اخبار تکنولوژی

چگونه اهنگ های دانلود شده را در موسیقی ذخیره کنیم؟ (۵ روش)

چگونه اهنگ های دانلود شده را در موسیقی ذخیره کنیم

فایل های موسیقی را به دستگاه های اندرویدی منتقل کنید

از زمانی که گوگل ساندویچ بستنی اندروید را معرفی کرد، اشتراک‌گذاری فایل‌های موسیقی بین رایانه و محصولات اندرویدی، تفاوت‌های قابل توجهی داشته است. در این قسمت با ۵ روش کاربردی برای افزودن فایل های موسیقی به دستگاه های اندرویدی آشنا می شویم که شامل کاربران سری مک بوک اپل و کاربران نسخه های قدیمی اندروید می شود.

کاربران محصولات اندرویدی با مطالعه بخشی از آموزش می توانند فایل های موسیقی را در دستگاه های خود به کارآمدترین و بدون مشکل تبادل کنند.

روش اول: همگام سازی MTP ویندوز و برنامه Windows Media Player

در واقع MTP مخفف Media Transfer Protocol و مخفف Media Transfer Protocol است. در واقع قابلیت های MTP یک مدل سرویس ویژه برای سیستم عامل ویندوز محسوب می شود که تنها از طریق برنامه Windows Media Player قابل استفاده است.

نرم افزار Windows Media Player به طور پیش فرض بر روی سیستم عامل مایکروسافت ویندوز نصب می شود. برای استفاده از عملکرد MTP در این پخش کننده رسانه، باید آن را به بالاترین نسخه ارتقا دهید و سیستم شما باید حداقل دارای سیستم عامل Windows XP با Service Pack 2 و نسخه های بعدی ویندوز باشد.

برای تبادل فایل های موسیقی از طریق سرویس MTP ابتدا باید برنامه Windows Media Player را نصب و اجرا کنید سپس روی فلش پایین گزینه Library کلیک کرده و گزینه Add to Library را انتخاب کنید. اکنون گزینه My Personal Folders را انتخاب کنید تا Windows Media Player به طور خودکار مسیرهای ذخیره سازی فایل های صوتی را بررسی کند.

توجه داشته باشید که اگر می خواهید به صورت دستی محل دقیق فایل های صوتی مورد نظر را مشخص کنید، باید گزینه Advanced options را انتخاب کرده و در نهایت آدرس فایل های مورد نظر را وارد کنید. با انتخاب تمامی فایل های مورد نظر، Windows Media Player یک کتابخانه جدید برای سیستم شما تعریف می کند.

اکنون گوشی هوشمند یا تبلت اندرویدی خود را با استفاده از کابل USB به رایانه متصل کنید. پس از اتصال، سیستم عامل ویندوز به طور خودکار درایورهای لازم را شناسایی و بر روی دستگاه نصب می کند. پس از اتمام مراحل نصب درایورهای لازم، می توانید از طریق سیستم به فایل های داخلی گوشی یا تبلت اندرویدی خود دسترسی داشته باشید. توجه داشته باشید که نصب درایورها ممکن است چند دقیقه طول بکشد، پس صبور باشید.

با راه اندازی برنامه Windows Media Player و نصب درایورها، نام گوشی و تبلت شما در برنامه قابل مشاهده خواهد بود.

اکنون می توانید از دو ویژگی همگام سازی خودکار و غیر خودکار استفاده کنید. اگر از گزینه همگام سازی خودکار استفاده کنید، Windows Media Player به طور خودکار فایل های صوتی را که در حافظه داخلی دستگاه هوشمند وجود ندارد کپی می کند و هر بار که دستگاه را به رایانه متصل می کنید و Windows Media Player را راه اندازی می کنید، به طور خودکار فایل های صوتی را همگام می کند. فایل های صوتی و موسیقی بین رایانه و دستگاه اندرویدی پخش می شود. با فعال سازی عملکرد همگام سازی خودکار، علاوه بر انتقال فایل های موسیقی از رایانه به دستگاه، فایل های موسیقی که در حافظه رایانه موجود نیستند نیز به دستگاه منتقل می شوند. پس در این شرایط فرآیند تبادل فایل های موسیقی کاملا دوطرفه است.

اگر نمی خواهید از همگام سازی خودکار استفاده کنید، باید روی نام دستگاه اندرویدی خود در محیط Windows Media Player کلیک کنید و گزینه Sync Setup را انتخاب کنید تا گزینه Device Setup اجرا شود. در این قسمت گزینه Automatically sync را در این دستگاه علامت بزنید و در نهایت لیست های پخشی را که می خواهید همگام سازی کنید علامت بزنید.

روش دوم: با استفاده از تابع همگام سازی MTP Windows Explorer

با استفاده از عملکرد همگام سازی MTP و فایل کاوشگر سیستم عامل ویندوز می توانید فایل های صوتی یا موسیقی مورد نظر را بین سیستم و گوشی هوشمند یا تبلت اندرویدی خود انتقال دهید. برای این کار در مرحله اول Windows Media Player خود را آپدیت کنید. البته توجه داشته باشید که در این روش از برنامه Windows Media Player استفاده نمی شود اما برای استفاده از تابع همگام سازی MTP باید این برنامه بر روی سیستم آپدیت شود.

اکنون اتصال بین گوشی هوشمند خود و سیستم را با استفاده از کابل USB بررسی کنید. با اتصال تلفن به سیستم، رایانه به طور خودکار دستگاه متصل شده را به عنوان پروتکل انتقال رسانه (MTP) شناسایی می کند و یک صفحه نمایش خودکار باز می شود. در این صفحه، Open drive را برای مشاهده فایل ها با استفاده از Windows Explorer انتخاب کنید. در طول این فرآیند، صفحه نمایش دستگاه هوشمند خود را باز نگه دارید و هرگز آن را قفل نکنید، که از نمایش محتوا در ویندوز جلوگیری می کند.

اگر پس از اتصال دستگاه به سیستم، صفحه به طور خودکار باز نشد، به My Computer یا This PC رفته و دستگاه جدیدی که به لیست دستگاه های ویندوز اضافه شده است را باز کنید. این درایور برای حافظه داخلی دستگاه هوشمند شما می باشد. روی آن دستگاه کلیک کنید تا وارد شوید و منتظر مراحل بعدی باشید.

همیشه باید از فضای ذخیره سازی داده های باقی مانده در حافظه داخلی گوشی یا تبلت خود آگاه باشید. فایل‌های موسیقی معمولاً حجم بالایی دارند و انتقال آنها به حافظه داخلی محدود تلفن‌ها و تبلت‌ها می‌تواند دردسرساز باشد.

پس از دسترسی به حافظه داخلی، پوشه Music را انتخاب کنید. این پوشه جایی است که فایل های موسیقی در دستگاه اندروید شما ذخیره می شود. سپس به محلی که فایل های موسیقی در کامپیوتر ذخیره شده اند بروید. برای این کار از گزینه File Explorer از منوی start استفاده کنید. معمولا فایل های موسیقی دانلود شده در پوشه Music در مسیر Windows Downloads ذخیره می شوند.

به مسیری که فایل های موسیقی در آن قرار دارند بروید و فایل های مورد نیاز را انتخاب کنید. سپس راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید و یک بار دیگر اندازه فایل هایی را که انتخاب کرده اید بررسی کنید. اگر حجم فایل ها کمتر از فضای خالی حافظه داخلی دستگاه است، فایل ها را کپی کنید یا میانبر صفحه کلید Ctrl+C را انتخاب کنید.

به حافظه داخلی گوشی خود بروید و پوشه را با تمام فایل ها قرار دهید. برای این کار می توانید از Ctrl+V نیز استفاده کنید.

روش سوم: تبادل موسیقی اندروید ۴ به بالا از طریق مک بوک

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که فایل های موسیقی را از مک بوک مجهز به سیستم عامل مک به دستگاه اندروید مجهز به اندروید ۴ و بالاتر منتقل کنید؟ برای این کار ابتدا اپلیکیشن Android File Transfer را دانلود و اجرا کنید. در واقع این برنامه قابلیت MTP را برای مک بوک فعال می کند و امکان تبادل فایل بین دو دستگاه را فراهم می کند. کابل USB را به دستگاه هوشمند و مک بوک خود وصل کنید. سپس، برنامه Android File Transfer را در مک بوک خود راه اندازی کنید. این برنامه فقط یک بار باید اجرا شود و دفعه بعد به محض اتصال گوشی هوشمند به مک بوک به صورت خودکار اجرا می شود.

سپس از طریق برنامه Android File Transfer به حافظه داخلی گوشی خود دسترسی پیدا کنید. فایل های موسیقی مورد علاقه خود را در پوشه Music ذخیره کنید. پس از ذخیره به مسیر فایل های موسیقی مورد نظر در حافظه مک بوک رفته و همانطور که قبلا ذکر شد در پوشه Music حافظه داخلی دستگاه پیست کنید. اما در نظر داشته باشید که برای هر بار انتقال، تنها فایل های موسیقی تا ۴ گیگابایت توسط برنامه Android File Transfer پشتیبانی می شود و در مواردی که حجم فایل موسیقی بیش از ۴ گیگابایت است، باید تبادل فایل را در چند صورت انجام دهید. مراحل توجه داشته باشید که تبادل فایل از طریق برنامه Android File Transfer تمامی فایل ها را شامل می شود و به تبادل موسیقی محدود نمی شود.

روش چهارم: تبادل فایل های موسیقی در نسخه های قدیمی سیستم عامل اندروید

اگر از نسخه های قدیمی سیستم عامل اندروید استفاده می کنید، انتقال فایل های موسیقی متفاوت خواهد بود. ابتدا دستگاه هوشمند اندروید خود را با استفاده از کابل USB به رایانه متصل کنید. این باعث می شود درایورهای دستگاه به طور خودکار نصب شوند. سپس به تب اعلان یا پیام هشدار در گوشی هوشمند خود نگاه کنید. در این قسمت پیام USB connected را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه اتصال USB تایید شده و دستگاه اندرویدی به کامپیوتر متصل می شود. اکنون دیسک جدید متصل به حافظه داخلی دستگاه هوشمند از طریق تب My Computer سیستم عامل ویندوز قابل مشاهده است. روی درایو قابل مشاهده کلیک کنید و به دنبال پوشه ای به نام Music بگردید. هنگامی که آن را پیدا کردید، می توانید هر فایل موسیقی را که می خواهید از حافظه رایانه خود در این پوشه کپی کنید.

روش پنجم: انتقال فایل های موسیقی با گوگل پلی استور

در این روش تبادل فایل های موسیقی از طریق یک برنامه خاص و همین برنامه در کامپیوتر انجام می شود در مرحله اول از طریق دستگاه اندرویدی خود وارد فروشگاه گوگل پلی شوید. سپس، با ورود به حساب Google خود، به دنبال برنامه Music Manager بگردید. این برنامه را دانلود و بر روی دستگاه هوشمند خود نصب کنید.

سپس در مرحله بعد باید Music Manager را دانلود و روی سیستم خود نصب کنید. این برنامه مستقیماً به حساب Google یا Gmail شما متصل می شود. پس از نصب، این اپلیکیشن را اجرا کنید و گزینه های برنامه را ببینید. از گزینه iTunes موجود برای انتقال فایل موسیقی استفاده کنید. اما اگر می خواهید به صورت دستی مسیر موزیک مورد نظر را مشخص کرده و پیمایش کنید، باید گزینه Other Folders را انتخاب کرده و از دکمه Add Folder پوشه فایل مورد نظر را به لیست برنامه ها اضافه کنید.

در نهایت با انتخاب گزینه OK، برنامه Music Manager شروع به آپلود فایل های مورد انتظار در اکانت گوگل شما می کند و پس از اتمام آپلود فایل های موسیقی، می توانید برنامه Music Manager را روی دستگاه هوشمند اندرویدی خود راه اندازی کنید و به آن فایل ها دسترسی داشته باشید و لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله