اخبار تکنولوژی

چگونه آیفون گم یا دزدیده شده خود را ردیابی کنیم؟

چگونه آیفون گم شده یا دزدیده شده خود را ردیابی کنیم؟

یکی از قابلیت های ارائه شده در سیستم iOS اپل Find My iPhone است که با استفاده از آن می توان گوشی را تحت شرایط خاص ردیابی کرد و موقعیت آن را پیدا کرد. در این مقاله سعی داریم نحوه استفاده از این قابلیت و ردیابی آیفون گم شده یا دزدیده شده را بیاموزیم. با ما بمان.

یکی از ویژگی های اصلی آیفون اپل قیمت نسبتا بالای آن است. حتی خود اپل نیز اعتراف می کند که آیفون هایش گران هستند. بنابراین گم شدن یا سرقت آیفون یا سایر دستگاه های هوشمند می تواند ترسناک و نگران کننده باشد. در بسیاری از موارد کاربر به دلایلی گوشی خود را در مکانی خاص رها می کند. همچنین متاسفانه سرقت گوشی ها و دستگاه های اپل به دلیل گرانی افزایش چشمگیری داشته است. با این حال، اگر به هر دلیلی می خواهید آیفون خود را ردیابی کنید، می توانید تحت شرایط خاصی این کار را انجام دهید.

ویژگی انحصاری Find My iPhone ارائه شده توسط اپل به کاربر این امکان را می دهد تا با وارد کردن جزئیات Apple ID فعال، مکان دقیق دستگاه را ردیابی و شناسایی کند. این ویژگی تا حدودی شبیه به مدیریت دستگاه اندروید گوگل است. با استفاده از قابلیت Find My iPhone می توانید مکان دقیق دستگاه خود را شناسایی کرده و مکان آن را پیدا کنید. همچنین آیفون های اپل دارای قابلیتی هستند که آخرین جزئیات مکان آیفون را به سرورهای اپل گزارش می دهد.

در این مقاله توضیحات جامع و کاملی از قابلیت Find My iPhone در آیفون ارائه می دهیم. بنابراین، در این مقاله می‌توانید نحوه ردیابی آیفون و آی‌پد گم یا دزدیده شده را بیاموزید. اگر در مورد موارد و بخش های توضیح داده شده در این مقاله ابهام یا سوالی دارید، با کارشناسان ما تماس بگیرید و از آنها راهنمایی بیشتری بخواهید. با ما بمان.

ویژگی را فعال کنید آیفون من را پیدا کنید چگونه است؟

همانطور که قبلا ذکر شد، ویژگی Find My iPhone توسط اپل برای ردیابی و شناسایی مکان آیفون یا آی پد ارائه شده است. برای اینکه بتوانید از این ویژگی استفاده کنید، باید آن را در دستگاه iOS خود فعال کنید. توجه داشته باشید که برای استفاده از این ویژگی به یک حساب فعال iCloud نیاز است. برای استفاده از این قابلیت مراحل زیر را انجام دهید:

  • به تب تنظیمات آیفون خود بروید.
  • سپس به بخش iCloud بروید.
  • در این بخش باید بتوانید نام حساب/اکانت فعال خود را ببینید.
  • اگر نام و حسابی در این قسمت وجود دارد به این معنی است که اکانت iCloud شما در آیفون فعال است و می توانید از قابلیت Find My iPhone استفاده کنید.
  • اگر اکانت در این قسمت فعال نیست، باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. اپل گزینه ای برای ایجاد یک حساب کاربری iCloud در تنظیمات اولیه آیفون های خود ارائه می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ایجاد و فعال سازی حساب iCloud، با کارشناسان ما تماس بگیرید و از آنها راهنمایی بیشتری بخواهید.

نحوه استفاده از ویژگی آیفون من را پیدا کنید آیفون گم شده یا دزدیده شده خود را ردیابی کنید؟

ویژگی Find My iPhone از ایمیل Apple ID استفاده می کند. این آدرس ایمیل برای برقراری ارتباط بین دستگاه های مختلف iOS مورد نیاز است. اکنون زمان آن است که قابلیت Find My iPhone را در دستگاه iPhone یا iPad خود فعال کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به قسمت تنظیمات دستگاه رفته و گزینه iCloud را انتخاب کنید.
  • در انتهای لیست گزینه ای به نام Find My iPhone وجود دارد. با انتخاب این گزینه وارد آن شوید.
  • در این مرحله تصاویری مانند تصاویر زیر در مقابل شما ظاهر می شود. ضربه زدن و چرخاندن نوار لغزنده در کنار گزینه Find My iPhone آن را روشن می کند.
  • همچنین گزینه دومی به نام Send Last Location در این قسمت وجود دارد که با فعال کردن آن آخرین مکان آیفون یا آیپد شما قبل از خاموش شدن به سرورهای اپل ارسال می شود. تصور کنید که دستگاه آیفون یا آیپد خود را گم کرده اید و باتری آن در حالت فرسوده است. در این شرایط، اگر آیفون شما خاموش شود، دیگر نمی توانید با استفاده از Find My iPhone گوشی را پیدا کنید. در این حالت، ویژگی Send Last Location به شما کمک می کند تا موقعیت گوشی را حتی در صورت خاموش بودن با ارسال آخرین مکان دستگاه به سرورهای اپل قبل از خاموش کردن آن، تعیین کنید.
  • آخرین چیزی که هنگام فعال کردن Find My iPhone باید در نظر داشته باشید، خدمات مکان است. تا زمانی که خدمات موقعیت مکانی دستگاه شما فعال باشد، می توان آن را با استفاده از Find My iPhone ردیابی کرد. برای فعال کردن این ویژگی، به تب Device Settings و سپس به زبانه Privacy بروید. در این قسمت گزینه ای به نام Location Services وجود دارد که از طریق آن می توانید سرویس های موقعیت یابی را برای اپلیکیشن ها و قسمت های مختلف دستگاه فعال یا غیرفعال کنید. در هر صورت برای استفاده از قابلیت Find My iPhone و ردیابی گوشی، سرویس های موقعیت یابی شما باید فعال باشند.
  • همچنین برای ردیابی آیفون با استفاده از قابلیت Find My iPhone، اتصال به اینترنت لازم است. تا زمانی که دستگاه به اینترنت متصل باشد، با این قابلیت می توان محل قرارگیری دستگاه را شناسایی کرد. در غیر این صورت ردیابی امکان پذیر نخواهد بود. بنابراین، برای ردیابی دستگاه iPhone یا iPad خود، علاوه بر ویژگی فعال Find My iPhone، سه شرط دیگر نیز باید رعایت شود: دستگاه روشن باشد، خدمات موقعیت یابی فعال باشد و اتصال به اینترنت وجود داشته باشد.

اگر ویژگی فعال باشد آیفون من را پیدا کنید و سه شرط دیگر رعایت شده است، نحوه ردیابی مکان آیفون چگونه است؟

اگر ویژگی Find My iPhone فعال باشد و سه شرط یک دستگاه روشن، خدمات موقعیت مکانی فعال و اتصال به اینترنت برقرار باشد، مکان دستگاه را می توان به دو روش ردیابی کرد. این دو روش اپلیکیشن Find My iPhone و iCloud.com هستند.

برای اینکه بتوانید از برنامه Find My iPhone استفاده کنید، باید آن را در دستگاه iOS دیگری دانلود و نصب کنید. سپس آن را راه اندازی کنید و اطلاعات Apple ID شخصی دستگاه گم شده را وارد کنید. با این کار تصویری مشابه تصویر زیر نمایش داده می شود و مکان دستگاه مورد نظر مشخص می شود.

در روش دوم از سایت iCloud (iCloud.com) برای ردیابی آیفون استفاده می شود. برای این کار باید از طریق مرورگر وارد این سایت شوید و سپس از طریق قسمت های موجود، مکان آیفون گم شده خود را ردیابی کنید. نحوه انجام این کار بسیار آسان است اما در صورت نیاز به توضیح بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید و از آنها راهنمایی بیشتری بخواهید.

نحوه استفاده از ویژگی اشتراک گذاری خانواده چیست؟

اشتراک گذاری خانوادگی یکی دیگر از ویژگی های آیفون اپل است که می توان از آن برای دسترسی به مکان دستگاه های iOS ثبت شده استفاده کرد. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان ما تماس بگیرید.

در صورت سرقت آیفون چه باید کرد؟

اگر بخواهیم صادقانه و واقع بین باشیم، باید بگوییم که اگر آیفون شما دزدیده شود، احتمال پیدا کردن یا پس گرفتن آن بسیار کم است. با این حال Find My iPhone می تواند به شما کمک کند. اگر آیفون شما گم شده است و شخصی که آن را پیدا کرده اهمیتی نمی دهد، می توانید روی این ویژگی حساب کنید. اگر Find My iPhone در iPhone یا iPad شما فعال است و مطمئن هستید که گوشی شما به سرقت رفته است، موارد زیر را انجام دهید:

با استفاده از قابلیت Lost Mode، می توانید برای دستگاه خود رمز عبور تعیین کنید تا از عبور دزد از صفحه قفل و دسترسی به محتویات گوشی جلوگیری کنید. با فعال بودن این ویژگی، تا زمانی که رمز عبوری که تعیین کرده اید وارد نشود، هیچ کس نمی تواند از دستگاه شما استفاده کند. همچنین اگر اطلاعات شخصی و حیاتی روی دستگاه خود دارید، می توانید با استفاده از قابلیت Erase iPhone دستگاه را از راه دور به حالت Factory Reset کنید و تمامی اطلاعات مورد نظر را از سیستم iOS خود حذف کنید. اگر در مورد موارد و گزینه های توضیح داده شده سوالی دارید، با کارشناسان ما تماس بگیرید و از آنها راهنمایی بیشتری بخواهید.

همانطور که گفته شد، احتمال اینکه بتوانید گوشی دزدیده شده خود را ردیابی، مکان یابی و بازیابی کنید بسیار اندک است و Find My iPhone کمک چندانی نخواهد کرد. در این شرایط راه حل هایی مانند فعال کردن حالت Lost Mode و Erase iPhone به محافظت از اطلاعات شخصی کمک می کند. اما اگر آیفون یا آیپد خود را جایی جا گذاشته اید و به دست افرادی که دنبال سود هستند نیفتاده است، قابلیت Find My iPhone برای نشان دادن محل دقیق دستگاه بسیار مفید خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا