شبکه های اجتماعی

چگونه پیام حذف شده واتساپ را بخوانیم؟

همانطور که می دانید واتس اپ یک اپلیکیشن پیام رسان گوشی های هوشمند است که متعلق به فیسبوک است و بیش از ۱٫۵ میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان دارد. واتس اپ گزینه ای برای حذف پیام ها برای مدت طولانی فراهم می کند. می توانید پیام را در هر زمان برای خود یا گیرنده خود ظرف یک ساعت پس از ارسال حذف کنید. اما آیا راه حلی برای بازگشت و دسترسی به پیام های حذف شده WhatsApp وجود دارد؟

در حالی که پیام رسان واتس اپ رسما به شما اجازه خواندن پیام های حذف شده را نمی دهد، خوشبختانه راه هایی برای بازیابی پیام های حذف شده واتس اپ برای کاربران اندروید و iOS وجود دارد. در این مقاله با ما همراه باشید تا نحوه بازیابی پیام های پاک شده واتساپ در گوشی های اندروید و آیفون را به شما آموزش دهیم.

خواندن پیام های حذف شده واتساپ در اندروید

روش های مختلفی برای خواندن چت های حذف شده در گوشی های اندرویدی وجود دارد. خواندن پیام های حذف شده هم با کمک برنامه های خارجی و هم بدون برنامه امکان پذیر است. با اکثر این روش ها، علاوه بر دسترسی به چت هایی که خودتان حذف کرده اید، می توانید به پیام های حذف شده توسط فرستنده نیز دسترسی داشته باشید.

چگونه پیام حذف شده واتساپ را بخوانیم؟

روش اول: خواندن پیام های حذف شده WhatsApp از طریق تاریخچه اعلان (اعلان) در اندروید

ممکن است تجربه کرده باشید که یکی از دوستان پیام واتس اپ خود را حذف کرده است، اما با خواندن اعلان مربوط به آن پیام از محتوای آن مطلع شده اید. اگر یک اعلان واتساپ فعال در گوشی خود داشته باشید، اعلان آن پیام و محتوای آن بر روی صفحه نمایش گوشی شما نمایش داده می شود. اما شرایطی را در نظر بگیرید که گیرنده پیام خود را حذف کرده و شما بدون توجه اعلان را حذف کرده اید و همانطور که می دانید یک نوتیفیکیشن دو بار ظاهر نمی شود.

نوتیفیکیشن یکی از اجزای کلیدی گوشی های هوشمند است که کاربران را از پیام های جدید مطلع می کند. خوشبختانه گوشی های اندرویدی دارای بخشی به نام Notification History هستند که در آن می توانید به تمام اعلان های دریافتی روی تلفن همراه خود دسترسی داشته باشید. تاریخچه اعلان به طور پیش فرض فعال نیست، برای فعال کردن و دسترسی به آن، موارد زیر را انجام دهید:

وارد تنظیمات گوشی شوید.
برنامه ها و اعلان ها را از لیست انتخاب کنید.
وارد منوی Notifications شوید.
در بالای صفحه گزینه Notification History را انتخاب کنید.
گزینه Use Notification History را فعال کنید.
پس از فعال سازی، ثبت اعلان های حذف شده در این قسمت ثبت و نمایش داده می شود. بنابراین می توانید به راحتی و بدون برنامه اضافی در این قسمت به پیام های حذف شده واتساپ خود دسترسی داشته باشید.

این ویژگی از اندروید ۱۱ به بالا در دسترس است و اعلان هایی را که ظرف ۲۴ ساعت حذف شده اند ضبط می کند. در صورتی که امکان استفاده از این قابلیت در گوشی اندرویدی شما وجود ندارد، می توانید از روش های زیر استفاده کنید.

چگونه پیام حذف شده واتساپ را بخوانیم

امروزه استفاده از ساعت های هوشمند طرفداران زیادی پیدا کرده است، از طرفی اکثر این ساعت ها اعلان هایی را از تلفن همراه شما نشان می دهند. بنابراین با مشاهده اعلان دریافتی در ساعت هوشمند خود می توانید محتوای پیام حذف شده واتس اپ را به سرعت بخوانید. انواع ساعت های هوشمند در سایت جانبی موجود است.

روش دوم: خواندن پیام های حذف شده WhatsApp بدون برنامه خارجی، در گوشی های اندرویدی

چت های واتس اپ معمولا در گوشی های اندرویدی ذخیره می شوند. این ساختار به کاربران تلفن اندروید اجازه می دهد تا از طریق My Files یا سایر برنامه های مدیریت فایل به تاریخچه چت WhatsApp خود دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، فایل را می توان در حافظه اصلی دستگاه یا در یک حافظه خارجی ذخیره کرد.

راه دسترسی به چت های ذخیره شده در حافظه گوشی های اندرویدی:

My File → Device Storage → WhatsApp → Database

در این روش شما فقط می توانید به پیام های پاک شده گوشی خود دسترسی داشته باشید، چه توسط شما و چه مخاطبینتان، اما امکان بازیابی و بازیابی آنها در برنامه واتس اپ شما وجود ندارد.

خواندن پیام های حذف شده واتساپ در آیفون

راه‌های پیچیده‌تر و محدودتری برای خواندن پیام‌های حذف شده WhatsApp در iOS وجود دارد. این محدودیت به دلیل حفظ حریم خصوصی کاربران و امنیت بالای سیستم عامل iOS است. اما نگران نباشید، برنامه های مختلفی برای دسترسی به پیام های پاک شده در آیفون وجود دارد.

از سوی دیگر، پیام های واتس اپ پس از حذف به طور دائم از آیفون شما پاک نمی شوند. آنها همچنان مانند خود دستگاه شما در نسخه پشتیبان قبلی ذخیره می شوند. با توجه به شرایط راه های مختلفی برای بازیابی پیام های پاک شده واتساپ در iOS وجود دارد که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

چگونه پیام حذف شده واتساپ را بخوانیم؟

روش ۱: از iCloud برای بازیابی پیام های WhatsApp در آیفون خود کمک بگیرید
اگر آیفون خود را از قبل تنظیم کرده باشید، از اطلاعات گوشی شما، از جمله واتس اپ، به طور مرتب در iCloud پشتیبان گیری می شود. برای بازیابی پیام های WhatsApp مراحل زیر را دنبال کنید:

از زمان بعدی مطمئن شوید که گزینه پشتیبان گیری واتساپ شما از قبل فعال است.

Whatsapp > setting > chats > chat backup

 

به راه زیر بروید:
Settings > General > Reset > Erase All Contents and Settings

برای ادامه، از شما خواسته می شود که Apple ID و رمز عبور خود را وارد کنید.
پس از اتمام، اکنون باید آیفون خود را بوت کنید. وقتی به صفحه برنامه‌ها و داده‌ها رسیدید، روی «Restore from iCloud Backup» کلیک کنید.
Choose iCloud Backup: با نام کاربری و رمز عبور خود وارد iCloud شوید.
لیستی از نسخه های پشتیبان دریافت خواهید کرد. موردی را که می خواهید بازیابی کنید انتخاب کنید.
نسخه پشتیبان شما دانلود خواهد شد. این فرآیند بسته به کیفیت اینترنت و حجم فایل زمان می برد. نکته مهم این است که این روش ابتدا تمام اطلاعات گوشی شما را پاک می کند و سپس داده ها را از پشتیبان iCloud بازیابی می کند.

توجه داشته باشید که این روش یک فرآیند طولانی برای بازیابی پیام های واتس اپ شما در آیفون است و ممکن است تمامی داده ها و پیام ها بازیابی نشوند.

روش دوم: خواندن پیام های حذف شده WhatsApp با استفاده از واتس اپ Watusi در آیفون

WhatsApp Watusi برنامه ای است که همچنان پیام های حذف شده توسط مخاطب را نشان می دهد. این برنامه که در واقع جایگزین واتس اپ شما می شود فقط در بازارهای ایران مانند سیب ایرانی، آناردونی و غیره قابل دانلود است.

از جمله ویژگی های این برنامه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دانلود داستان ها
مخفیانه تماشای داستان ها
نمایش پیام های حذف شده
ارسال خودکار پیام ها در زمان مشخص
پیام ها را بدون نشان دادن تیک دوم بخوانید
ارسال بیش از ۱۰ عکس در یک زمان

برای استفاده از این اپلیکیشن باید نسخه اصلی واتس اپ را از تلفن همراه خود حذف کنید. همچنین توجه داشته باشید که امکان بازیابی پیام های قبلی از واتس اپ اصلی در این برنامه وجود ندارد.

منبع/جانبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا