آزمایش‌ها، این ویژگی AirPods Pro بسیار بهتر از سمعک‌های اختصاصی عمل می‌کند و تقویت صدای عالی را با قیمت مناسب‌تری ارائه می‌دهد.

blank

در سال ۲۰۲۲، انجمن غذا و داروی ایالات متحده (FDA) استاندارد جدیدی را تعیین کرد که بر اساس آن می توان برخی از سمعک ها را بدون تجویز پزشک یا حتی معاینه پزشکی خریداری کرد. پس از این اتفاق، به نظر می رسد حالت سمعک در AirPods Pro نیز از همین استاندارد استفاده خواهد کرد.

همانطور که گفته شد اپل با سیستم عامل iOS 18 خود به شدت بر روی قابلیت های مبتنی بر هوش مصنوعی تمرکز خواهد کرد.مهم ترین ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی که احتمالاً در این سیستم عامل به شدت به چشم می خورد، ابزارهای ویرایش متن و تصویر خواهد بود. در این زمینه، گزارش های موجود حاکی از آن است که به احتمال زیاد امکان ویرایش و تغییر تصاویر و یا حتی تبدیل آنها به انیمیشن از طریق iOS 18 در اختیار کاربران آیفون قرار خواهد گرفت. همچنین این شرکت هوش مصنوعی را به طور کامل با ویژگی های مختلف سیستم عامل ادغام خواهد کرد. ، مانند جستجوی سیری یا Spotlight.

البته هنوز اطلاعات رسمی زیادی در مورد اجرای این قابلیت های هوش مصنوعی در آیفون اپل وجود ندارد. از این رو، به نظر می رسد باید منتظر نزدیک شدن رویداد افشای iOS 18 و انتشار اخبار بیشتری در این زمینه باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا