اخبار تکنولوژی

انواع قطعات موبایل رو از کجا بخریم

امروزه، موبایل به یکی از مهم‌ترین وسایلی تبدیل شده است که از ابتدای روز تا پایان شب به آن نیاز داریم. حتی بسیاری از کسب‌وکارها به فضای دیجیتال نقل مکان کرده‌اند و این مسئله باعث می‌شود که بیشتر از گذشته با گوشی خود کار کنند. بهتر است بدانید ممکن است گوشی‌های موبایل به دلایل مختلفی دچار مشکلاتی شوند و نیاز به تعویض قطعه داشته باشند. در این شرایط، استفاده از قطعات اصل روی گوشی بسیار مهم است و بر کارکرد درست گوشی اثر می‌گذارد.

چرا قطعات موبایل خراب می‌شوند؟

دلایل مختلفی وجود دارند که به ساختار داخلی قطعات موبایل آسیب وارد می‌کنند و در نتیجه، شما باید برای خرید قطعات موبایل اقدام کنید. ضربه و فشار مهم‌ترین مسئله‌ای است که می‌تواند باعث بروز مشکلات در قطعات موبایل شود. به‌طور مثال، ممکن است گوشی موبایل از دست شما به زمین پرتاب شود (این شرایطی است که تقریبا برای تمامی افراد رخ می‌دهد). در این شرایط، اگر فاصله‌ای که موبایل به زمین پرتاب می‌شود، زیاد باشد یا شدت ضربه بالا باشد، به احتمال زیاد کارکرد گوشی تحت تاثیر قرار می‌گیرد. همچنین، نفوذ آب و رطوبت فاکتور بعدی است که به قطعات موبایل آسیب می‌رسانند.

اهمیت استفاده از قطعه اصل و اورجینال

زمانی که موبایل شما خراب شود و نیازمند خرید قطعات موبایل باشد، باید از قطعات اصل و اورجینال در ساختار گوشی خود استفاده کنید. بسیاری از افراد در این باره سوال می‌پرسند که چرا باید از قطعات اصل و اورجینال استفاده کنیم؟! اولا، باید بدانید قطعات اصل و اورجینال کارکرد درستی دارند و وظایف خود را در گوشی به درستی انجام می‌دهند. کارکرد درست این قطعه باعث می‌شود که به قطعات دیگر موبایل فشار وارد نشود. مسئله بعدی این است که در ساخت قطعات اورجینال تمامی استانداردها رعایت شده‌اند و طول عمر بالایی دارند؛ اما قطعات فیک و تقلبی بر اساس اصول استاندارد ساخته نشده‌اند و ممکن است به‌زودی خراب شوند.

آیا قطعه ضمانت‌نامه دارد؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که در زمان خرید قطعات باید مدنظر قرار دهید، دریافت ضمانت‌نامه است. ضمانت‌نامه نشان‌دهنده اصالت کالاست و شما می‌توانید با اطمینان خاطر آن را تهیه کنید. زمانی که یک قطعه ضمانت‌نامه دارد، بدین معناست که سازنده از قبل به تمامی موارد اندیشیده است و آن‌ها را در ساخت قطعه پیاده‌سازی کرده است. در نتیجه، قطعه کاملا سالم است و حتی درصورتی‌که مشکلی برای آن وجود داشته باشد، مرکزی پاسخگو خواهد بود.

مرکز معتبر خرید قطعات موبایل چه ویژگی‌هایی دارد؟

برای اینکه بتوانید خرید قطعات موبایل اصل و اورجینال را تجربه کنید، باید به مراکز معتبر مراجعه کنید؛ اما اکنون سوال این است که مراکز معتبر دارای چه ویژگی‌هایی هستند. در ادامه تلاش می‌کنیم اطلاعات کاملی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

سایت رسمی

یکی از مهم‌ترین مواردی که در زمان انتخاب مرکز خرید قطعات موبایل باید مدنظر قرار دهید، سایت آن مرکز است. تمامی مراکز رسمی دارای سایت هستند و این سایت‌ها محصولات و فعالیت‌های آن‌ها را به خوبی نشان می‌دهد. شما می‌توانید قطعات مورد نیاز خود را به‌صورت آنلاین سفارش دهید. تصویر هر قطعه همراه با توضیحات کامل در مورد قطعه در سایت ذکر شده است و شما می‌توانید به راحتی آن را خریداری کنید.

مجوزها

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند به شما کمک کند مراکز معتبر قطعات موبایل را پیدا کنید، مجوزهای آن مرکز است. درصورتی‌که به سایت مراجعه کنید، سایت‌های رسمی باید دارای اینماد باشند. همچنین، این مرکز باید مجوزهای دیگری را از سازمان‌های مربوطه دریافت کرده باشد و آن‌ها را در سایتش قرار دهد. مشتریان می‌توانند از مجوزها استعلام بگیرند و در صورت تایید، قطعات مورد نیاز خود را سفارش دهند.

نظرات مشتریان دیگر

یکی از بهترین منابعی که برای خرید قطعات موبایل پیش روی شما قرار دارد، مطالعه نظرات مشتریان است. زمانی که به یک سایت معتبر مراجعه می‌کنید، می‌توانید نظرات مشتریانی را که قبلا از آن سایت خرید کرده‌اند، بخوانید. همچنین، می‌توانید از اطرافیان خود پرس‌وجو کنید و اطلاعات خود را بالا ببرید. بهتر است بدانید اگر در یک سایت متوجه شدید که تمامی افراد در حال تعریف کردن از خرید محصول هستند، باید دقت خود را بالاتر ببرید؛ زیرا نظرات قابل اعتماد نظراتی هستند که تعریف‌های اغراق‌گونه در آن‌ها وجود ندارد.

blank

بهترین مرکز برای خرید قطعات موبایل کجاست؟

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد قطعات موبایل و طریقه پیدا کردن بهترین مرکز برای خرید در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده‌اید ضربه، فشار و رطوبت به قطعات داخلی موبایل آسیب وارد می‌کنند و گاهی باید قطعات داخلی تعویض شوند. استفاده از قطعات اصل و اورجینال بسیار مهم است و کارکرد گوشی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اگر به دنبال مرکز معتبری برای تهیه قطعات موبایل هستید، می‌توانید به شیراز پکن مراجعه کنید. شیراز پکن از سال ۱۳۹۰ اقدام به واردات قطعات موبایل از چین کرده است و می‌تواند بهترین قطعات را به شما ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا