اخبار تکنولوژی

چگونه آیفونی که به سرور متصل نمی‌شود را آپدیت کنیم؟

چگونه آیفون وصل نشدن به سرور را آپدیت کنیم؟

در صورتی که کاربران آیفون اپل به اینترنت متصل باشند، از نسخه جدید سیستم عامل iOS و همچنین به روز رسانی سیستم عامل خود مطلع خواهند شد. البته امکان آپدیت سیستم عامل iOS در آیفون از طریق سرویس iTunes نیز وجود دارد. اگرچه گاهی اوقات به دلایلی این گوشی ها در اتصال به سرور دچار مشکل می شوند و قابلیت آپدیت سیستم عامل از بین می رود. در این باره چکار باید بکنیم؟ با ما بمان.

اگر مشکلی در ارتباط بین سرور و آیفون شما وجود دارد و پیغام خطا دریافت می کنید، بهتر است گوشی خود را به حالت Factory Reset کنید، یعنی اطلاعات و تنظیمات دستگاه را به حالت پیش فرض کارخانه برگردانید. این معمولا مشکل را حل می کند. البته لازم به ذکر است که با انجام ریست فکتوری از قسمت تنظیمات، فایل های تنظیمات قبلی شما به صورت خودکار در دستگاه بارگذاری مجدد می شوند. به عبارت دیگر، تمام اطلاعات و تنظیمات قبلی از آیفون شما پاک نمی شود. البته با سرویس iTunes می توانید سیستم عامل را بازیابی یا بازیابی و حتی آپدیت کنید.

چگونه از ابزار iTunes برای آپدیت سیستم عامل آیفونی که به سرور متصل نیست استفاده کنیم؟

برای این کار ابتدا باید آیفون خود را با کابل USB به کامپیوتر یا لپ تاپ خود متصل کنید. در این صورت سرویس آیتونز به صورت خودکار راه اندازی می شود. اگر پیغام نیاز به آپدیت شدن این سرویس را مشاهده کردید، ابتدا iTunes را آپدیت کنید. حال اگر پس از نصب آیفون روی کامپیوتر، سرویس آیتونز به صورت خودکار راه اندازی نشد، برنامه را به صورت دستی اجرا کنید. روی تب Summary کلیک کنید تا آیفون و تنظیمات آن ظاهر شود، سپس Restore iPhone را بزنید و گزینه Restore را انتخاب کنید. در پنجره پاپ آپی که ظاهر می شود، پیام هشدار را تأیید کنید. در پنجره جدیدی که حاوی موضوع به روز رسانی سیستم عامل است، گزینه Agree را انتخاب کنید. در این صورت سرویس iTunes به طور خودکار آخرین نسخه سیستم عامل iOS را دانلود می کند. پس از نصب سیستم عامل جدید، یک نوار لغزنده تنظیمات در آیفون ظاهر می شود. مراحل آن را تا رسیدن به مرحله بازیابی یا بازیابی اطلاعات دنبال کنید و سپس گزینه Restore from iTunes را انتخاب کنید تا تنظیمات آخرین نسخه پشتیبان iTunes خود را به نسخه جدید سیستم عامل آیفون خود بازگردانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا