اخبار تکنولوژی

کاربران از مشکلات آیفون ۱۵ پرو شکایت دارند

خریداران سری آیفون ۱۵ به خصوص مدل های پرو و ​​پرو مکس از مشکلاتی مانند داغ شدن بیش از حد و ایرادات ظاهری خبر داده اند.

تنها چند روز از ورود گوشی های سری آیفون ۱۵ به بازار می گذرد، اما در همین مدت کوتاه شاهد گلایه برخی کاربران از نسخه های گران قیمت این خانواده بودیم. به نظر می رسد آیفون ۱۵ پرو و ​​پرو مکس با مشکلاتی مانند داغ شدن بیش از حد تراشه ۳ نانومتری A17 پرو، رنگ ناهموار و سایر ایرادات مواجه هستند.

طبق گزارشات کاربران، اولین دسته از گوشی های آیفون ۱۵ پرو که وارد بازار شدند، مشکلات مختلفی دارند. برای مثال فریم تیتانیومی برخی از این دستگاه ها همرنگ نیست و یا به درستی در کنار نمایشگر قرار نگرفته است.

Majin Bu کاربر توییتر می گوید برخی از نمونه های آیفون ۱۵ پرو حتی زیر لنز دوربین یا صفحه نمایش گرد و غبار دارند و قسمت های مختلف بدن آنها خراشیده یا آسیب دیده است. در برخی موارد زیر شیشه قاب عقب حباب های بزرگی مشاهده می شد. این مشکلات در نمونه‌های ارسالی به آمریکا، چین و اروپا وجود دارد و اگرچه بیشتر در مدل‌های پرو دیده می‌شود، اما ظاهراً مدل‌های استاندارد بدون آن نیستند.

تراشه A17 Pro در آیفون ۱۵ پرو به طور غیر طبیعی گرم می شود

در کنار مشکلات ظاهری، گزارش هایی مبنی بر داغ شدن بیش از حد آیفون ۱۵ پرو مکس وجود دارد که از تراشه جدید A17 Pro استفاده می کند. این گزارش ها حاکی از آن است که پرچمدار جدید اپل حتی بدون اجرای برنامه ها و بازی های سنگین بسیار سریع گرم می شود.

کاربر Revengus نقشه گرمایی آیفون ۱۵ پرو را در توییتر منتشر کرد که نشان می دهد دمای اطراف نقطه ای که تراشه A17 Pro در آن قرار دارد به ۴۸ درجه سانتیگراد می رسد. YouTuber Vadim Yuriev معتقد است که اپل قدرت تراشه جدید خود را برای عملکرد بهتر در بنچمارک ها افزایش داده است، اما باعث می شود گوشی به سرعت گرم شود و عمر باتری را کاهش دهد.

از سوی دیگر، تراشه A17 Pro از فرآیند ساخت ۳ نانومتری بهره می برد و چند ماه پیش گزارش شد که TSMC برای تولید تراشه های جدید با این فناوری با مشکل مواجه شده و ضریب کارایی پایینی دارد. در نتیجه، اپل استانداردهای خود را کاهش داد و تراشه هایی را پذیرفت که باید بازنشسته می شدند.

این افزایش قابل توجه دما در آیفون ۱۵ پرو نیز قدرت پردازنده را کاهش می دهد تا از آسیب جدی تری به سایر قسمت های گوشی جلوگیری کند. حساب توییتر TechTablet می گوید که کاهش توان تراشه به دلیل افزایش دما می تواند عملکرد پردازش را در عرض ۲ دقیقه حدود ۲۵٪ کاهش دهد.

در مجموع، به نظر می رسد در حال حاضر زمان مناسبی برای خرید مدل های آیفون ۱۵ پرو نیست. باید منتظر بمانیم و ببینیم که اپل به این گزارش ها چه واکنشی نشان می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا