آشپزی

۱۰ مورد از مهم ترین خواص و مضرات هلیله سیاه برای سلامتی جدید ۱۴۰۳

خواص هلیله بلک

هیله سیاه یا شاه دارو گیاهی معروف و دارویی است که در کشورهای مختلف مانند هند، نپال، چین، مالزی و ویتنام روی خاک می روید. این گیاه غیرمعمول تا ۳۰ متر ارتفاع دارد و میوه های نارس آن سبز بوده و در زمان رسیدن به رنگ زرد مایل به خاکستری در می آیند. میوه هلیلا سیاه که بیضی شکل و صاف شبیه بادام است طعم شیرینی دارد. این گیاه با خاصیت گرم و خشک در طب سنتی ایران و هند قابل استفاده است و برای درمان انواع بیماری ها استفاده می شود. برای مشاهده فواید و مضرات هللا سیاه با ما همراه باشید.

فواید و خواص هلیلا بلک

عصاره جوانی برای موهای شما

شاید در مورد خواص بی نظیر هلیله سیاه برای مو شنیده باشید. این گیاه فوق العاده برای کاهش ریزش مو، تقویت رشد مو و حتی مبارزه با شوره سر بسیار مفید است. برای استفاده از آن می توانید از پودر یا روغن آن که در عطاری موجود است استفاده کنید. استفاده منظم از شبگرد مشکی علاوه بر تقویت مو، از سفید شدن زودرس مو جلوگیری می کند.

جوش ها و اگزما را با شبگرد سیاه درمان کنید

هلیله سیاه یک درمان طبیعی برای جوش و اگزما است. با استفاده موضعی از خمیر پودر بلک هلله می توانید به سرعت از زخم ها و التهابات پوستی جلوگیری کنید.

هللا سیاه؛ اکسیر برای دید واضح

گل شب سیاه یکی از بهترین گزینه ها برای درمان انواع بیماری های چشمی است. این گیاه به دلیل خاصیت ضدالتهابی برای شستشوی چشم استفاده می شود. حتی می توانید از هسته آن برای خط چشم استفاده کنید که علاوه بر زیبایی از ریزش اشک نیز جلوگیری می کند.

حلیله بلک، درمان طبیعی معده

هللا سیاه گیاهی سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند پلی فنل، اسید گالیک و اسید الاژیک است که با افزایش مخاط می تواند از زخم معده جلوگیری کرده و اسید معده را کاهش دهد. استفاده از شبگرد سیاه علاوه بر تقویت سیستم گوارشی به تقویت عملکرد گوارشی بدن کمک می کند و در واقع یک ملین طبیعی است که به دفع سموم از بدن کمک می کند.

درمان طبیعی برای سرفه و برونشیت؛ هللا سیاه

از دل طبیعت، گل شب سیاه برای مبارزه با سرفه، برونشیت و سایر مشکلات تنفسی توصیه می شود. اگر گلودرد یا سرفه خراش دار دارید، گل شب سیاه می تواند به بهبود وضعیت شما کمک کند. برای این منظور کافی است پودر سیاه هلیله را با عسل مخلوط کرده و آرام آرام بنوشید.

نیروهای متحد علیه عفونت های رحمی؛ هللا سیاه

گل شب سیاه یک داروی قوی در برابر عفونت های رحمی است. از این گیاه به دو صورت می توانید استفاده کنید. یا با دمکردن گل شب سیاه در آب جوش و مصرف آن هر شب قبل از خواب و یا با قرار دادن آن در ظرف آب داغ و گذاشتن مدتی در تابه.

مربی تناسب اندام شما؛ هللا سیاه

آیا می خواهید لاغر شوید؟ لباس خواب مشکی می تواند یک راه حل طبیعی باشد. این گیاه معده را تمیز می کند، هضم را بهبود می بخشد و با افزایش متابولیسم بدن به کنترل چاقی کمک می کند.

بهبود علائم دیابت؛ هللا سیاه

گل شب سیاه ممکن است نقش مهمی در کنترل قند خون و افزایش حساسیت به ترشح انسولین داشته باشد. اگر دیابت دارید، می توانید از لباس خواب مشکی استفاده کنید. البته قبل از مصرف بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

هللا سیاه؛ ترفند جادویی برای دندان های سفید

برای داشتن دندان های سفید و لبخندی درخشان می توانید از هلیله سیاه کمک بگیرید. به سادگی این مواد را الک کرده و روی دندان های خود بمالید. همچنین می تواند به کاهش التهاب در دهان و دندان درد کمک کند.

از دست دادن و آسیب هلال سیاه

چه کسی نباید از آن استفاده کند؟

با اینکه گل شب سیاه خواص زیادی دارد اما برخی افراد نباید از آن استفاده کنند. اگر کم آب هستید، اسهال شدید دارید یا خیلی خسته هستید از هلیلا بلک استفاده نکنید. مصرف این گیاه برای کسانی که قصد جراحی دارند و یا باردار هستند توصیه نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا