اخبار تکنولوژی

گوشی وان پلاس ۱۲ قاتل پرچمداران

آقای لی جی، مدیر OnePlus در چین، محصول جدید این شرکت به نام OnePlus 12 را تحسین کرد و به نظر می رسد روی کاغذ با یک محصول خاص روبرو خواهیم بود و اکنون به نظر می رسد که برخی از طرفداران سامسونگ نگران سرقت شدن هستند. بخشی از خانواده Galaxy S24 هستند. این گوشی هوشمند دارای صفحه نمایش ۶٫۸۲ اینچی OLED با وضوح ۲K و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز خواهد بود. همانطور که شایعه شده است که بیشترین روشنایی این گوشی هوشمند ۴۵۰۰ نیت خواهد بود، بنابراین در صورت صحت این موضوع با درخشان ترین صفحه نمایش گوشی هوشمند روبرو خواهیم بود.

در زیر نمایشگر، تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ با لیتوگرافی ۴ نانومتری به عنوان قلب تپنده این محصول ایفای نقش خواهد کرد که ۲۴ گیگابایت رم LPDDR5X و ۱ ترابایت حافظه داخلی UFS 4.0 مکمل آن خواهد بود. در پشت بدنه،‌ دوربین سه‌گانه را شاهد خواهیم بود که مشخصات آن‌ها به شرح زیر است:

  • سنسور ۵۰ مگاپیکسل به عنوان دوربین اصلی
  • سنسور ۴۸ مگاپیکسل به عنوان دوربین الترا واید
  • سنسور ۶۴ مگاپیکسل با زوم اپتیکال ۳ برابری به عنوان دوربین تله فوتو

مسئولیت تأمین توان کلیه قطعات سخت‌افزاری یاد شده بر دوش باتری ۵۴۰۰ میلی آمپر ساعتی گذاشته خواهد شد که از شارژ سریع ۱۰۰ واتی (از طریق کابل)‌ و ۵۰ واتی (از طریق بی‌سیم) پشتیبانی خواهد کرد.

صفحه نمایش وان پلاس ۱۲ از مکانیسم جدیدی برخوردار خواهد بود که در صورت خیس بودن دست، قادر است تا محل برخورد انگشتان شما با صفحه را تشخیص و نسبت به آن از خود واکنش نشان دهد. به این ترتیب ما نه تنها با یک قاتل پرچمدار، بلکه با یک پرچمدار قاتل روبرو هستیم که با تمام توان به جنگ رقبا خواهد رفت.

آقای Li در جریان صحبت‌های خود، از ویژگی‌های مخفی وان پلاس ۱۲ از جمله سیستم هپتیک سخن گفت. این گوشی هوشمند برای نخستین بار به Bionic Vibration Motor Turbo مجهز خواهد بود که می‌توان آن را قوی‌ترین موتور لرزاننده روی اسمارت فون‌ها به حساب آورد. سنسور تشخیص اثر انگشت این محصول درون نمایشگر تعبیه شده و مطمئنا بسیاری از کاربران از این پدیده شدیدا خوشحال خواهند شد. البته گفته می‌شود که سرعت تشخیص این سنسور بسیار بالا بوده و باید منتظر بمانیم و ببینیم که در نهایت، کدام یک از این گفته‌ها در مورد محصول جدید OnePlus صحت دارد.

blank

وان پلاس ۱۲ در حال حاضر و روی کاغذ، گوشی جذابی به نظر می‌رسد، اما بالا رفتن مشخصات سخت‌افزاری می‌تواند تبعاتی مانند داغ شدن بدنه را با خود به همراه داشته باشد. اما به لطف اتلاف حرارت دوگانه یکپارچه در جهان، خبری از گرم شدن بدنه در این گوشی هوشمند نخواهد بود. وظیفه این سیستم، گرفتن تمام گرما از پردازنده و انتقال آن به قسمت خنک‌تر بدنه است.

پیش‌بینی می‌شود که OnePlus 12 این هفته در کشور چین و در تاریخ ۲۴ ژانویه مصادف با چهارم بهمن ماه به صورت جهانی در آمریکا و هند معرفی شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا