خودرو

چگونه چراغ آچار ۲۰۶ را خاموش کنیم؟ آپدیت ۱۴۰۳


در این مقاله از سری مقالات مجله خودرو با مکانیک قصد داریم تا شما مخاطبین عزیز را با روش های خاموش کردن آچار ۲۰۶ که در صفحه کیلومتر شمار این خودرو تعبیه شده است آشنا کنیم.

بنابراین اگر شما هم صاحب یکی از آن هستید پژو ۲۰۶ اگر چراغ کلید شما روشن است و علاقه مندید که بدانید چگونه چراغ کلید پژو ۲۰۶ را خاموش کنید، با ما همراه باشید.

blankblank

چراغ کلید چیست؟

چراغ کلید ۲۰۶ در واقع همان نوری است که در فاصله ۲۰۶ کیلومتری پس از بازکردن سوئیچ خودرو بر روی صفحه نمایش می بینید. وقتی این چراغ روشن می شود، به این معنی است که وقت آن است که وسیله نقلیه خود را سرویس کنید. پس این پیام را در کیلومتر ۲۰۶ جدی بگیرید.

اگر شما هم قصد دارید خرید پژو ۲۰۶ اگر ۲۰۶ دارید یا دارید، حتما علامت آچار را روی مانیتور کوچک بالای داشبورد دیده اید! شاید شما را آزار می دهد یا هنوز نتوانسته اید آن را حذف کنید. پس بدون شک به دنبال راهی برای خاموش کردن چراغ سرویس ۲۰۶ هستید.

هدر این مقاله ضمن توضیح عملکرد این چراغ به شما می گوییم که چگونه چراغ آچار ۲۰۶ را خاموش کنیم و چگونه آن را ریست کنیم.

چراغ کلید ۲۰۶ چگونه کار می کند؟

چگونه چراغ کلید 206 را خاموش کنم؟چگونه چراغ کلید 206 را خاموش کنم؟
پشت آمپلی فایر ۲۰۶

اطلاعات مورد نظر برای تعیین زمان مناسب برای سرویس خودرو از طریق سنسورهای مختلف جمع آوری می شود. این سنسورها زمان سرویس صحیح خودرو را محاسبه کرده و با بررسی مواردی مانند زمان کارکرد موتور، دمای محیط، مسافت پیموده شده فعلی خودرو و موارد دیگر، آن را به مالک نمایش می دهند.

blankblank

اگر می خواهید چراغ صفحه کیلومتر شمار پژو ۲۰۶ را خاموش کنید، می توانید با روش زیر آن را ریست کنید و منتظر بمانید تا در سرویس بعدی دوباره نمایش داده شود.

نحوه خاموش کردن چراغ کلید پژو ۲۰۶

چگونه چراغ کلید 206 را خاموش کنم؟چگونه چراغ کلید 206 را خاموش کنم؟

برای خاموش کردن چراغ آچار روی صفحه کیلومتر ۲۰۶ این مسیر را دنبال کنید:

۱- سوئیچ را ببندید

اولین مرحله برای خاموش کردن چراغ کلید ۲۰۶ این است که کلید را ببندید و ۵-۱۰ ثانیه منتظر بمانید تا سیستم الکتریکی خودرو کاملاً خاموش شود.

۲- فشردن دکمه ریست کیلومتر شمار

دکمه سیاه را در سمت راست صفحه کیلومتر شمار (که در صورت روشن بودن کیلومتر شمار سفر را بازنشانی می کند) به مدت ۵ تا ۱۰ ثانیه نگه دارید.

۳- سوئیچ را باز کنید

دست خود را از روی دکمه گفته شده برندارید، در ضمن باید سوئیچ ماشین را قبل از استارت بچرخانید. پس از انجام این کار، اعداد از ۱۰ به ۰ کاهش می یابند. در این مدت دست خود را از روی دکمه بردارید.

۴- سوئیچ را ببندید

هنگامی که عدد ۰ را مشاهده کردید، انگشت خود را از روی دکمه بردارید و سوئیچ را ببندید. پس از طی مراحل ذکر شده، اکنون می توانید خودرو را روشن کنید و دیگر نیازی به استفاده از ابزار عیب یابی برای حذف چراغ سرویس ندارید.

امیدواریم مقاله “چگونه چراغ کلید ۲۰۶ را خاموش کنیم؟” توسط شما استفاده شده است در نهایت بهتر است بدانید پژو ۲۰۶ دارای دو نوع آمپلی فایر است و ممکن است محل قرارگیری دکمه ریست در آنها متفاوت باشد.

مقالات زیر را حتما بخوانید:

تغییر شماره ثبت

راهنمای خرید ماشین دست دوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا