اخبار تکنولوژی

آموزش فعال کردن ضبط مکالمه گوشی شیائومی

اکثر مردم حداقل یک بار در موقعیتی قرار می گیرند که باید مکالمات خود را ضبط کنند. ضبط مکالمه گاهی اوقات می تواند بسیار ارزشمند باشد و به عنوان مدرک عمل کند. همچنین در حین مکالمه تلفنی می توان نکات زیادی را مطرح کرد که یادآوری همه آنها ممکن نیست. در چنین شرایطی اگر بتوانید مکالمه را ضبط کنید، بعداً می توانید به همه این نکات دسترسی داشته باشید.

متاسفانه امکان ضبط تماس با گوشی های شیائومی در تمامی مناطق دنیا وجود ندارد. بنابراین، ممکن است لازم باشد برای استفاده از این ویژگی، منطقه تلفن همراه خود را تغییر دهید یا از برنامه های شخص ثالث استفاده کنید.

در این مقاله به نحوه فعال کردن ضبط تماس در گوشی شیائومی اشاره می کنیم و همچنین راه های دیگری برای ضبط تماس ها را توضیح می دهیم.

چگونه قابلیت ضبط تماس را در گوشی شیائومی فعال کنیم؟

اولین قدم برای فعال کردن این ویژگی این است که مطمئن شوید دستگاه شما به طور پیش فرض از ضبط تماس پشتیبانی می کند. برای این کار کافیست این مراحل را دنبال کنید:

  • برنامه تماس یا تلفن را در تلفن شیائومی خود باز کنید.
  • روی نماد چرخ دنده در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید تا وارد تب تنظیمات شوید.
  • در این صفحه به دنبال بخشی به نام تنظیمات تماس باشید. علاوه بر این، در برخی از گوشی های شیائومی، این بخش ممکن است به عنوان تنظیمات اضافی مشخص شود. البته، برای دسترسی مستقیم به تنظیمات مکالمه، می‌توانید روی منوی همبرگر (سه خط افقی) در گوشه سمت چپ پایین برنامه Phone ضربه بزنید.
  • حالا باید گزینه ای به نام Call Recording را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید.
  • در این صفحه باید روی کلید ضبط خودکار تماس ضربه بزنید تا فعال شود. اگر این امکان وجود ندارد، منطقه شما احتمالاً از این ویژگی پشتیبانی نمی کند و باید منطقه دستگاه را تغییر دهید.
  • همچنین قابلیت ضبط خودکار تماس دو گزینه All numbers و Selected numbers را در اختیار شما قرار می دهد. همانطور که از نام این گزینه ها مشخص است، در حالت اول شما مکالماتی را که انجام داده اید با تمام اعداد ضبط می کنید. اما در حالت دوم فقط تماس های مربوط به شماره هایی که خودتان مشخص کرده اید ضبط می شود.
  • اگر شماره های انتخاب شده را انتخاب کنید وارد قسمتی می شوید که می توانید تعیین کنید تماس ها فقط با شماره های ناشناس ضبط شوند یا لیستی از شماره های انتخابی و دلخواه ایجاد کنید.
  • اگر گزینه لیست سفارشی را انتخاب کنید، در صفحه بعد باید روی دکمه Add در پایین صفحه ضربه بزنید و اعداد مورد نظر را وارد کنید تا از این پس مکالماتی که با آنها دارید ضبط شود.

نحوه ضبط تماس با برنامه Google Phone

نحوه فعال کردن ضبط تماس در گوشی شیائومی

اکثر گوشی های شیائومی، پوکو و ردمی به طور پیش فرض دارای رابط کاربری MIUI هستند. در رابط کاربری MIUI، برنامه اصلی برای برقراری تماس، شماره گیر MIUI است. اما از آنجایی که با یک تلفن اندرویدی سروکار دارید، می‌توانید برنامه Google Phone را به عنوان برنامه تماس پیش‌فرض خود در دسترس قرار دهید.

اگر این برنامه به صورت پیش فرض در گوشی شما وجود ندارد، می توانید آن را از فروشگاه گوگل پلی دانلود و نصب کنید. برای فعال کردن قابلیت ضبط تماس در این برنامه مراحل زیر را دنبال کنید. لطفاً توجه داشته باشید که استفاده از سرویس ضبط تماس نیز تابع قوانین مناطق مختلف است و بنابراین ممکن است نتوانید این ویژگی را در منطقه فعلی دستگاه فعال کنید.

نحوه فعال کردن ضبط تماس در گوشی شیائومی

 

  • برنامه Google Phone را اجرا کنید.
  • روی نماد سه نقطه در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.
  • گزینه Settings را انتخاب کنید.
  • در صفحه تنظیمات، روی گزینه Call Recording ضربه بزنید.
  • در صفحه جدید در قسمت ALWAYS RECORD به دو گزینه دسترسی دارید: اعدادی که در لیست مخاطبان شما نیستند و شماره های دلخواه.
  • اگر گزینه اول را انتخاب کنید، تماس با شماره هایی که به عنوان مخاطب در گوشی شما ذخیره نشده اند ضبط می شود.
  • اگر گزینه دوم را انتخاب کنید به صفحه جدیدی هدایت می شوید که باید شماره های مورد نظر خود را مشخص کنید و سپس گزینه Always record selected numbers را فعال کنید تا از این پس مکالماتی که با این اعداد انجام می دهید ضبط شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا