اخبار تکنولوژی

چگونه نوتیفیکیشن‌های تبلیغاتی را در موبایل غیر فعال کنیم؟

اعلان‌های تبلیغاتی را در موبایل غیرفعال کنید

غیرفعال کردن اعلان‌های تبلیغاتی موضوعی است که این روزها ذهن بسیاری از کاربران را به خود مشغول کرده است. قبل از هر چیز باید اشاره کنیم که نوتیفیکیشن ها پیام هایی هستند که در بالای صفحه گوشی شما ظاهر می شوند و شما را از دریافت پیام ها یا اعلان های مختلف مطلع می کنند. ممکن است پیام های زیادی از چندین برنامه دریافت کنید و روزانه با حجم زیادی از این اعلان ها مواجه شوید. بنابراین، ممکن است گیج شوید و نتوانید پیام های اصلی خود را در بین این اعلان های تبلیغاتی مشاهده کنید.

به این ترتیب، غیرفعال کردن اعلان‌های تبلیغاتی اولین گزینه‌ای است که ممکن است به ذهن شما خطور کند و نگران شما باشد. در اینجا ممکن است از خود بپرسید که چگونه از شر پیام های تبلیغاتی، به ویژه اعلان های زیاد بازاریابان دیجیتال خلاص شوید و فقط پیام های ضروری را در تلفن همراه خود دریافت کنید. پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله مفید با Mebit همراه باشید و نحوه غیرفعال کردن پیام های تبلیغاتی را به طور کامل یاد بگیرید.

اعلان های تبلیغات را در گوشی های اندرویدی غیرفعال کنید

اگر از کاربران گوشی‌های اندرویدی باشید، ممکن است در طول روز با اعلان‌های تبلیغاتی مختلفی از اپلیکیشن‌های مختلف مواجه شوید که در میان آن‌ها می‌توانید پیام‌های بی‌فایده‌ای با محتوای «آیا از ریزش مو رنج می‌برید» یا «با استفاده از پوست خود مراقبت کنید». فلان محصول ” ” Cit. حتی ممکن است چندین نوتیفیکیشن از بازی های نصب شده بر روی گوشی خود دریافت کنید و مجبور باشید همچنان گوشی خود را چک کنید تا پیام مهمی را از دست ندهید. این می تواند شما را به مرز جنون برساند و برای شما مشکل ایجاد کند. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم غیرفعال کردن اعلان‌های تبلیغاتی را در اولویت قرار دهید.

غیرفعال کردن اعلان های تبلیغاتی

برای غیرفعال کردن پیام های تبلیغاتی در گوشی های اندرویدی، باید مراحل زیر را طی کنید و برای همیشه از شر اعلان های غیر ضروری خلاص شوید:

  1. ابتدا باید وارد قسمت تنظیمات شوید.
  2. سپس قسمت Notification را انتخاب کرده و روی گزینه App Notification ضربه بزنید.
  3. در این قسمت می توانید لیستی از تمامی برنامه های نصب شده بر روی گوشی خود را مشاهده کرده و برنامه مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس با کلیک بر روی برنامه تمامی اعلان های مربوط به آن را مشاهده می کنید، می توانید تیک هر کدام را به دلخواه بردارید و یا می توانید گزینه بالای صفحه را انتخاب کنید تا دیگر هیچ نوتیفیکیشنی از برنامه آن دریافت نکنید.

همچنین راه ساده‌تری برای غیرفعال کردن اعلان‌های تبلیغاتی وجود دارد که شما را سریع‌تر به آنچه می‌خواهید می‌رساند. با استفاده از این روش، زمانی که از یک برنامه اعلان دریافت می کنید، می توانید دست خود را روی آن پیام نگه دارید تا مستقیما وارد تنظیمات همان برنامه شوید و به راحتی اعلان را غیرفعال کنید.

اعلان های تبلیغاتی را در گوشی های شیائومی غیرفعال کنید

غیرفعال کردن اعلان‌های تبلیغات در گوشی‌های شیائومی ممکن است کمی متفاوت از سایر گوشی‌های اندرویدی باشد و به مسیر متفاوتی نیاز دارد. بنابراین، ابتدا باید به تب تنظیمات گوشی شیائومی خود بروید و از آنجا به تب Notification and Control Center بروید. سپس بر روی گزینه app notifications ضربه بزنید و وارد اپلیکیشنی شوید که می‌خواهید اعلان‌های آن را غیرفعال کنید. سپس تنظیمات مورد نظر را در این قسمت انجام دهید و راه را برای ارسال پیام های ناخواسته مسدود کنید.

غیرفعال کردن اعلان های تبلیغات در آیفون

غیرفعال کردن اعلان های تبلیغات در آیفون

کاربران آیفون نیز ممکن است مانند کاربران گوشی های اندرویدی از دریافت پیام های غیر ضروری و بیهوده خسته شوند و به فکر غیرفعال کردن اعلان های فشار در تلفن همراه خود باشند. شایان ذکر است که این کار مشابه غیرفعال کردن اعلان‌ها در گوشی‌های اندرویدی است و باید همان مسیر را طی کنید. بدین ترتیب ابتدا باید به قسمت تنظیمات گوشی خود رفته و گزینه نوتیفیکیشن را انتخاب کرده و پس از مرور اپلیکیشن ها در گوشی، بر روی اپلیکیشن مورد نظر ضربه بزنید و سپس تیک گزینه Allow notifications را بردارید.

نحوه حذف اعلان های گوگل کروم

همانطور که می دانید با ورود به برخی سایت ها با نوتیفیکیشنی برای دریافت پیام های متعدد از سایت مواجه می شوید، بنابراین در صورت انتخاب گزینه Allow می توانید اعلان هایی در مورد فروش های ویژه، آخرین مقالات و یا پیام های دیگر دریافت کنید. در زمان های مختلف تبلیغات را روی صفحه نمایش گوشی خود دریافت کنید. باید توجه داشته باشیم که دریافت چنین پیام هایی از سایت های خوب و مفید می تواند مفید باشد، اما در این میان برخی سایت ها از این مشکل سوء استفاده کرده و پیام های تبلیغاتی اسپم را روی صفحه نمایش می دهند.

در این صورت، ممکن است بخواهید اعلان‌های تبلیغاتی را در این سایت‌ها غیرفعال کنید و بخواهید در اسرع وقت از شر آنها خلاص شوید. خوشبختانه، بسیار ساده و آسان است و هیچ وقت اضافی را از شما نمی گیرد. زیرا کافی است گوگل کروم را در گوشی خود باز کنید و از منو گزینه Settings یا سه نقطه بالای صفحه را انتخاب کنید. سپس روی گزینه Notifications ضربه بزنید و تیک Show notifications را بردارید. در این صورت پیام های تبلیغاتی و اسپم برای شما ارسال نمی شود و مزاحمتی برای شما ایجاد نخواهد کرد.

البته با انجام این تنظیمات، ممکن است همچنان از برخی سایت هایی که اجازه ارسال پیام به آنها را داده اید، اعلان دریافت کنید. اما جای نگرانی نیست زیرا این مشکل نیز به راحتی حل می شود، کافی است به صفحه Google Chrome خود بروید و به پایین اسکرول کنید تا اعلان های تبلیغات را غیرفعال کنید. سپس می‌توانید فهرست سایت‌هایی را که اجازه ارسال پیام به آن‌ها را دارید، مشاهده کنید و علامت سایت‌هایی را که دیگر نمی‌خواهید از آنها اعلان دریافت کنید، بردارید.

کاهش اعلان های تلفن

غیرفعال کردن اعلان ها برای واتس اپ و تلگرام

اگرچه دریافت اعلان‌های زیاد آزاردهنده است، اما پیام‌هایی وجود دارند که مهم و ضروری هستند یا توسط شخص خاصی ارسال می‌شوند. بنابراین نمی‌توان تمام اعلان‌های مربوط به اپلیکیشن‌هایی مانند واتس‌اپ یا تلگرام را مسدود کرد. در نتیجه باید به این موضوع توجه کنید تا اعلان های تبلیغاتی در موبایل را غیرفعال کنید تا با مشکل مواجه نشوید و پیام های مهم را از دست ندهید. برای انجام این کار، کافی است کانال ها، گروه ها یا افرادی که نمی خواهید پیام هایشان را دریافت کنید، بی صدا کنید.

اعلان های واتساپ را به حداقل برسانید

برای غیرفعال کردن تبلیغات یا اعلان‌های غیرضروری در واتس‌اپ، کافی است گروه یا صفحه چت مورد نظر را انتخاب کنید و از سه نقطه بالای صفحه روی گزینه Mute Notifications کلیک کنید. سپس گزینه Always را انتخاب کنید تا هیچ نوتیفیکیشنی از آن گروه یا شخص دریافت نکنید. در این صورت، می‌توانید وارد واتس‌اپ شوید و هر زمان که بخواهید یا وقت دارید، آن پیام‌ها را بررسی کنید.

کاهش نوتیفیکیشن های تلگرام

در برنامه تلگرام می توانید تبلیغات یا نوتیفیکیشن های غیر ضروری را غیر فعال کرده و از شر آنها خلاص شوید. برای کانال های تلگرام، کافیست روی گزینه Mute در پایین صفحه ضربه بزنید و دریافت نوتیفیکیشن از آن کانال را متوقف کنید. برای مسدود کردن اعلان‌های یک گروه یا چت تلگرامی خاص، می‌توانید صفحه گروه یا شخص مورد نظر را باز کرده و از سه نقطه بالای صفحه، گزینه Mute Forever را انتخاب کنید. در تلگرام نیز مانند واتس اپ می توانید در صورت نیاز تمامی پیام های خود را بررسی کرده و از شر نوتیفیکیشن های مداوم خلاص شوید.

نتیجه؛ غیرفعال کردن اعلان های تبلیغاتی

هر روز با نوتیفیکیشن ها و تبلیغات غیرضروری روی صفحه گوشی خود مواجه می شویم که بررسی و اتلاف وقت آن زمان زیادی را می گیرد. بسیاری از این اعلان‌ها مربوط به بازی‌های روی گوشی، سایت‌هایی است که ما بازدید کرده‌ایم یا به طور کلی تبلیغاتی که برای ما مفید نیستند. در این صورت، غیرفعال کردن اعلان‌های تبلیغات در تلفن همراه اولین گزینه‌ای است که به ذهن هر یک از ما می‌رسد. به همین دلیل در این مقاله راه حل های ساده و کاربردی برای حل این مشکل را شرح داده ایم تا با استفاده از آن ها از شر این پیام های بیهوده خلاص شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا