اخبار تکنولوژی

چگونه اندروید را روی کامپیوتر نصب کنیم؟

چگونه اندروید را روی کامپیوتر نصب کنیم؟

آموزش اجرای اندروید روی کامپیوتر با فلش

شاید امکان داشتن سیستم عامل اندروید بر روی کامپیوتر یا لپ تاپ برای شما بسیار جالب و در عین حال مفید باشد، اما بسیاری از کاربران این ایده را دارند که برای انجام این کار باید از برنامه های شبیه ساز استفاده کنند که چگونه می توانید سیستم عامل اندروید را اجرا کنید. بر روی کامپیوتر و لپ تاپ خود بدون دانلود شبیه ساز یا با یک ترفند کاملا کاربردی.

تا پیش از این، کاربرانی که می خواستند اپلیکیشن های اندروید را روی لپ تاپ خود دانلود و اجرا کنند از شبیه سازها برای این کار استفاده می کردند. نرم افزاری مانند BlueStakcs به شما این امکان را می دهد که سیستم عامل اندروید را در وسط لپ تاپ خود اجرا کنید و برنامه های اندروید را روی آن اجرا کنید. این اپلیکیشن معروف و شناخته شده پاسخگوی نیاز بسیاری از کاربران است. همچنین در مقاله‌ای درباره نحوه نصب، اجرا و استفاده از این برنامه شبیه‌ساز صحبت کرده‌ایم که در صورت نیاز می‌توانید آن را در لیست کارهای خود قرار دهید. اما موضوع مقاله امروز ما این است که چگونه بدون استفاده از این شبیه ساز یا هر برنامه دیگری، سیستم عامل اندروید را بر روی کامپیوتر یا لپ تاپ خود اجرا کنید.

برای اینکه بتوانید یک سیستم عامل اندروید قابل حمل بر روی کامپیوتر خود و بدون کمک نرم افزار شبیه ساز داشته باشید، به فلش مموری یا حافظه جانبی نیاز دارید. با استفاده از این فلش مموری یا مموری و بدون نصب اپلیکیشن خاصی می توانید حالت Togo to Go را روی کامپیوتر خود ایجاد کنید. اجرای اندروید بر روی کامپیوتر بدون نصب برنامه های اضافی روشی آسان و بدون دردسر است که به زودی نحوه اجرای آن را خواهید آموخت.

با استفاده از فلش می توانید سیستم عامل اندروید را بدون گذراندن مراحل پیچیده و خسته کننده و بدون دانلود و نصب نرم افزار شبیه ساز بر روی کامپیوتر خود اجرا کنید. مقاله را بخوانید و مراحل توضیح داده شده را یکی یکی دنبال کنید تا از نتیجه شگفت زده شوید. اگر سوالی دارید یا نیاز به راهنمایی دقیق تری دارید، حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید.

آموزش گام به گام اجرای اندروید روی کامپیوتر با فلش مموری

برای شروع کار باید تجهیزات لازم را تهیه کنید. فلش مموری یا مموری استیک را انتخاب کنید که حداقل ۲ گیگابایت حافظه داشته باشد. پیشنهاد ما ۴ گیگابایت فلش مموری است. قبل از هر کاری لازم است فلش مموری را فرمت کنید تا آماده استفاده شود. قالب بندی فلش بسیار ساده است و مراحل پیچیده ای در آن وجود ندارد. برای اطلاع از نحوه فرمت کردن فلش مموری می توانید به کمک کارشناسان ما کمک بگیرید.

پس از اتمام فرمت فلش، روی قسمت مشخص شده در تصویر کلیک کنید. نسخه اندروید مورد نظر خود را از لیست ظاهر شده انتخاب کنید. به عنوان مثال، ما نسخه ۶ مارشمالو را برای ویندوز ۶۴ بیتی اجرا می کنیم. پس گزینه پیش نمایش را در لیست پیش روی خود انتخاب کرده و اندروید مورد نظر را دانلود کنید.

مراحل کار را در عکس ها در متن مشاهده می کنید. در مرحله بعد باید برنامه پرتابل rufus را دانلود کنید. در قسمت مشخص شده گزینه دانلود برنامه را انتخاب کنید. می دانید که برنامه های پرتابل نیازی به نصب ندارند و می توانید بلافاصله پس از دانلود آن ها را اجرا کنید. استفاده از این برنامه قابل حمل برای بهینه سازی درایو فلش شما برای اجرای سیستم عامل مورد نظر شما است.

برنامه را اجرا کنید و yes را انتخاب کنید. با استفاده از راهنمای نشان داده شده در تصویر، درایو فلش متصل به رایانه خود را انتخاب کنید. هنگامی که چندین پورت به دستگاه شما متصل است، باید مطمئن شوید که فلش مورد نظر خود را در تب دستگاه وصل کرده اید تا در حین انجام مراحل با مشکل مواجه نشوید.

مطابق تصویر گزینه file system را روی Large FAT32 (پیش فرض) قرار دهید. آیکون cd که در تصویر مشخص کرده ایم را انتخاب کنید و سپس فایل iso اندرویدی را که قبلا دانلود کرده اید انتخاب کنید، مراحل را به درستی طی کرده اید سپس گزینه بوت را انتخاب کنید.

در پنجره اعلان که در بالا ظاهر می شود، Burn to ISO image mode (توصیه می شود) را انتخاب کنید و OK را کلیک کنید.

پس از انتخاب گزینه OK، پیام هشداری نمایش داده می شود که به شما اطلاع می دهد که اطلاعات فرمت شده در فلش مموری شما رد شده است. شما قبلا اخطار فرمت فلش را انجام داده اید و در این قسمت مشکلی ندارید پس می توانید این پیغام را تایید کنید تا مراحل کار ادامه پیدا کند.

باید کمی صبر کنید تا برنامه Rufus مراحل لازم را طی کند و خط سبز به انتهای مسیر خود برسد. پس از انجام مراحل لازم، گزینه READY نمایش داده می شود که به معنای آماده بودن برنامه برای اجرا در اندروید است. با انتخاب گزینه Close مراحل اولیه راه اندازی اندروید را انجام می دهید.

از آنجایی که فلش به کامپیوتر متصل است، دستگاه را ریبوت کنید و در حین راه اندازی مجدد، گزینه بوت را انتخاب کنید. ممکن است لازم باشد برای انتخاب گزینه بوت در تنظیمات بایوس کامپیوتر خود اقداماتی را انجام دهید و برای این کار می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

با آندروید روی رایانه شخصی با درایو فلش کار می کند

پس از بوت شدن کامپیوتر با محتویات فلش مموری، صفحه ای مانند تصویر به شما نشان داده می شود که باید گزینه Live CD – Run Android x86 Without Installation را انتخاب کنید تا بتوانید سیستم عامل اندروید را بدون دانلود و اجرا کنید. نصب کردن با انتخاب این گزینه حالتی شبیه به توگو برای اجرای اندروید در دستگاه شما فعال می شود.

اکنون لوگوی اندروید را روی صفحه دستگاه خود خواهید دید. می توانید ببینید که با فلش مموری و بدون نصب و دانلود برنامه شبیه ساز چقدر راحت و سریع می توانید به سیستم عامل اندروید در دستگاه ویندوز خود دسترسی پیدا کنید.

حال برای فعال سازی این اندروید جذاب باید مشخصات اکانت گوگل را وارد کنید تا بتوانید وارد شوید.

اکنون پس از ورود به حساب کاربری گوگل خود، می توانید از رایانه خود برای اجرای سیستم عامل اندروید استفاده کنید و در محیطی جدید و جالب از همان قابلیت اندروید نهایت بهره را ببرید. ماوس و صفحه کلید دستگاه شما باید وظیفه هدایت دستورات شما را بر عهده بگیرد و درست مانند زمانی که از برنامه ها و ویژگی های اندروید با گوشی و انگشتان خود استفاده می کردید، می توانید در این محیط جدید نیز کارهای خود را انجام دهید.

مهم است بدانید که هنگام استفاده از اندروید روی رایانه شخصی خود، ممکن است با باگ ها و خطاهایی مواجه شوید. ما به شما اطمینان می دهیم که این باگ ها بصری هستند و در عرض چند ثانیه برطرف می شوند و در عملکرد سیستم عامل اختلال ایجاد نمی کنند. بنابراین، اگر با خطا یا خطای کوچکی مواجه شدید، نگران نباشید و فقط منتظر بمانید تا خطا برطرف شود.

برای آشنایی بهتر با نحوه عملکرد اندروید در رایانه، نحوه کنترل و هدایت اقدامات مختلف در محیط دسکتاپ اندروید را بررسی خواهیم کرد:

اگر از لپ تاپ استفاده می کنید، می توانید از تاچ پد آن برای اجرای دستورات لمسی مورد نظر خود استفاده کنید. برای دیدن نوار اعلان، دو انگشت شست را روی تاچ پد قرار دهید و پایین بکشید تا نوار اعلان برای شما باز شود.

اگر از ماوس استفاده می کنید، می توانید از دکمه سمت چپ ماوس به عنوان انگشت روی صفحه لمسی استفاده کنید. با نگه داشتن دکمه سمت چپ برای چند دقیقه، می توانید عملکردی مشابه با نگه داشتن انگشت خود بر روی صفحه نمایش لمسی داشته باشید. بد نیست بدانید که کلیک راست ماوس هیچ نقشی در سیستم عامل کامپیوتر اندروید ندارد و هیچ عملکردی از خود ارائه نمی دهد.

نقش دکمه هوم اندروید نقش دکمه صفحه کلید ویندوز است. با فشار دادن دکمه ویندوز به صفحه اصلی می روید.

افزایش یا کاهش صدا و تنظیم روشنایی صفحه و سایر عملکردهای موجود در صفحه کلید در سیستم عامل اندروید، همین برنامه را در رایانه خواهند داشت.

برای استفاده از دوربین اندروید می توانید وب کم لپ تاپ را فعال کرده و با آن عکس بگیرید.

برای خاموش کردن اندروید در رایانه شخصی، از دکمه پاور دستگاه استفاده کنید زیرا عملکرد مشابهی را در اختیار شما قرار می دهد.

می بینید که استفاده از اندروید روی کامپیوتر چندان پیچیده نیست و بدون مشکل و بدون نیاز به برنامه های شبیه ساز امکان راه اندازی آن وجود داشت. پیشنهاد می کنیم یک بار این روش را امتحان کنید و یک تجربه جدید و جالب را به لیست تجربیات کاربری خود اضافه کنید.

نتیجه

در مطلب قبل روشی را به شما آموزش دادیم که به شما امکان می داد بدون دردسر زیاد و با استفاده از یک فلش مموری ۴ گیگابایتی اندروید را روی کامپیوتر خود اجرا کنید. این روش عملی از هیچ برنامه شبیه سازی استفاده نمی کند. کارشناسان ما در کنار شما هستند تا به سوالات شما در مورد محتوای این مقاله پاسخ دهند و شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا