شبکه های اجتماعی

چگونه حالت شب اینستاگرام را غیر فعال کنیم؟

چگونه حالت شب اینستاگرام را غیر فعال کنیم؟ نحوه فعال کردن حالت شب اینستاگرام در اندروید و آیفون به شما کمک می کند تا راحت تر از اینستاگرام استفاده کنید. یکی از مزیت های دستگاه ها و اپلیکیشن ها قابلیت Dark Mode است. حالت شب یا حالت تاریک امکان استفاده از دستگاه ها در نور کم را فراهم می کند و همچنین از آسیب به کره چشم جلوگیری می کند.

همچنین از مزاحمت و مزاحمتی که می توانیم با نور شدید صفحه نمایش خود برای افراد دیگر ایجاد کنیم، جلوگیری می کند. تعداد زیادی از کاربران نیز معتقدند که حالت تاریک برخی از اپلیکیشن ها و دستگاه ها زیباتر از حالت عادی آنهاست و در طول روز نیز از آن استفاده می کنند.

اکثر کاربرانی که به مدت طولانی در شب از اینستاگرام استفاده می کنند، با فعال کردن حالت شب اینستاگرام، روند خواب آنها کمتر تحت تاثیر قرار می گیرد.

یکی دیگر از مزایای استفاده از حالت شب، کاهش مصرف باتری و کاهش فشار چشم برای مدت طولانی است.

با توجه به محبوبیت ویژگی Dark Mode، شرکت های بیشتری هر روز این ویژگی را برای برنامه های خود ارائه می دهند. اینستاگرام نیز مدتی است که حالت تاریک را برای اپلیکیشن های اندروید و iOS خود معرفی کرده است. در این مقاله به شما نشان می دهیم که چگونه حالت شب را برای پلتفرم های اندروید و iOS فعال کنید.

آموزش فعال سازی حالت شب اینستاگرام در اندروید

با انجام چند مرحله ساده می توانید ویژگی Dark Mode را برای اینستاگرام در اندروید فعال کرده و از آن استفاده کنید. همانطور که اینستاگرام حالت شب را به طور انحصاری برای اپلیکیشن خود ارائه کرده است. فعال کردن آن بر سایر برنامه‌ها یا قسمت‌های گوشی تأثیری نخواهد داشت.

تنها کاری که برای فعال کردن حالت شب اینستاگرام باید انجام دهید این است که برنامه اینستاگرام را باز کنید و مراحل زیر را دنبال کنید:

۱٫ روی آیکون پروفایل خود ضربه بزنید و وارد قسمت پروفایل اینستاگرام خود شوید.

۲٫ نماد سه خط یا منوی اینستاگرام را در گوشه سمت راست بالای صفحه انتخاب کنید و روی گزینه تنظیمات ضربه بزنید.

۳٫ با اسکرول کردن صفحه به سمت پایین به گزینه Theme خواهید رسید، آن را انتخاب کنید. ۴٫ در نهایت گزینه Dark را انتخاب کرده و حالت شب را فعال کنید.

blank

به این ترتیب می توانید با فعال کردن حالت شب در اینستاگرام بدون نیاز به فعال کردن حالت شب در سایر دستگاه ها و برنامه های خود از حالت شب در اینستاگرام خود استفاده کنید.

اگر می خواهید از حالت شب در اینستاگرام فقط زمانی استفاده کنید که تمام دستگاه های تلفن شما روی حالت شب تنظیم شده باشند. شما می توانید گزینه System Default را انتخاب کنید تا هر زمان که حالت تاریک در گوشی فعال باشد. اینستاگرام باید از این روش پیروی کند.

حالت شب اینستاگرام را در آیفون فعال کنید

قبل از هر کاری، مطمئن شوید که سیستم عامل iOS خود را به آخرین نسخه به روز کرده اید. اینستاگرام تاکنون حالت تاریک را به نسخه iOS اضافه نکرده است، اما می‌توانید آیفون یا آی‌پد خود را به صورت دستی روی حالت تاریک تنظیم کنید:

۱٫ به تنظیمات بروید و Display & Brightness را انتخاب کنید.

۲٫ روی گزینه Dark در بالای صفحه ضربه بزنید. پس از انتخاب این گزینه، آیفون یا آیپد شما وارد حالت شب می شود و تا زمانی که دوباره آن را تغییر دهید در آن حالت باقی می ماند.

۳٫ همچنین می توانید در این قسمت گزینه Automatic را انتخاب کنید تا دستگاه شما در ساعات اولیه شب به طور خودکار روی حالت شب تنظیم شود.

می‌توانید زمانی که حالت تاریک فعال است یا در چه وضعیت و مناطقی تم مشکی را می‌بینید، برنامه‌ای برای دستگاهتان تنظیم کنید.

blank

چگونه حالت شب را در اینستاگرام غیرفعال کنم؟

همانطور که در بخش های قبلی توضیح دادیم، نحوه تنظیم حالت های تاریک و روشن را یاد گرفتید. با مراجعه به قسمت تنظیمات و انتخاب گزینه theme می توانید حالت تاریک یا روشن را فعال کنید.

در نتیجه از این پس می توانید هر زمان که بخواهید حالت شب اینستاگرام را فعال یا غیرفعال کنید. این به شما بستگی دارد که کدام روش را ترجیح می دهید. اما با توجه به مزیت هایی که بیان کردیم، بهتر است این قابلیت را فعال کنید.

نتیجه

برخی افراد فکر می کنند که حالت شب اینستاگرام تنها یکی از مدهای زودگذر این برنامه اشتراک گذاری تصویر است. اما برخی دیگر معتقدند این ویژگی گام مهمی برای اینستاگرام است. اینستاگرام با در نظر گرفتن مزایای استفاده از حالت شب، تعهد خود را به مخاطبان خود با ارائه این ویژگی ثابت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا