اخبار تکنولوژی

چگونه ایرپاد را تمیز کنیم که آسیب نبیند؟

هر روز، ایرپاد و سایر هدفون‌های توگوشی، برای چندین ساعت در گوش‌های ما قرار می‌گیرند و پس از آن وارد کیس خود می‌شوند، که اکثراً توسط کاربران در جیب یا کیف قرار می‌گیرد. این روند باعث می‌شود که این دستگاه‌ها در کمترین زمان ممکن کثیف و پر از ذرات آلوده شوند.

همچنین پس از چند بار استفاده از ایرپاد، آثار کثیفی روی سطح آن به چشم می‌آید که باید تمیز شوند. اما باید هوشیار و با دقت عمل کنیم تا از هرگونه وسیله تیز یا شیء نوک تیز برای تمیز کردن این دستگاه استفاده نکنیم. زیرا این اقدام ممکن است سبب آسیب‌رساندن به ایرپاد شده و در نهایت عملیات تعمیر آن، که زمان‌بر و پیچیده است، را ضروری و سخت تر کند. علاوه بر این در صورتی که ایرپاد شما به رنگ سفید یا رنگ های روشن باشد، آثار کثیفی بر روی آن دوچندان آشکار می‌شوند.

پس ضروری است که وقت مناسبی را برای تمیزی این ابزارهای گران ‌قیمت به صورت دوره ای و منظم اختصاص دهیم و اگر در انجام این کار سهل انگاری می کنید و یا فراموش میکنید که در باره های زمانی مشخص ایرپاد خود را تمیز کنید می توانید از بهترین برنامه چک لیست روزانه استفاده کنید تا به عنوان یک یادآور برای شما ثبت شود؛ زیرا با تمیز کردن ایرپادها به صورت منظم، نه تنها به بهبود کارایی آنها کمک خواهیم کرد، بلکه مشکلات مرتبط با کیفیت صدا که ناشی از آلودگی آنهاست، نیز راحت‌تر حل خواهد شد؛ از این رو در ادامه به بررسی این سوال مهم که چگونه ایرپاد را تمیز کنیم که آسیب نبیند می پردازیم، پس با ما همراه باشید.

پاکسازی ایرپاد ها به صورت اصولی و بدون آسیب

توری بلندگو به عنوان حساس‌ترین جزء ایرپادها در هنگام تمیزکاری، نیازمند دقت بیشتری است. از این رو، تکنیک‌های صحیح پاکسازی این بخش اهمیت ویژه‌ای دارد و تاکید می شود طبق اصول و نکات پیش بروید تا در نهایت به ایرپاد آسیب وارد نشود. همچنین با توجه به حساس بودن این توری مهم است که هیچ‌گونه آلودگی‌ بر روی توری باقی نمانده و یا وارد آن نشود.

تمیز کردن ایرپاد با استفاده از خلال دندان

یکی از روش های تمیز کردن ایرپاد با استفاده از یک شی نوک تیز همچون خلال دندان است که با دقت بسیار زیاد می توانید، از یک ابزار نوک تیز، برای پاکسازی سطح بلندگوها و شکاف‌های دستگاه استفاده کنید. در این روش، تنها با چرخش ملایم و با استفاده از فشار کم، جسم نوک تیز را در اطراف ایرپاد حرکت دهید. تاکید می شود این عمل با دقت انجام شود تا به راحتی ذرات کثیفی که ممکن است در این نقاط جمع شده باشند، از بین برود. در هنگام انجام این کار، حتما به این نکته توجه کنید که فشار زیادی به دستگاه وارد نکنید و عملیات پاکسازی به‌صورت آرام و محتاطانه انجام شود.

تمیز کردن ایرپاد با محلول الکل و گوش پاک کن نرم

ترکیب الکل با ویژگی مایعی که دارد، به گونه‌ای طراحی شده است که به ایرپاد آسیبی وارد نمی‌کند؛ زیرا به سرعت تبخیر شده و تنها خاصیت ضدعفونی آن باقی می ماند و همین ویژگی جلوی بروز مشکلات را می‌گیرد، اما حتماً باید مراقب باشیم که مقدار آن را به اندازه کافی، استفاده کنیم.

همچنین در صورت کثیفی سطح خارجی کیس شارژ، می‌توانید از پارچه‌ای که با الکل ایزوپروپیل ۷۰ درصد نمناک شده ، برای تمیز کردن استفاده کنید. اما باید دقت کنید هیچ گونه الکل یا رطوبت وارد درگاه شارژ کیس نشود.

پاک کردن ایرپاد با استفاده از مسواک نرم و تمیز

با استفاده از مسواک نرم و تمیز، می توانید به راحتی هر گونه ذرات و آلودگی‌های روی کانکتور را پاک کنید. در صورتی که دقت پایینی دارید توصیه می‌شود که از ابزارهای تیز و خطرناک مانند خلال دندان یا چاقو برای تمیزکاری درگاه شارژ ایرپاد استفاده نکنید، زیرا این عمل ممکن است به کاهش کارایی و آسیب به کیس ایرپاد منجر شود. به عنوان گزینه بهتر، استفاده از برس آنتی‌استاتیک که برای تمیزکاری دقیق قطعات الکترونیکی طراحی شده است، توصیه می‌شود.

blank

از بین بردن گرد و خاک و کثیفی ایرپاد با قلم تمیزکننده ایرپاد

این ابزار کم وزن به عنوان یکی از بهترین ها برای پاکسازی ایرپادها شناخته می‌شود. ویژگی وزن سبک آن امکان استفاده آسان را فراهم می‌کند و نه تنها برای تمیز کردن ایرپادها مناسب است، بلکه برای پاکسازی اسپیکرهای موبایل، تبلت و بهترین ساعت هوشمند اپل یا سامسونگ و دیگر برندهای مطرح نیز قابل استفاده می ‌باشد. ابعاد کوچک آن این امکان را به ما می ‌دهد که به راحتی در جیب خود قرار دهیم و با حمل و نقل آسان، همیشه در دسترس باشد.

نکته جالب در مورد این قلم، وجود نوک تیز در یک طرف آن است که بسیار مناسب برای دسترسی به گوشه‌های ایرپاد و پاکسازی کثیفی‌های بخش های پنهان است. استفاده از بخش نرم و فوقانی برای پاکسازی اولیه و سپس استفاده از سر نوک تیز آن برای پاکسازی بخش های دیگر، به راحتی انجام می‌شود.

blank

نکات ضروری برای تمیز کردن ایرپاد

  • اغلب ایرپادها از جمله بهترین مارک ایرپاد که اپل، سامسونگ، شیائومی و… می باشند؛ با تمام امکانات ویژه‌ خود، متاسفانه در برابر آب مقاومت زیادی ندارند و در صورت تماس با آب، به شدت آسیب می‌بینند و تنها توانایی محافظت در برابر قطرات کمی از باران و عرق بدن را دارند و این محافظت هم به میزان بسیار محدود است. بنابراین، برای حفاظت از این دستگاه‌، جهت از بین بردن لکه و تمیز کردن ایرپاد توصیه می‌شود که به جای استفاده از آب، از الکل استفاده کنید.

  • از وسایل زبر و خشن استفاده نکنید، این ابزارها نه تنها به ظاهر ایرپاد آسیب وارد می کنند؛ بلکه سبب ممکن است پس از چندبار تکرار سبب از بین بردن بخشی از اجزای داخلی ایرپاد شوند.

  • از مواد شوینده و پاک کننده های اسیدی استفاده نکنید؛ برخی افراد برای تمیز شدن سریع تر ایرپاد از پاک کننده های اسیدی و شیمیایی استفاده می کنند که سبب از بین رفتن زیبایی و ظاهر براق بدنه ایرپاد خواهد شد.

  • از جاروبرقی، پمپ‌ و مکنده‌های هوا استفاده نکنید، شاید کمی عجیب باشد اما برخی افراد برای تمیز کردن ایرپاد خود از این دستگاه ها نیز استفاده می کنند تا گرد و غبار آن به صورت کامل از بین برود که قطعا سبب آسیب به قطعات داخلی و جزئیات ایرپاد خواهد شد.

با توجه به اینکه ایرپاد به عنوان بهترین هدیه برای مرد یا برای یک خانم در هر سنی به شمار می آید، بنابراین لازم است همه به صورت کامل با نحوه تمیز کردن آن آشنا باشند تا در صورت خرید بدون آسیب بتوانید از آن مراقبت کنید.

کلام آخر

در این مطلب به بررسی روش های اصولی و تکنیک هایی جهت اینکه چگونه ایرپاد را تمیز کنیم که آسیب نبیند پرداختیم، در صورتی که شما نیز به صورت مداوم از ایرپاد یا هندزفری خود استفاده می کنید حتما لازم است به صورت دوره ای و در زمان مشخص با استفاده از ابزار و روش های مناسب آن را تمیز و ضدعفونی کنید تا آسیبی به ایرپاد وارد نشود و همچنین بیماری از این طریق به بدن شما وارد نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا