اخبار تکنولوژی

چطور ایمیل یکبار مصرف بسازیم؟

بسیاری از ما تجربه کرده ایم که هنگام ثبت نام در یک سایت یا هنگام دانلود یک برنامه یا بازی، نمی خواهیم آدرس ایمیل اصلی خود را وارد کنیم. همچنین، ممکن است به نظر برسد که داشتن یک آدرس ثابت راه بهتری برای انجام همه کارها به صورت مجازی است، اما دریافت روزانه ده ها پیام تبلیغاتی می تواند بسیار آزاردهنده باشد. علاوه بر این، اخبار زیادی در مورد هک و نفوذ به بانک های اطلاعاتی سرویس های مختلف وجود دارد که می تواند خطر افشای اطلاعات شخصی شما را به دنبال داشته باشد. بنابراین استفاده از ایمیل یکبار مصرف در این شرایط انتخاب هوشمندانه ای خواهد بود. با ما همراه باشید تا نحوه ایجاد یک ایمیل یکبار مصرف را مشاهده کنید.

ایمیل یکبار مصرف چیست؟

ایمیل یکبار مصرف نوعی آدرس ایمیل است که می تواند ایمیل ها را برای مدت زمان مشخصی دریافت کند و سپس حذف می شود. این نوع ایمیل موقت راه حل مناسبی برای جلوگیری از دریافت ایمیل های تبلیغاتی و اسپم است. اگر نگران استفاده از ایمیل خود برای تبلیغات هستید، بهتر است از ایمیل موقت استفاده کنید.

با استفاده از این سرویس، کاربران تلفن همراه می توانند یک آدرس ایمیل موقت داشته باشند و به صورت امن در سایت هایی که نیاز به ثبت نام دارند ثبت نام کنند. بدون نگرانی در مورد سوء استفاده از آدرس ایمیل خود و دریافت ایمیل های اسپم و تبلیغاتی. از ایمیل موقت برای ثبت نام چندین بار در سایت هایی مانند شبکه های اجتماعی و سرویس های آنلاین رایگان که به عنوان شرط عضویت خدمات ارائه می دهند، استفاده کنید.

هدف از ایجاد ایمیل یکبار مصرف

برای ایجاد یک ایمیل یکبار مصرف، سایت های تخصصی زیادی در اینترنت وجود دارند که هدف اصلی آنها سهولت در استفاده و فرآیند سریع و آسان ایجاد یک ایمیل جدید است. البته، داشتن یک آدرس ایمیل مهم است، هم برای ورود به حساب های خود در وب و هم برای اطمینان از اینکه همکاران و کارفرمایان شما می توانند با شما تماس بگیرند. اما گاهی اوقات داشتن ایمیل می تواند به دلیل هجوم حجم زیادی از ایمیل های ناخواسته باعث آزار و اذیت شود که ایمیل های یکبار مصرف این مشکل را ندارند.

ایجاد یک آدرس ایمیل موقت آسان است و با آن می توانید در پلتفرم ها و شبکه های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، فیسبوک و یوتیوب یک حساب کاربری ایجاد کنید و در صورت لزوم تنها با یک کلیک یک آدرس جدید داشته باشید. با جستجوی عبارت “ایمیل یکبار مصرف” یا “ایمیل موقت” می توانید به وب سایت های مشابه دیگری دسترسی داشته باشید که تقریباً همان امکانات را ارائه می دهند. همچنین، هر سرویس دارای تعدادی دامنه خاص است که ممکن است در برخی سایت ها به عنوان ایمیل های نامعتبر شناخته شوند. در نتیجه در صورت مواجه شدن با چنین مشکلی می توانید از گزینه های دیگر با دامنه های مختلف استفاده کنید.

نحوه ایجاد ایمیل یکبار مصرف

blank

جالب است بدانید که ایجاد یک ایمیل موقت زمان و انرژی بسیار کمی می گیرد. ده ها وب سایت خوب وجود دارند که آدرس های ایمیل موقت یا حتی دائمی را در اختیار شما قرار می دهند. به عنوان مثال، برخی از ارائه دهندگان ایمیل یکبار مصرف عبارتند از Throwawaymail، TempMail، Mailinator، EmailonDeck.

۱٫ وب سایت TempMail: برای ایجاد یک ایمیل یکبار مصرف با استفاده از وب سایت این ارائه دهنده در آیفون خود، ابتدا باید وارد وب سایت TempMail شوید. در بالای صفحه، می‌توانید آدرس‌های ایمیل یکبار مصرف موجود را ببینید که می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. در این قسمت هم می توانید آدرس را کپی کنید و هم آن را به کد QR تبدیل کنید. سپس باید این لینک را برای دوستان خود یا به وب سایتی که در آن یک حساب موقت ایجاد می کنید ارسال کنید. پس از اینکه ایمیل را در سایت مورد نظر وارد کردید، ایمیلی برای شما ارسال می شود و در همان صفحه، اگر کمی به پایین اسکرول کنید، می توانید باکس ایمیل خود را مشاهده کنید. در مرحله آخر ایمیل برای شما قابل مشاهده خواهد بود و در صورت وجود لینک یا چیزی می توانید آنها را دانلود و ذخیره کنید.

۲٫ وب سایت پست چریکی: Guerrilla Mail یکی دیگر از ارائه دهندگان ایمیل یکبار مصرف و موقت است. کاربران می توانند بدون ایجاد حساب کاربری و ثبت نام در این وب سایت یک ایمیل موقت و یکبار مصرف ایجاد کنند. در Guerrilla Mail، لحظه ای که از صفحه اصلی بازدید می کنید، یک شناسه صندوق ورودی و آدرس دامنه تصادفی برای شما ایجاد می شود تا از آن استفاده کنید. شما می توانید این شناسه صندوق ورودی را سفارشی کنید و نام دامنه مورد نظر خود را انتخاب کنید. از دیگر مزایای این وب سایت می توان به امکان ارسال، پاسخ و فوروارد ایمیل های یک بار مصرف بدون ذکر هویت، ارائه آدرس ایمیل تصادفی به دلیل عدم دسترسی به صندوق ورودی کاربر و عدم حذف خودکار ایمیل های موقت اشاره کرد.

۳٫ وب سایت EmailOnDeck : با وب‌سایت Emailondeck، می‌توانید در عرض چند دقیقه یک ایمیل موقت به صورت رایگان ایجاد کنید. استفاده از این وب سایت آسان است و تنها در دو مرحله می توانید هر تعداد ایمیل موقت که می خواهید برای اهدافی که در ذهن دارید ایجاد کنید. همچنین می توانید به این وب سایت ایمیل ارسال کنید. اما این پیام نمی تواند ناشناس باشد. اگر می خواهید پیام را به صورت ناشناس ارسال کنید، باید نسخه EmailonDeck Pro را دریافت کنید. با این نسخه می توانید چندین ایمیل موقت ایجاد کنید و آنها را برای مدت طولانی نگه دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا