اخبار تکنولوژی

چگونه شماره مدل دستگاه اندرویدی خود را بیابیم؟ (۳ روش)

چگونه شماره مدل دستگاه اندرویدی خود را پیدا کنیم؟

هر دستگاه اندرویدی شماره مدل منحصر به فرد خود را دارد. دانستن این شماره مدل در برخی شرایط مهم خواهد بود. به عنوان مثال، تلفن های سامسونگ اغلب دارای نسخه های ۳G و ۴G گزینه های اتصال به اینترنت خود هستند. به عبارت دیگر یک نسخه از این محصولات قابلیت اتصال به شبکه ۴G را دارد و نسخه دیگر این قابلیت را ندارد اما در عین حال دارای نام یکسانی هستند.

به عنوان مثال، دو مدل گلکسی اس ۵ را در نظر بگیرید که یکی از آنها از اتصال ۴G پشتیبانی می کند و دیگری نه. در این شرایط، چگونه متوجه می شوید که کدام گوشی از اتصال ۴G پشتیبانی می کند و کدام نه؟ برای فهمیدن این موضوع باید شماره مدل دستگاه را بررسی کنید. گوشی های برند سامسونگ با حرف H در انتهای شماره مدل از اتصال ۴G پشتیبانی نمی کنند و آن هایی که حرف F در انتهای شماره مدل دارند از اتصال ۴G پشتیبانی می کنند.

همچنین شناسایی شماره مدل دستگاه نقش مهمی در نصب کاستوم رام دارد. سازگاری کاستوم رام با دستگاه اندرویدی شما با شماره مدل آن مشخص می شود، بنابراین اولین قدم این است که شماره مدل دستگاه خود را بدانید. اما سوال اصلی این است که چگونه شماره مدل دستگاه اندرویدی خود را پیدا کنیم؟ برای این منظور می توان از روش های مختلفی استفاده کرد که ما در این مقاله دو نمونه از این روش ها را معرفی کرده ایم.

تلفن های همراه با تخفیف ویژه Mebit را بررسی کنید: قیمت گوشی

روش اول: معاینه فیزیکی دستگاه

در این روش از معاینه فیزیکی دستگاه برای شناسایی شماره مدل صحیح آن استفاده می کنیم. مراحل زیر را با دقت دنبال کنید.

گوشی اندروید خود را برگردانید و به پنل پشتی نگاه کنید. برخی از دستگاه های اندرویدی شماره مدل خود را در پنل پشتی درج می کنند.

معمولاً شماره مدل گوشی های اندرویدی در پایین پنل پشتی درج شده است، پس به این قسمت توجه کنید. توجه داشته باشید که شماره مدل دستگاه ترکیبی از اعداد و حروف انگلیسی است.

اگر نمی توانید کد و مشخصات را در پنل پشتی دستگاه اندرویدی خود پیدا کنید، ممکن است این مشخصات روی محفظه دستگاه و زیر باتری قرار داده شود یا با استفاده از برچسب در این قسمت قرار داده شود. لازم به ذکر است که از این روش زمانی استفاده می شود که باتری دستگاه هوشمند اندرویدی شما قابل جابجایی باشد. بنابراین، اگر باتری دستگاه شما غیر قابل جابجایی است، نمی توانید از این روش برای پیدا کردن شماره مدل دستگاه خود استفاده کنید.

گوشی هوشمند اندرویدی خود را خاموش کنید و پنل پشتی آن را بردارید. حالا باتری دستگاه را بردارید. به پایین باتری نگاه کنید. معمولا اطلاعاتی مانند شماره مدل دستگاه، کد IMEI و … در این قسمت قرار می گیرد.

روش دوم: با استفاده از تب تنظیمات دستگاه

می توانید شماره مدل را در قسمت تنظیمات دستگاه اندرویدی خود مشاهده کنید. برای این منظور نیازی به خارج کردن باتری دستگاه نیست، بنابراین این روش کاربردی تر از روش قبلی است. برای مشاهده شماره مدل دستگاه از قسمت تنظیمات مراحل زیر را دنبال کنید.

ابتدا از نماد چرخ دنده در تب App Drawer دستگاه هوشمند خود برای رفتن به تنظیمات آن استفاده کنید.

در پایین لیست تنظیمات گزینه ای به نام درباره تلفن یا درباره رایانه لوحی وجود دارد. روی این گزینه ضربه بزنید. در برخی از دستگاه های اندرویدی، این گزینه ممکن است بخشی از تب General دستگاه باشد.

انتخاب گزینه About phone شما را به صفحه ای می برد که حاوی اطلاعات اولیه در مورد دستگاه هوشمند شما است. در این قسمت گزینه ای به نام شماره مدل وجود دارد که شماره مدل دستگاه شما را نمایش می دهد. همانطور که قبلا ذکر شد، شماره مدل دستگاه های هوشمند اندروید معمولاً ترکیبی از حروف و اعداد انگلیسی است.

در قسمت دیگری به نام «اطلاعات سیستم» می توانید اطلاعات سازنده دستگاه خود را مشاهده کنید.

همچنین می توانید در قسمت نسخه اندروید سیستم عامل فعلی اندروید نصب شده بر روی دستگاه هوشمند خود را مشاهده کنید. همانطور که مشاهده می کنید دستگاه اندرویدی ما مجهز به سیستم عامل اندروید ۴٫۱٫۲ می باشد.

روش سوم: استفاده از قاب دستگاه

راه دیگر برای شناسایی شماره مدل دستگاه اندرویدی، مشاهده اطلاعات روی جعبه دستگاه است. البته اطلاعاتی مانند شماره مدل، کد IMEI و برخی مشخصات کلیدی دستگاه اندرویدی شما که در جعبه آن موجود است؛ بنابراین با استفاده از جعبه محصول، شماره مدل دقیق دستگاه خود را پیدا خواهید کرد.

فروشگاه اینترنتی کافه نیوز

خرید موبایل و لوازم جانبی از سایت کافه نیوز می تواند بهترین انتخاب و راه حل باشد; زیرا موبیت برای تمامی محصولات خود هولوگرام و برچسب مخصوص در نظر گرفته و با گارانتی معتبر و طولانی مدت تحویل می دهد. از این رو، اصالت کالا را برای شما آسان می کند و محصولات با کیفیتی را در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین می توانید با خرید گوشی موبایل از سایت موبیت تجربه خوشایندی را برای خود رقم بزنید و در روند خرید با مشکل مواجه نشوید.

پیشنهادات ویژه Mebit

لیست قیمت گوشی شیائومیمقایسه مشخصات تلفن همراه Mi، Poco و Redmi، سوالات، بررسی ها، عکس ها، نظرات و آنچه برای خرید گوشی شیائومی نیاز دارید.

لیست قیمت گوشی های سامسونگ مشخصات تلفن همراه A، M، S و Note، سوالات، بررسی ها، عکس ها، نظرات و آنچه باید بخریم گوشی های هوشمند شما به سامسونگ نیاز دارید.

لیست قیمت آیفون مشخصات گوشی موبایل سری آیفون ۱۱، ۱۲، ۱۳ و پرو، سوالات، نقدها، عکس ها، نظرات و خرید گوشی های هوشمند شما به یک آیفون نیاز دارید.

لیست قیمت گوشی نوکیا نوکیا در طرح ها و مدل های مختلفی عرضه می شود نظرات، عکس ها، نظرات و آنچه برای خرید گوشی های هوشمند نوکیا تو نیاز داری

خرید لوازم جانبی موبایل | محافظ شیشه و صفحه نمایش، قاب، کیف و کیف هوشمند، هندزفری، هدفون و هدست، شارژر، کابل، کارت حافظه و هدست واقعیت مجازی.

خرید اینترنتی هندزفری، هدفون و ایرفون بی سیم و سیمی با ضمانت اصالت کالا و سلامت فیزیکی به همراه قیمت و مشخصات روز دست آزاد بلوتوث

خرید می کند پاور بانک و شارژرهایی با Remax، Xiaomi، Energizer، TSCO، Anker، Baseus، Verity، Romos…

خرید شیشه گوشی بهترین انواع محافظ صفحه گوشی شیشه سرامیک، چسب کامل و محافظ لنز دوربین و غیره. برای تمامی برندهای موبایل موجود در بازار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله