اخبار اقتصادی و بازرگانی

کسب درآمد دلاری به صورت غیر حضوری | آیا بازار فارکس برای من مناسب است؟

پس از گسترش و فراگیری اینترنت در بیشتر جوامع امروز، بسیاری از افراد در نقاط مختلف دنیا، به دنبال فعالیتی نیمه‌وقت و به صورت غیر حضوری هستند که درآمد دلاری نیز برای آنان به همراه داشته باشد تا علاوه بر افزایش درآمد، بتوانند استفاده مفیدتری از وقت خود داشته باشند.

یکی از راه‌های کسب درآمد دلاری، فعالیت در بازارهای مالی است که امروزه مورد توجه تعداد بسیاری زیادی از افراد قرار گرفته است. بازارهای مالی علاوه بر بین‌المللی بودن، محلی برای معامله انواع نمادها و کالاها است که پتانسیل بسیار بالایی برای کسب درآمد دلاری دارد.

بازار فارکس یا بازار ارز بین‌المللی، محل خرید و فروش تعداد زیادی از ارزها و کالاهای مختلف در سراسر جهان است. این بازار به عنوان بزرگ‌ترین بازار مالی دنیا شناخته می‌شود که حجم آن به بیش از ۶ تریلیون دلار می‌رسد. بازار فارکس ۲۴ ساعت در روز و پنج روز هفته در حال فعالیت است.

در بازار فارکس، ارزهای مختلف با یکدیگر مقایسه می‌شوند و قیمت آن‌ها نسبت به یکدیگر تعیین می‌شود. ارزها در این بازار با نام جفت‌های ارزی به فروش می‌رسند، به عنوان مثال دلار آمریکا می‌تواند با یورو ، یا دلار آمریکا با ین (JPY) مقایسه شود. قیمت یک جفت ارزی براساس نرخ تبدیل آن دو ارز به یکدیگر محاسبه می‌شود.

تعداد زیادی از شرکت‌های معاملاتی (بروکرها) در بازار فارکس وجود دارد که به افراد و شرکت‌ها امکان معامله در این بازار را می‌دهند. این شرکت‌ها از طریق پلتفرم‌های معاملاتی (مانند MT4) به مشتریان خود امکان خرید و فروش ارزهای مختلف را برای کاربران خود فراهم کرده‌‌اند. با توجه به حجم بزرگ معاملاتی در بازار فارکس، قیمت ارزها ممکن است برای چند ثانیه تغییر کند، همچنین تحلیل‌های فنی و بنیادی بر روی این بازار تأثیر بسزایی در قیمت ارزها دارد. به علاوه، تحرکات بازار ارز می‌تواند نشانه‌ای از تغییرات اقتصادی و تحولات جهانی باشد.

اما ایرانیان برای فعالیت و معامله در این بازار جهانی با یک مشکل قابل توجه روبه‌رو هستند. تحریم‌های بین‌المللی موضوعی است که باعث جلوگیری از خدمات‌دهی بسیاری از بروکرهای بزرگ جهانی به ایرانیان شده است. اما هنوز هم بروکرهایی هستند که به ایرانیان خدمات مربوط به بازار فارکس را ارائه می‌‌دهند.

بروکر ارانته یکی از پلتفرم‌هایی است که در حال حاضر به کاربران ایرانی خدمات می‌دهد. در این مقاله می‌توانید با ویژگی های بارز بروکر ارانته آشنا شوید. قبل از آشنایی با این بروکر لازم است در مورد بازار فارکس، معاملات و ریسک‌های آن آشنایی نسبی داشته باشید.

تاریخچه بازار فارکس

تاریخچه بازار فارکس به قدمتی بالغ بر ۴۰۰۰ سال باز می‌گردد. در طول تاریخ، معاملات ارز در مواقعی که دولت‌ها یا تجارت‌کنندگان نوعی ارز یا کالا را نیاز داشتند، صورت می‌گرفت.

در سدهٔ نوزدهم، با همراهی پیشرفت‌های ارتباطی و تکنولوژیکی، بازار فارکس به شدت توسعه پیدا کرد. پس از جنگ جهانی دوم، برجسته شدن بانک‌های مرکزی و بورس‌های مختلف عوامل مهمی برای پیشرفت بازار فارکس بود.

جایگزینی سیستم Bretton Woods با سیستم نرخ ارز شناور، باعث افزایش حجم معاملات در بازار فارکس شد. همچنین، پیشرفت تکنولوژی و شبکه‌های ارتباطی، تحولات بزرگی در بازار فارکس رقم زد و منجر به افزایش سرعت و اطلاعات دقیق‌تر در مورد بازار شد. اکنون بازار فارکس به عنوان یکی از بزرگترین بازارهای پولی جهان شناخته شده است.

انواع روش‌های تحلیلی در فارکس

در بازار فارکس، روش‌های تحلیلی به دو نوع اصلی تقسیم می‌شوند: تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی.

تحلیل تکنیکال: این روش تحلیلی بر اساس شکل، الگو، خطوط، نمودار و شاخص های فنی از قبیل RSI، MACD، Moving Average و … انجام می‌شود. در این روش بر پایهٔ اطلاعات گذشته و عملکرد قیمت‌ها در بازار، تحلیل‌هایی به منظور پیش‌بینی رفتار آیندهٔ بازار ارائه می‌شود.

تحلیل بنیادی: این روش تحلیلی بر اساس عوامل اقتصادی، سیاسی و جهانی که بر بازار تأثیر می‌گذارند، صورت می‌گیرد. در این روش، به دنبال یافتن عواملی هستیم که باعث تحولات بازار و تغییر در قیمت‌ها می‌شوند. این عوامل شامل اخبار اقتصادی، سیاسی و جنگی، تعطیلات رسمی و … هستند.

هر دو این روش‌ها برای تحلیل بازار فارکس استفاده می‌شوند و هر یک از آن‌ها قابلیت پیش‌بینی رفتار آیندهٔ بازار را دارا هستند. به عنوان کاربر فارکس، شما می‌توانید با ترکیب این دو روش و یا استفاده از هر یک به صورت جداگانه، به پیش‌بینی بهتری از بازار فارکس دست یابید.

معرفی بروکر ارانته

بروکر ارانته از سال ۲۰۱۸ فعالیت خود را آغاز کرد و یکی از بروکرهای تازه تاسیس به شمار می‌رود. دفتر مرکزی این پلتفرم هم‌اکنون در قبرس قرار دارد.

ارانته از زمان شروع فعالیت خود در زمینه ارائه خدمات مربوط به بازار فارکس توانسته بستری مناسب برای مشتریان خود را فراهم کند. علاوه بر این موارد جذب تعداد زیادی معامله‌گر از سراسر دنیا و جلب رضایت آنان باعث شده تا امروزه ارانته به یک بروکر بین‌المللی و مناسب تبدیل شود.

یکی از ویژگی‌های این بروکر، عدم سخت‌گیری‌های زیاد نسبت به کاربران ایرانی است. در حال حاضر بسیاری از فعالان ایرانی بازار فارکس در این پلتفرم در حال فعالیت و انجام معاملات خود هستند و این بروکر مورد توجه ایرانیان بسیار زیادی است.

اعتبار بروکر ارانته

امروزه شاهد فعالیت تعداد بسیار زیادی بروکر مختلف فارکس هستیم. اما آیا همه این پلتفرم‌ها معتبر بوده و توانایی برآورده کردن خواسته‌های کاربران در مواقع نوسانات شدید بازار را دارند؟

بروکر ارانته بیش از ۲۰۰۰۰ مشتری در سراسر جهان دارد و دفتر مرکزی آن در قبرس است. این کارگزار توسط سازمان خدمات مالی (FSA) سیشل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار قبرس CYSEC تایید شده و رگوله دارد. بروکر Errante دارای ۲ رگولاتوری FSA و CySec است.

blank

شرکت اصلی کارگزاری ارانته با نام Notely Trading Lt به ثبت رسیده و دارای رگوله معتبر بین المللی CySec است. این رگولاتوری سطح ۲ است و اعتبار خوبی دارد. این مجوز مشتریان اروپایی بروکر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

بروکر Errante نام تجاری شرکت Notely Trading Ltd می‌باشد که یک شرکت سرمایه‌گذاری مجاز و تحت رگوله کمیسیون بورس و اوراق بهادار قبرس CySec با شماره مجوز ۳۸۳/۲۰ است. همچنین بروکر Errante توسط قوانین بازارهای مالی (MiFID II) اتحادیه اروپا اداره می‌شود.

اسپرد بروکر ارانته

میزان اسپرد و کارمزد دریافتی یک بروکر تاثیر قابل‌توجهی در جلب رضایت کاربران مختلف دارد. بدیهی است بروکرهایی که اسپرد بیشتری نسبت به رقبای خود دریافت می‌کنند، به مرور زمان محبوبیت خود را از دست می‌دهند.

بروکر ارانته سطح مناسبی از اسپرد را برای کاربران خود فراهم کرده است. اسپرد برخی از محبوب‌ترین نمادها در این بروکر بدین شرح است:

جفت ارز EUR/USD : میانگین اسپرد ۱٫۰۳ پیپ

جفت ارز GBP/USD : میانگین اسپرد ۱٫۳۰ پیپ

جفت ارز USD/JPY : میانگین اسپرد ۱٫۰۷ پیپ

جفت ارز USD/CHF : میانگین اسپرد ۱٫۵۰ پیپ

اسپرد طلا : میانگین اسپرد ۳۶ پیپ

اسپرد بیتکوین : تقریبا ۶۵ دلار

سخن پایانی

در این مقاله بروکر ارانته برای شما عزیزان مورد بررسی قرار گرفت تا با خدمات این بروکر به خوبی آشنا شوید.

لازم به ذکر است ارائه نظر قطعی در مورد پلتفرم‌های مالی واسطه صحیح نیست. زیرا ممکن است حتی بزرگترین پلتفرم‌های مالی واسطه نیز در نوسانات شدید بازار دچار مشکل شوند و نتوانند خواسته‌های کاربران را به خوبی برآورده کنند. در نتیجه اعتبار هیچ پلتفرم مالی و یا بروکر فارکس دائمی و قطعی نبوده و نخواهد بود.

کاربران قبل از ثبت نام در هر پلتفرم بایستی از اعتبار و همچنین سطح خدمات آن اطمینان حاصل کنند تا با توجه به نیازها و همچنین دانش معاملاتی خود بهترین انتخاب را داشته باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا