Uncategorized

اندروید ۱۴ ارتباط ماهواره‌ای را به گوشی‌های هوشمند می‌آورد!

اندروید ۱۴ امکان ارسال پیامک از طریق اتصال ماهواره ای را برای گوشی های اندرویدی به ویژه گوشی های سامسونگ گلکسی و گوگل پیکسل فراهم می کند.

مدتی است که ارتباطات ماهواره ای وارد دنیای گوشی های هوشمند شده است، اما هنوز این قابلیت فراگیر نشده است. اکنون به نظر می‌رسد که گوگل می‌خواهد ارتباطات ماهواره‌ای را برای گوشی‌های اندرویدی با اندروید ۱۴ گسترش دهد. البته برای استفاده از این قابلیت گوشی شما باید سخت افزار مخصوص به خود را داشته باشد.

بر اساس توییتی که تیم پیکسل منتشر کرده است، گوشی‌های اندرویدی دارای اندروید ۱۴ می‌توانند از پیامک مبتنی بر ارتباطات ماهواره‌ای پشتیبانی کنند.

اتصال ماهواره‌ای با Android 14 برای گوشی‌های پیکسل و سامسونگ

با توجه به توییت ارسال شده، برای استفاده از ارتباطات ماهواره ای به سخت افزار خاصی نیاز دارید. بنابراین سازندگان باید به این سمت حرکت کنند تا محصولاتشان بتوانند از ارتباطات ماهواره ای در اندروید ۱۴ پشتیبانی کنند.

البته طبق این توییت این قابلیت در ابتدا برای گوشی های سامسونگ گلکسی و گوگل پیکسل در دسترس خواهد بود.

اندروید 14 ارتباط ماهواره‌ای را به گوشی‌های هوشمند می‌آورد

باید توجه داشته باشیم که ارتباطات ماهواره ای در حال حاضر محدود به ارسال پیامک (احتمالا پیامک اضطراری) است و فعلا خبری از برقراری تماس ماهواره ای یا پخش ویدئو و دسترسی به شبکه های اجتماعی از طریق ارتباط ماهواره ای نخواهد بود.

البته چندی پیش شرکت AST SpaceMobile با همکاری AT&T موفق شد اولین تماس ماهواره ای را با گوشی معمولی با Galaxy S22 Ultra انجام دهد.

ما در حال حاضر نمی دانیم که اندروید ۱۴ چگونه از سیستم ارتباطی ماهواره ای استفاده می کند و البته گوشی های اندرویدی چه زمانی می توانند از آن پشتیبانی کنند. اگر سامسونگ این مسیر را طی کند، سایر شرکت ها در نهایت پشتیبانی ارتباط ماهواره ای را برای محصولات خود به ارمغان خواهند آورد.

نسخه پایدار اندروید ۱۴ به زودی از راه می رسد و البته گوشی های سری پیکسل ۸ با تراشه Tensor G3 نیز در راه هستند. بنابراین، انتظار می‌رود گوشی‌های آینده گوگل، مانند آیفون اپل، بتوانند از ارتباطات ماهواره‌ای برای ارسال پیام پشتیبانی کنند.

در نهایت، باید منتظر ماند و دید که آیا اندروید ۱۴ می تواند ارتباطات ماهواره ای را در دنیای اندروید جهانی کند یا خیر. البته با توجه به اینکه به زودی تمامی تراشه های اسنپدراگون و مودم های ۵G کوالکام به لطف فناوری «Snapdragon Satelite» از ارتباطات ماهواره ای پشتیبانی می کنند، باید خود را برای گسترش این سیستم ارتباطی آماده کنیم.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله