اخبار تکنولوژی

اپل قصد دارد حسگرهای دوربین را هم خودش طراحی کند

به گزارش کافه نیوز شایعه شده است که اپل ممکن است روند خود را برای طراحی بیشتر اجزای داخلی آیفون با طراحی حسگرهای دوربین ادامه دهد. گفته شده که این شرکت قصد دارد با این کار کنترل بیشتری بر نحوه عکس‌برداری و پردازش گوشی‌های خود داشته باشد.

در طول سال‌ها، اپل به تدریج کار طراحی بسیاری از قطعات خود را با استفاده از ایده‌های داخلی خود به جای تکیه بر تامین کنندگان قطعات شخص ثالث، به درون شرکت آورده است. اکنون نیز به نظر می‌رسد دوربین‌ها می‌توانند مورد بعدی باشند که توسط خود اپل هدف قرار می‌گیرند.

blank

مارک گورمن در خبرنامه Power On روز یکشنبه خودبرای بلومبرگ می‌نویسد که اپل به دنبال ایجاد یک «استراتژی داخلی» برای طراحی سنسورهای دوربین است. به لطف ابتکاراتی مانند کمپین «Shot On iPhone»، حالا عکاسی به یکی دلایل اصلی فروش آیفون تبدیل شده است و همین موجب شده تا اپل به فکر تغییرات اساسی در سخت افزار دوربین‌هایش باشد.

با این حال کار طراحی حسگر ممکن است فراتر از آیفون باشد. با توجه به دوربین‌های مهم در زمینه‌هایی مانند واقعیت ترکیبی و وسایل نقلیه خودران، ایجاد دوربین‌های خود اپل می‌تواند فرصتی برای بهبود مدل‌های آینده اپل ویژن پرو و خودروی اپل باشد که سال‌هاست شایعه شده است.

ارایه یک فرایند طراحی در داخل به اپل فرصت‌هایی می‌دهد تا نه تنها نحوه عملکرد یک قطعه را بهبود بخشد، بلکه برای پیشرفت‌های آینده بهتر برنامه‌ریزی کند و سخت افزار را به طور عمیق با نرم افزار خود ادغام کند.

همانطور که گفتیم این اولین باری نیست که اپل یک قطعه را بومی‌سازی می‌کند؛ این شرکت پردازنده‌های خود را برای استفاده در آیفون‌ها و همچنین سری M را برای مک طراحی کرده است.

تلاش‌های اپل برای تولید مودم ممکن است منجر به ورود قطعات جدید در اواخر سال ۲۰۲۵ شود. کار بر روی سلول‌های باتری نیز می‌تواند به آیفون‌ها امکان دهد در آینده دوام بیشتری بیاورند، اگرچه در حال حاضر در مرحله پیدا کردن راه‌های مختلف است.

از طرف دیگر توسعه یک حسگر غیرتهاجمی قند خون (سنجش قند خون بدون نیاز به سوراخ کردن انگشت) نیز چند سالی است که در دستور کار اپل قرار گرفته که در نهایت می‌تواند راه خود را به اپل واچ باز کند، قابلیتی که با عرضه آن در اپل واچ انقلابی بزرگ در حیطه پایش سلامتی برای این محصول محسوب می‌شود. گفته می‌شود که این پروژه توسط تیم میلت، رییس گروه معماری پلتفرم اپل هدایت می‌شود و باید دید که نتیجه سال‌ها تلاش در این خصوص سرانجام چه زمانی در اپل واچ نمایان می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا