شبکه های اجتماعی

چیکار کنم پستم بره تو اکسپلور ؟

کشف در رسانه های اجتماعی اغلب از طریق تبلیغات پولی انجام می شود، اما صفحه کاوش اینستاگرام منطقه ای است که کاربران و کسب و کارها می توانند ترافیک ارگانیک دریافت کنند.

اما پشت پرده محقق الگوریتم دقیق اینستاگرام است که عملکرد بسیار خوبی در توصیه محتوای مورد علاقه کاربران از خود نشان داده است. برای برندها، مزایای حضور در صفحه کاوش اینستاگرام شامل افزایش بالقوه دسترسی، تأثیرگذاری و فروش است. بنابراین، اکسپلورر یک فرصت عالی برای کسب و کارها و صفحات تجاری است تا مخاطبان خود را افزایش دهند و جامعه ای قوی تر بسازند.

بسیاری از کاربرانی که یک گوشی موبایل پرچمدار می خرند، قصد دارند در اینستاگرام محتوا تولید کنند و در صفحه اکسپلورر معرفی شوند. به همین دلیل، در این مقاله به برخی از نکات لازم برای ارسال پست در اکسپلورر اینستاگرام می پردازیم.

الگوریتم اکسپلور صفحه اینستاگرام چگونه کار می کند؟

همانطور که احتمالاً می دانید، هیچ دو صفحه کاوشگر کاربر دقیقاً یکسان نیستند. این به این دلیل است که محتوایی که افراد هنگام باز کردن بخش کاوش مشاهده می‌کنند، توسط سیستم رتبه‌بندی Explore Feed اینستاگرام برای هر کاربر سفارشی شده است.

این سیستم که به الگوریتم اینستاگرام معروف است از یادگیری ماشینی استفاده می کند و بر اساس منابع مختلف داده و سیگنال های رتبه بندی، محتوای مورد علاقه هر کاربر را نشان می دهد.

برخلاف برگه صفحه اصلی یا فید معمولی که هنگام ورود به اینستاگرام مشاهده می کنید، محتوایی که در کاوش اینستاگرام می بینید فقط مربوط به افرادی نیست که دنبال می کنید یا کسانی که شما را دنبال کرده اند. در واقع الگوریتم اینستاگرام، پست های صفحه کاوش را بر اساس فعالیت کاربران در اینستاگرام انتخاب می کند و سپس آن ها را بر اساس فاکتورهای مختلف مرتبط با ترجیحات کاربر رتبه بندی می کند.

به عبارت دیگر، انتخاب محتوای صفحه اکسپلورر برای هر کاربر به موارد زیر بستگی دارد:

  • حساب هایی که او دنبال می کند
  • محتوای مورد پسند افرادی که توسط کاربر دنبال می‌شوند
  • انواع پست هایی که کاربر معمولا با آنها تعامل دارد
  • پست هایی با نرخ تعامل بالا

آیا داشتن یک حساب تجاری در اینستاگرام بر رتبه بندی تاثیر می گذارد؟

رتبه‌بندی اینستاگرام به نفع حساب‌هایی است که مردم بیشتر با آن‌ها تعامل دارند. بنابراین، فرقی نمی‌کند که این حساب‌ها تجاری، سازنده یا شخصی باشند. وب‌سایت تجاری اینستاگرام می‌گوید: «ما می‌خواهیم کسب‌وکارها ارتباطات معنادارتری با مخاطبان خود ایجاد کنند و توسط افرادی که واقعاً به صنعت خود علاقه دارند کشف شوند».

چگونه در صفحه اینستاگرام اکسپلورر دیده شویم؟

نحوه پست گذاشتن در اکسپلورر اینستاگرام

کاربری که پس از خرید گلکسی اس ۲۳ اولترا شروع به ایجاد محتوای اولیه اینستاگرام کند، احتمالاً با مشاهده در صفحه اکسپلورر، نتایج قابل توجهی خواهد دید. برای حضور در این صفحه باید نکات ذکر شده در زیر را رعایت کنید تا در کمترین زمان ممکن در اینستاگرام اکسپلورر دیده شوید.

بازار هدف را تعریف کنید

مخاطبان شما افرادی هستند که شما را دنبال می کنند. بنابراین برای ورود به اینستاگرام اکسپلورر ابتدا باید آنها را بشناسید. با جمعیت شناسی فالوورهای خود آشنا شوید، ببینید چه مخاطبانی را هدف قرار می دهید و با چه محتوایی بیشتر تعامل دارند.

حساب اکسپلور فید شما مکانی عالی برای پاسخ به این سوالات است. پست‌ها، دسته‌ها و فیدهای خاص را کاوش کنید تا ببینید از چه تکنیک‌هایی برای ایجاد محتوای پست‌هایی که در Explorer می‌بینید استفاده شده است.

محتوای جذاب را به اشتراک بگذارید

نحوه پست گذاشتن در اکسپلورر اینستاگرام

نتایج اکسپلور ات مخاطبان هدف خود را در استراتژی تولید محتوای خود اعمال کنید تا آنها بیشتر با محتوای شما درگیر شوند. از آنجایی که ویدیوها به طور خودکار در Explorer پخش می شوند، شانس بیشتری نسبت به عکس دارند.

اما همچنان، تصاویر جذاب، پست های اسلایدی که از نظر بصری جذاب هستند نیز کاربران را به خود مشغول می کند. همچنین فراموش نکنید که برای ویدیوهای خود زیرنویس ایجاد کنید.

نکات مربوط به هر نوع فرمت تصویر را دنبال کنید. تصاویر با کیفیت بالا را به اشتراک بگذارید و از مفاهیمی مانند داستان سرایی و پاداش وفاداری در محتوای خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید، تعامل فقط به دست آوردن لایک و کامنت نیست. بنابراین، سعی کنید محتوایی ایجاد کنید که مردم به اشتراک بگذارند یا ذخیره کنند.

استفاده از فرمت های جدید

نحوه پست گذاشتن در اکسپلورر اینستاگرام

وقتی اینستاگرام قابلیتی مانند Reels را معرفی می کند، بدون شک بیشتر کاربران می خواهند از آن استفاده کنند. به همین دلیل است که بسیاری از اینستاگرام اکسپلورر امروزه توسط Rails اشغال شده است. وقتی آنها شما را در تب Rails می بینند، به احتمال زیاد در Explorer دیده می شوید.

به طور کلی، وقتی اینستاگرام یک ویژگی و قالب محتوای جدید را معرفی می کند، به کاربرانی که قبل از دیگران آن ها را امتحان می کنند، پاداش می دهد. پس حتما از فرمت های جدید برای انتشار مطالب خود استفاده کنید.

پست را در زمان مناسب منتشر کنید

زمانی که پست های خود را منتشر می کنید برای الگوریتم اینستاگرام مهم است و هر چه پست شما جدیدتر باشد، فالوورهای بیشتری خواهید دید. دستیابی به تعامل بالا با فالوورهای خود اولین گام برای ورود به اکسپلور ات صفحه است. بنابراین، بهترین زمان برای ارسال پست زمانی است که فالوورهای شما معمولا آنلاین هستند. برای مدیریت صفحه اینستاگرام خود به یک گوشی هوشمند با عملکرد سخت افزاری و نمایشگر مناسب نیاز دارید. با توجه به قیمت گوشی سامسونگ می توانید یکی از مدل های سری گلکسی را انتخاب کنید تا تجربه کاربری خوبی داشته باشید.

از برچسب های مناسب استفاده کنید

برچسب‌های جغرافیایی، حساب‌ها و هشتگ‌ها راه‌های دیگری برای افزایش احتمال دیده شدن پست‌های شما در اکسپلورر اینستاگرام هستند. به یاد داشته باشید که افراد از کادر جستجو در صفحه اکسپلورر برای یافتن محتوای خاص استفاده می کنند. بنابراین، استفاده از هشتگ‌های خاص، مکان‌های محبوب یا تگ کردن حساب‌های خاص می‌تواند احتمال کشف پست شما توسط آن افراد را افزایش دهد.

به تحلیل دقت کنید

نحوه پست گذاشتن در اکسپلورر اینستاگرام

عملکرد خود را تا کنون بررسی کنید و ببینید که محتوای شما چقدر با مخاطبان شما طنین انداز شده است. ممکن است متوجه شوید که آنها محتوای Reels شما را بیشتر از پست های نمایش اسلاید شما دوست دارند، یا جوک ها و لحن طنز شما را به گفتگوهای رسمی ترجیح می دهند.

حتماً برگه Page Analytics را بررسی کنید تا ببینید آیا بهترین پست‌های شما تا کنون به Page Explorer رسیده است یا خیر. روی دکمه آبی View Insights در زیر هر پست ضربه بزنید و انگشت خود را به سمت بالا بکشید تا ببینید برداشت‌هایتان از کجا می‌آیند.

میانبرها را فراموش کنید

ایجاد پادهای اینستاگرام (گروه های اینستاگرام) یا خرید فالوور می تواند مزایای کوتاه مدتی را برای صفحه شما به ارمغان بیاورد، اما این ترفندها معمولا در دراز مدت جواب نمی دهند. همانطور که گفته شد، رتبه بندی فید اینستاگرام با استفاده از فناوری یادگیری ماشینی انجام می شود که به طور مداوم با الگوهای جدید در داده ها در حال تغییر است.

بنابراین، الگوریتم اینستاگرام می تواند فعالیت های غیر معتبر را شناسایی کرده و عملکرد صفحه شما را در طول زمان کاهش دهد. در واقع، اگر اینستاگرام مشکوک به فعالیت هایی مانند استفاده از ربات ها برای لایک و کامنت باشد، می تواند حساب شما را حذف کند.

به همین دلیل، تنها راه پایدار برای ورود به اینستاگرام اکسپلورر، ایجاد محتوای جذاب و ایجاد یک جامعه واقعی از مخاطبانی است که واقعا از بودن در صفحه شما لذت می برند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا