اخبار تکنولوژی

استفاده از سنسور اثر انگشت آیفون یا تاچ آیدی (Touch ID)

نحوه استفاده از حسگر اثر انگشت آیفون یا تاچ آیدی

آیفون های اپل مجهز به حسگر اثر انگشت هستند و همین عامل باعث جذابیت بیشتر استفاده از این محصولات می شود. در این مقاله قصد داریم روش استفاده از حسگر اثر انگشت آیفون یا تاچ آیدی را به طور کامل یاد بگیریم.

مدت ها بود که اپل آیپدها و آیفون های خود را به حسگر اثر انگشت مجهز کرد و آن را تاچ آی دی نامید. شما این امکان را دارید که از حسگر اثرانگشت آیفون برای ثبت ویژگی های منحصر به فرد انگشت خود برای دستگاه استفاده کنید، بنابراین با قرار دادن انگشت خود بر روی تاچ آیدی (Touch ID) محصول، می توانید قفل صفحه نمایش آن را دور بزنید. البته سنسور اثر انگشت آیفون یا تاچ آیدی آن (Touch ID) امکانات دیگری را در اختیار کاربران قرار می دهد که در ادامه این مقاله با آن ها آشنا خواهید شد. اپل آیفون به کاربر اجازه می دهد ۵ اثر انگشت مختلف را به عنوان اثر انگشت قابل اعتماد برای دستگاه ثبت کند. اما چگونه می توانیم این کار را انجام دهیم؟

چگونه اثر انگشت را برای آیفون ثبت کنم؟ چگونه در آیفون اثر انگشت بگذاریم؟ چگونه بفهمیم کدام یک از انگشتان ما با اثر انگشت ثبت شده در آیفون مرتبط است؟ چگونه می توانیم اپلیکیشن های حسگر اثر انگشت آیفون را مطابق با سلیقه شخصی خود سفارشی کنیم؟ در نهایت، چگونه می توانید اثر انگشت ثبت شده برای آیفون خود را از لیست اثر انگشت های قابل اعتماد حذف کنید؟ پاسخ تمام این سوالات را در این مقاله خواهید دید. در این مقاله قصد داریم آموزش جامع استفاده از حسگر اثر انگشت آیفون یا تاچ آیدی را ارائه دهیم. در صورت نیاز به توضیح بیشتر در مورد هر یک از مراحل شرح داده شده، می توانید با کارشناسان موبایل در تلفن های ذکر شده تماس گرفته و از آنها راهنمایی دقیق تری بخواهید. با ما بمان.

چگونه اثر انگشت خود را به عنوان اثر انگشت قابل اعتماد در آیفون ثبت کنیم؟

کاربردی ترین و مرتبط ترین ویژگی حسگر اثر انگشت یا تاچ آیدی آیفون مربوط به باز کردن قفل نمایشگر است. بنابراین، باید اثر انگشت خود را به عنوان اثر انگشت قابل اعتماد برای دستگاه خود ثبت کنید. این عمل از طریق مراحل زیر امکان پذیر است:

به بخش تنظیمات یا منوی تنظیمات آیفون خود بروید.

سپس گزینه Touch ID & Security را انتخاب کنید.

رمز عبور آیفون خود را وارد کنید.

گزینه Add Fingerprint را بزنید.

انگشتی را که می‌خواهید آیفون به‌عنوان انگشت قابل اعتماد تعیین کند، روی Touch ID قرار دهید و به آرامی روی آن ضربه بزنید.

انگشت خود را از تاچ آیدی بردارید و این کار را چندین بار تکرار کنید.

در بالای صفحه به محض مشاهده کلمه Continue این گزینه را انتخاب کنید.

حالا لبه های انگشت مورد نظر را به آرامی روی تاچ آیدی آیفون قرار دهید و سپس آن را بردارید. این روند را چندین بار تکرار کنید.

همچنین می توانید Continue را انتخاب کنید و پیام “تمام” نمایش داده می شود. اکنون اثر انگشت شما به لیست اثر انگشت های ایمن آیفون اضافه شده است.

توجه داشته باشید که می توانید همزمان تا ۵ اثر انگشت را به عنوان اثر انگشت قابل اعتماد در هر آیفون ثبت کنید.

چگونه بفهمیم اثر انگشت ثبت شده متعلق به کدام انگشت است؟

هنگامی که با انجام مراحل بالا، اثر انگشت را به عنوان اثر انگشت قابل اعتماد در آیفون خود ثبت می کنید، آن اثر انگشت با نام اثر انگشت در لیست اثر انگشت های مورد اعتماد دستگاه ذخیره و نمایش داده می شود. اگر ۵ اثر انگشت را به این روش ثبت کنید، نام آنها به صورت پیش فرض به عنوان اثر انگشت ۱، اثر انگشت ۲، اثر انگشت ۳، اثر انگشت ۴ و اثر انگشت ۵ ثبت می شود. حال سوال این است که چگونه می توانیم تشخیص دهیم هر اثر انگشت متعلق به کدام انگشت است؟ ممکن است بخواهید یکی از اثر انگشت های موجود در لیست را حذف کنید. برای این کار ابتدا باید آن را شناسایی کنید. برای این کار به صورت زیر عمل کنید:

به منوی تنظیمات آیفون خود بروید.

گزینه Touch ID & Security را انتخاب کنید.

رمز عبور آیفون خود را وارد کنید.

اکنون یکی از انگشتان ثبت شده خود را روی تاچ آیدی آیفون قرار دهید. در این شرایط خواهید دید که اثر انگشت های ثبت شده برای دستگاه در لیست، رنگ یکی از آنها تغییر می کند. این نشان می دهد که کدام انگشتی که روی Touch ID قرار داده اید با اثر انگشت موجود در لیست مطابقت دارد.

بنابراین، به روشی که توضیح داده شد، می توانید اثر انگشت وارد شده در آیفون خود را شناسایی کنید.

چگونه اثر انگشت ثبت شده برای آیفون خود را نام گذاری کنیم؟

یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای تشخیص و متفاوت کردن اثر انگشت ثبت‌شده در آیفون، نام‌گذاری آن‌ها است. برای نامگذاری اثر انگشت ایمن آیفون خود مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا به تب تنظیمات یا منوی تنظیمات آیفون بروید.

سپس گزینه Touch ID & Security را انتخاب کنید.

رمز عبور آیفون خود را وارد کنید.

روی اثر انگشتی که می خواهید نام گذاری کنید کلیک کنید.

اکنون نام اثر انگشت انتخاب شده را از منوی بالای صفحه انتخاب کنید.

نام جدید دلخواه خود را وارد کنید و در مرحله بعد روی Done کلیک کنید تا تغییرات اعمال شده ذخیره شوند.

همانطور که گفتیم، می توانید اثر انگشت های ثبت شده برای آیفون خود را نام گذاری کرده و آنها را از یکدیگر متمایز کنید.

چگونه می توان عملکرد حسگر اثر انگشت یا تاچ آیدی آیفون را تعیین کرد؟

با توجه به اینکه اکثر کاربران عملکرد حسگر اثر انگشت آیفون را تنها برای بازکردن قفل صفحه در نظر می گیرند، این قسمت می تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد. برای مثال، علاوه بر باز کردن قفل صفحه، می‌توانید از اسکنر اثر انگشت آیفون برای تأیید پرداخت‌ها از طریق Apple Pay و تأیید خرید از اپ استور و iTunes نیز استفاده کنید. برای تنظیم عملکرد حسگر اثر انگشت یا Touch ID آیفون خود مراحل زیر را دنبال کنید:

به منوی تنظیمات آیفون خود بروید.

گزینه Touch ID & Security را انتخاب کنید.

رمز عبور آیفون خود را وارد کنید.

اکنون نوار لغزنده کنار گزینه های iPhone Unlock، Apple Pay و iTunes و App Store را به سلیقه شخصی خود تنظیم کنید.

بنابراین به روشی که توضیح دادیم می توانید عملکرد حسگر اثر انگشت یا تاچ آیدی آیفون را مطابق با سلیقه شخصی خود بهینه کنید.

چگونه اثر انگشت را از لیست اثر انگشت های قابل اعتماد آیفون حذف کنیم؟

ممکن است بخواهید برخی از اثر انگشت های ثبت شده به عنوان اثر انگشت قابل اعتماد در iPhone یا iPad خود را از لیست موجود حذف کنید. برای این کار کافی است مراحل زیر را طی کنید:

به منوی تنظیمات آیفون خود بروید.

گزینه Touch ID & Security را انتخاب کنید.

رمز عبور آیفون خود را وارد کنید.

اثر انگشت مورد نظر خود را از لیست اثر انگشت های قابل اعتماد آیفون انتخاب کنید.

حالا روی گزینه Delete Fingerprint ضربه بزنید.

گزینه Done را انتخاب کنید.

به این ترتیب می توانید هر زمان که بخواهید اثر انگشت مورد نظر را از لیست اثر انگشت های مورد اعتماد آیفون یا آیپد حذف کنید.

نتیجه

همانطور که توضیح داده شد، در این مقاله یک آموزش جامع در مورد نحوه استفاده از تاچ آیدی یا حسگر اثر انگشت در آیفون ارائه کرده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا