اخبار تکنولوژی

چرا لپ تاپ استوک نخریم؟

لپ تاپ یکی از نیازهای اساسی بسیاری از شهروندان امروز است. این روزها اگر دانشجو یا کارمند باشید، در کلاس‌های آنلاین شرکت کنید، مشاغل مرتبط با اینترنت و فناوری داشته باشید یا حتی در زندگی روزمره زیاد با اپلیکیشن‌ها کار کنید، نیاز به لپ تاپ پیدا خواهید کرد. حتی افراد خانه‌دار که از لپ تاپ خودشان استفاده‌های روزمره‌ای مانند تماشای فیلم، سرچ و… دارند هم با این وسیله کیفیت زندگی خودشان را ارتقا می‌دهند.

یکی از انتخاب‌های هر کدام از ما برای خرید لپ تاپ، مدل‌های استوک هستند. به خاطر بالا رفتن قیمت وسایل و گجت‌های الکترونیکی و نوسان قیمت ارز، سال‌ها است که لپ تاپ یک وسیله نسبتا گران‌قیمت محسوب می‌شود و شاید خیلی از افراد نتوانند مبلغ آن را یک جا بپردازند. برای همین مدل‌های استوک (یعنی مدل‌های فروخته‌نشده، نمونه‌های تستی و…) محبوب هستند. با این حال فروش لپ تاپ از دم قسط یک گزینه بهتر را پیش روی مخاطبان این وسیله قرار داده است.

لپ تاپ استوک چیست؟

احتمالا کلمه لپ تاپ استوک را در بازارها یا فروشگاه‌های آنلاین زیاد دیده‌اید. خیلی از افراد فکر می‌کنند که دستگاه‌های استوک همان مدل‌های دست دوم هستند (و قیمت کمتر این مدل‌ها از این فرضیه پشتیبانی می‌کند)، اما استوک با دست دوم فرق دارد!

لپ تاپ استوک به دلایلی نو نیست، اما استفاده هم نشده‌است. به صورت کلی استوک‌ها دستگاه‌هایی هستند که به دلایل مختلف به سازنده برگشت خورده، در ویترین مغازه‌ها به عنوان نمونه برند نمایش داده شده، از چرخه فروش مغازه خارج می‌شوند، یک ایراد بسیار جزیی سخت‌افزاری دارند و به عنوان لپ تاپ کامل به فروش نمی‌رسند و… حتی بعضی از لپ تاپ‌های استوک از جعبه خارج شده اما به دلایل مختلف روشن و استفاده نمی‌شوند.

این لپ‌تاپ‌ها با عنوان استوک در بازار ایران فروخته می‌شوند، چه به شکل حضوری و چه به شکل آنلاین. به خاطر همین مواردی که نام بردیم، قیمت آن‌ها از مدل‌های آکبند و نو کمتر است. مثلا لپ تاپ ایسوس  Asus Q304UAK با پردازنده i5 در حال حاضر نزدیک به ۲۳ میلیون تومان قیمت دارد، اما مدل استوک آن حدود ۱۷ تا ۱۸ میلیون به فروش می‌رسد.

به جای لپ تاپ استوک، لپ تاپ نو را قسطی بخرید!

لپ تاپ استوک

خیلی از ما اولین لپ تاپ‌هایمان را در ترم‌های اول دانشگاه خریدیم، و به علت گران بودن دستگاه‌های روز مدل‌های استوک و قدیمی را انتخاب کرده‌ایم. امکان فروش لپ تاپ از دم قسط، چیزی است که بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین و پلتفرم‌های اعتباری در چند سال اخیر به مشتریان خود داده‌اند. حالا با این گزینه، دانشجویان و دانش‌آموزانی که لپ تاپ اول خود را می‌خرند، می‌توانند به سراغ گزینه‌های جدیدتر و پیشرفته‌تر و حتی پرچمدارها بروند و بعد با خیال راحت در تعدادی قسط، مبلغ خرید خود را بازپرداخت کنند. پس اگر به خرید لپ تاپ استوک فکر می‌کنید، حتما سری هم به فروشگاه‌ها و سایت‌های فروش اقساطی لپ تاپ بزنید تا مدل‌های ساده‌تر را دیده، و گزینه‌های خودتان را بررسی کنید. بعضی از پلتفرم‌های فروش فرایندی آنلاین و ساده دارند که می‌توانید بدون مراجعه به بازار و وقت گذراندن در مغازه‌ها، در آن‌ها به دنبال مدل مورد نظرتان گشته و به صورت از دم قسط لپ تاپ بخرید.

مزایای خرید قسطی لپ تاپ

حالا که با امکان فروش لپ تاپ از دم قسط آشنا شدید، بیایید چند مزیت خرید قسطی را با هم بررسی کنیم. مزیت‌هایی که خرید وسایل الکترونیکی را به یک گزینه خوب و در دسترس برای بیشتر شهروندان ایرانی تبدیل کرده است:

  • پس‌اندازتان تمام نمی‌شود: حتما شما هم وقت بررسی قیمت لپ تاپ‌ها در بازار با این موضوع مواجه شده‌اید؛ بعضی از لپ تاپ‌ها آن‌قدر گران هستند که باید به یکباره تمام حساب پس‌انداز خودتان را برای خریدشان تمام کنید. با خرید اقساطی، می‌توانید هر چقدر که برایتان مناسب است را به صورت ماهانه و بدون فشار اقتصادی بپردازید.
  • با دستگاهتان درآمد دارید: لپ تاپ برای خیلی از افراد منبع درآمد است، مثلا طراحان گرافیک، برنامه‌نویس‌ها، نویسندگان محتوا، طراحان بازی، گیمرها، استریمرها و… پس لپ تاپی که قسطی می‌خرید، در عرض چند ماه هزینه‌ خودش را جبران می‌کند.
  • لپ تاپ‌های نو را تهیه می‌کنید: با خرید قسطی، دیگر نیازی نیست که خودتان را به دستگاه‌های قدیمی‌تر محدود کنید. حالا که پرداخت به صورت مرحله‌ای انجام می‌شود، این امکان را دارید که اقساط را طولانی‌تر کرده و مقدار آن را تنظیم کنید.
  • نگران نوسانات قیمت نباشید: با خرید قسطی، شما کمتر تحت تاثیر نوسانات ارز و به تبع آن بالا رفتن قیمت لپ تاپ خواهید بود. این نوع خرید هوشمندانه است و باعث می‌شود در انتهای دوران پرداخت قسط، شما به قیمت قدیمی محصول آن را خریده باشید.

فروش لپ تاپ از دم قسط در ازکی وام

در وب سایت ازکی‌وام، این امکان را دارید که در کمترین زمان ممکن تا ۷۵ میلیون‌تومان اعتبار بگیرید و از فروشگاه‌های همکار ازکی‌وام انواع لوازم خانگی، گجت‌‌های الکترونیکی، لپ‌تاپ و گوشی موبایل (و ده‌ها کالا و خدمت دیگر) را به صورت اقساطی بخرید. خیلی ساده به جای خریدن یک لپ تاپ استوک، مدل جدید و پیشرفته مد نظرتان را با اقساط ۱۲ یا ۱۸ ماهه تهیه کنید، و بعد از شروع استفاده اقساطش را بپردازید.

قسط‌های خرید لپ تاپ با توجه به درآمد و حقوق ماهانه شما تنظیم می‌شوند، و با این روش شما دیگر نیازی ندارید کل پس‌انداز خودتان را یک جا خرج کنید. تنها چیزی که نیاز دارید مدارک هویتی، فیش حقوقی و مدارک اثبات شغل و البته یک برگ چک صیادی است که باید به نام خودتان در پلتفرم ازکی‌وام آپلود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله