شبکه های اجتماعی

چگونه در روبیکا کانال درست کنیم؟ فوری در ۳۰ ثانیه

چگونه در روبیکا کانال بسازیم؟ و هر آنچه که باید در مورد کانال روبیک بدانید در این مقاله برای شما توضیح خواهیم داد. با کافه نبوز همراه باشید.

پیام رسان روبیکا امکان ایجاد کانال را برای کاربران خود فراهم کرد. کانال‌های روبیک محیطی را برای ارسال پیام‌ها و اعلان‌ها به گروه‌های خاصی از کاربران ایجاد می‌کنند. با ایجاد یک کانال در روبیکا، می توانید پیام ها، عکس ها، ویدیوها و سایر مطالب را به صورت عمومی یا محدود به دوستان خود به اشتراک بگذارید.

چگونه در روبیکا کانال بسازیم؟

برای ایجاد کانال در روبیکا مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا اپلیکیشن روبیکا را باز کرده و وارد حساب کاربری خود شوید.
  • در صفحه اصلی از طریق نوار ابزار پایین صفحه به بخش مسنجر دسترسی پیدا کنید.
  • نماد مداد را در پایین صفحه پیدا کرده و انتخاب کنید.

  • در منوی باز شده گزینه «کانال جدید» را انتخاب کنید.
blank

 

  • در صفحه بعد نام کانال خود را وارد کرده و تصویری را برای کانال خود انتخاب کنید.
  • سپس با جستجوی کلمات کلیدی دوستان خود را دعوت کنید یا اعضای دیگر را به کانال خود اضافه کنید.
  • در نهایت توضیحاتی در مورد کانال خود بنویسید تا اعضای کانال با محتوا و موضوع کانال آشنا شوند.

توجه داشته باشید که باید توضیحات کامل و دقیقی از کانال خود ارائه دهید تا کاربران بدانند کانال شما در مورد چیست و برای چه گروهی از افراد در نظر گرفته شده است.

بایدها و نبایدهای کانال روبیکا!

در اینجا مواردی وجود دارد که باید به خاطر بسپارید:

  • می توانید کانال خود را عمومی یا خصوصی کنید. اگر کانال شما عمومی است، هر کسی می تواند یک کانال روبیکا ایجاد کند، اما اگر کانال شما خصوصی است، فقط اعضای دعوت شده می توانند به آن دسترسی داشته باشند.
  • در انتخاب تصویر برای کانال بهتر است تصویری را انتخاب کنید که مرتبط با موضوع کانال باشد و اولین اطلاعات کانال را در اختیار کاربران قرار دهد.
  • از عناوین مناسب برای کانال خود استفاده کنید تا کاربرانی که روبیکا را جستجو می کنند به راحتی پیدا شوند.
  • قبل از ایجاد کانال، بهتر است با موضوعات مشابه در روبیک آشنا شوید و با مطالب و اهداف کانال خود آشنا شوید تا بتوانید بهترین کانال ممکن را ایجاد کنید.
  • توجه داشته باشید که ایجاد کانال در روبیکا رایگان است و به شما امکان ایجاد فضای اطلاعاتی و ارتباط با کاربران را می دهد. با ایجاد کانال در روبیکا می توانید به صورت کامل در فضای مجازی حضور داشته باشید و با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. همچنین با ارائه محتوای مناسب در کانال خود می توانید بیشترین تعداد ممبر را جذب کرده و بتوانید از فعالیت روبیکای خود کسب درآمد کنید.

کانال روبیک چیست؟

کانال در مسنجر روبیک یک محیط ارتباطی است که به کاربران امکان می‌دهد پیام‌ها، عکس‌ها، ویدیوها و سایر مطالب مرتبط با موضوعی خاص را در قالب گروهی به اشتراک بگذارند. کانال ها را می توان به صورت عمومی یا خصوصی ایجاد و استفاده کرد و به طور کلی به دو دسته کانال های عمومی و خصوصی تقسیم می شوند.

کانال های عمومی در روبیکا در دسترس هر کاربری است و هر کسی می تواند به آن بپیوندد و محتوای آنها را تماشا کند. از این نوع کانال برای انتشار محتوای اطلاعاتی، خبری، آموزشی یا تبلیغاتی استفاده می شود.

اما کانال های خصوصی متعلق به گروهی از کاربران هستند و فقط اعضای آن ها می توانند محتوای آن ها را مشاهده کرده و با آن ها تعامل داشته باشند. این نوع کانال برای ارتباطات داخلی سازمانی، گروه دوستان، خانواده یا هر گروه دیگری که نیاز به اشتراک گذاری اطلاعات اختصاصی دارد، مناسب است.

در کانال ها، کاربر با نام کاربری خود به عنوان مدیر کانال عمل می کند و مسئولیت مدیریت کانال، مدیریت اعضا و نظارت بر محتوای ارسالی را بر عهده دارد.

در واقع کانال های روبیکا به عنوان یک ابزار ارتباطی کاربردی برای اشتراک گذاری محتوا و اطلاعات در قالب گروه های عمومی و خصوصی در اختیار کاربران قرار می گیرد. کاربران با ایجاد کانال های خود می توانند با دوستان، خانواده، همکاران یا هر گروه دیگری که می خواهند اطلاعات مشترک را به صورت آنلاین و بدون محدودیت زمانی و مکانی به اشتراک بگذارند ارتباط برقرار کنند و محتوای مرتبط با موضوع خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. به آنها اجازه دهید کانال های عمومی نیز در روبیکا به عنوان یک رسانه ارتباطی مهم برای توزیع مطالب اطلاعاتی، خبری، آموزشی و تبلیغاتی استفاده می شود.

تفاوت کانال و گروه در روبیکا چیست؟

حالا که فهمیدید چگونه در روبیکا کانال بسازید؟ مهم است که تفاوت کانال و گروه را بدانید و با انواع کانال های این پیام رسان آشنا شوید. در پیام رسان روبیکا کانال و گروه دو مفهوم متفاوت هستند.

  • گروه

گروه روبیک به عنوان محیطی برای ارتباط بین چند نفر ایجاد شده است. این بدان معناست که هر کاربری می تواند یک گروه ایجاد کند و افراد را به آن دعوت کند. در یک گروه همه اعضا در ارسال و دریافت پیام برابر هستند و هرکسی می تواند برای سایر اعضا پیام ارسال کند. همچنین گزینه هایی در گروه هایی مانند ارسال عکس، فیلم و فایل های دیگر وجود دارد.

  • کانال

اما کانال در روبیکا به عنوان رسانه ای برای ارسال اخبار، تبلیغات، مطالب آموزشی و … ساخته شده است و در آن تنها یک نفر به عنوان مدیر فعالیت می کند و مسئولیت ارسال مطالب و مدیریت اعضا و نظارت بر محتوای ارسالی را بر عهده دارد. کاربران می توانند این کانال ها را دنبال کنند و مطالب ارسال شده را مشاهده کنند، اما نمی توانند پیامی به کانال ارسال کنند و فقط به عنوان مخاطب محتوای کانال عمل می کنند.

به طور کلی، تفاوت اصلی کانال و گروه در روبیک این است که یک کانال برای ارسال و مدیریت محتوا ساخته شده است، در حالی که یک گروه رسانه ای برای ارتباط بین چند نفر است.

درصد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا