شبکه های اجتماعی

چگونه فیلم های دانلود شده در تلگرام را پاک کنیم؟

چگونه فیلم های دانلود شده در تلگرام را پاک کنیم؟ از زمانی که اینترنت وارد زندگی روزمره ما شد، شبکه‌های مجازی تلگرام و واتس‌اپ توانستند هزینه قبض تلفن ما را کاهش دهند، به تدریج جایگزین پیامک‌ها شدند. اپلیکیشن تلگرام با وجود مشکلاتی که دارد یکی از پرکاربردترین اپلیکیشن هاست.

با توجه به اینکه تجارت بسیاری از افراد از طریق تلگرام انجام می شود، حذف یا اختلال در آن می تواند چالش هایی را ایجاد کند. یکی از مشکلاتی که بیشتر افراد با آن مواجه هستند این است که تلگرام فضای حافظه را اشغال می کند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم آموزش پاکسازی کش تلگرام و حذف فایل های ذخیره شده اختصاص دهیم. با ما همراه باشید تا حافظه تلفن همراه خود را به میزان قابل توجهی آزاد کنید.

نحوه پاک کردن کش تلگرام

اپلیکیشن تلگرام تمامی عکس ها، فیلم ها، صداها، آهنگ ها و اطلاعات دریافتی را در گوشی شما ذخیره می کند. قطعاً دیده اید که اگر برای بار اول عکسی را دانلود کنید، وقتی برای بار دوم از آن بازدید می کنید، دیگر نیازی به دانلود آن نیست. زیرا در گوشی شما ذخیره شده است.

برای پاک کردن فایل های ذخیره شده در گوشی موبایل چه باید کرد؟ آیا باید عکس های قدیمی را در چت هایمان جستجو کنیم و آنها را یکی یکی حذف کنیم؟ تکلیف موزیک ها و عکس هایی که در کانال های تلگرام دانلود کردیم چه می شود؟ ما نمی توانیم آنها را حذف کنیم! اگر شما هم با چنین مشکلی مواجه شده اید و نمی دانید چگونه آن را حل کنید، با ما همراه باشید تا نحوه پاکسازی کش تلگرام را به شما آموزش دهیم.

حذف فایل های ذخیره شده در تلگرام

ساده ترین راه برای حذف فایل های ذخیره شده در گوشی خود استفاده از خود نرم افزار تلگرام است. برای این منظور می توانید فایل های تاریخ قبلی را حذف کنید. با این کار فضا را آزاد می کنید و اجازه می دهید گوشی خود نفس بکشد. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

اپلیکیشن تلگرام را باز کنید و از منوی سمت چپ وارد قسمت تنظیمات شوید.

در تنظیمات تلگرام، قسمت Data and Storage  رو مطابق تصویر زیر باز کنید.

blank

مانند تصویر زیر، در قسمت تنظیمات اطلاعات و حافظه وارد قسمت Storage Usage در بالای صفحه بشید.

blank

پس از انتخاب این گزینه و باز شدن پنجره جدید، روی گزینه Clear Cache کلیک کنید. قبل از این عبارت عددی وجود دارد که نشان دهنده میزان فضای اشغال شده توسط فایل های ذخیره شده است. با تغییر گزینه Forever از قسمت Keep Media می توانید از تلگرام بخواهید که داده ها و اطلاعات را ذخیره نکند.

blank

در این قسمت می توانید انواع فایل های ذخیره شده در تلفن همراه خود شامل عکس، فیلم، صدا، آهنگ، پیام های ویدئویی و اسناد و همچنین فضای خاص اشغال شده توسط حافظه گوشی خود را مشاهده کنید.

blank

با انتخاب هر یک از گزینه ها، تمامی فایل های این نوع از گوشی پاک می شوند. به عنوان مثال، اگر عکس ها را انتخاب کنید و گزینه CLEAR CACHE را کلیک کنید، تمام عکس های ذخیره شده در تلفن همراه شما حذف می شوند. البته حذف آنها به این معنی است که برای دیدن آنها باید دوباره دانلود شوند.

به این ترتیب می توانید انواع مختلف فایل ها را از هم جدا کنید. این بدان معنی است که به سادگی آهنگ ها را حذف کنید. به این ترتیب فایل های باقی مانده در حافظه باقی می مانند.

امیدواریم بتوانیم با آموزش پاک کردن کش تلگرام به شما در پاکسازی حافظه گوشی کمک کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا