اخبار تکنولوژی

از کجاها نباید گوشی بخریم؟ هشدار به خریداران

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه و لوازم جانبی صوتی و تصویری تهران گفت: به خریداران توصیه می کنیم گوشی موبایل را بدون گارانتی از نمایندگی ها یا سایت های غیر معتبر خریداری نکنند زیرا با توجه به اینکه مکان خاصی ندارند امکان معامله وجود ندارد. با تخلفات آنها

به گزارش کافه نیوز به نقل از اقتصاد آنلاین، محمدرضا رمضان با بیان اینکه تاکنون شکایتی مبنی بر بسته بندی یا نوسازی گوشی تلفن همراه در این اتحادیه گزارش نشده است، گفت: در صورت طرح شکایت به اتحادیه، پیگیری می شود.

وی افزود: در صورتی که فردی کالایی را از مغازه دارای مجوز خریداری کند و تخلفی در آن صورت گرفته باشد، می تواند ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت به اتحادیه مراجعه کند تا رسیدگی شود.

رمضانی با بیان اینکه فروش هر کالایی که دستکاری شده و از حالت اولیه خارج شده باشد تخلف است، تصریح کرد: به طور کلی منحرف کردن خریدار از کالای اصلی تقلب است. اما تاکنون گزارشی در این راستا به اتحادیه ارائه نشده است. به احتمال زیاد فروش این اجناس در سایت ها و فروشگاه های غیر معتبر و بدون جواز کسب و فاقد مجوز در زمینه فروش موبایلی انجام می شود.

اما به گفته وی، تجار دارای پروانه کسب و سایت های دارای مجوز طبق قانون عمل می کنند در غیر این صورت با آنها برخورد می شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه و لوازم جانبی صدا و تصویر تهران همچنین تاکید کرد: مردم برای خرید گوشی موبایل به مغازه های دارای مجوز مراجعه کنند.

به گفته وی، بیشترین شکایات وارده به اتحادیه مربوط به کسانی است که از فروشندگان خرید کرده اند یا به سایت های غیر معتبر اعتماد کرده و پول واریز کرده اند، اما یا گوشی موبایل دریافت نکرده اند و یا کالای دریافتی دچار مشکل شده است. رجیستری نداشت

از کجاها نباید گوشی بخریم؟ هشدار به خریداران

رمضان قیمت تمام شده تلفن همراه را نسبت به درآمد مردم بالا دانست و اظهار داشت: به همین دلیل به خریداران توصیه می کنیم بدون گارانتی از نمایندگی ها یا سایت های غیرقابل اعتماد اقدام به خرید گوشی موبایل نکنند زیرا قطعا مورد کلاهبرداری قرار خواهند گرفت. خرده فروش می داند که اگر محصولی را با مشکل بفروشد، مشتری برمی گردد و با مشکل مواجه می شود. اما اگر مشکلی برای خریدار از فروشنده یا سایت نامعتبر پیش بیاید، دست آنها به جایی بسته نمی شود زیرا جایی برای رفتن ندارند. لذا از شهروندان تقاضا داریم فقط از فروشگاه های معتبر خرید کنند.

باید بگویم؛ در ماه‌های اخیر، برخی از واردکنندگان تلفن همراه نسبت به فروش تلفن‌های همراه بسته‌بندی شده یا تعمیر شده هشدار داده‌اند. اصولاً با تولید آیفون ۱۴ می توان گفت که محصولات اورجینال آیفون ۱۳ به بالا در دنیا کم هستند چرا که تاریخ آنها عملاً به پایان رسیده است. اما مهمتر از آن این است که این کالاها گاهی فاقد کیفیت لازم هستند.

به طور کلی، زمانی که سری جدید آیفون عرضه می شود، وب سایت اپل ابتدا قیمت محصولات قبلی را ۱۰۰ دلار کاهش می دهد و سپس تولید آنها را متوقف می کند. از طرفی وقتی گوشی موبایل آیفون خراب می شود، فروشگاه های اپل در سراسر دنیا آن موبایل را از مشتری می گیرند و محصول جدیدی را به او پیشنهاد می کنند. پس از مدتی که دوره تحویل موبایل های قدیمی به پایان می رسد، موبایل های آسیب دیده بازیابی شده و با برچسب RF ارسال می شوند که به معنای بازسازی است. اما با توجه به عدم وجود نمایندگی اپل در ایران، این برچسب روی محصول تغییر یافته و با قیمتی مشابه محصولات معمولی در داخل کشور به فروش می رسد. اما در کشورهای دیگر این نوع محصول با قیمت های پایین تری عرضه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا