اخبار تکنولوژی

چرا اس ام اس طولانی ارسال نمیشه؟ حل مشکل اس ام اس طولانی در سامسونگ

چرا نمی توانم پیام های متنی طولانی را در تلفن اندرویدی خود ارسال کنم؟ چه راه حل هایی وجود دارد؟ شاید برای شما هم پیش آمده باشد. زمانی که مشغول ارسال اس ام اس هستید، ناگهان متوجه می شوید که پیام های شما دیگر ارسال نمی شود.

ممکن است این مشکل برای هر گوشی اندرویدی به وجود بیاید اگر شما هم گوشی اندرویدی سامسونگ دارید و به دنبال راه حا برای حل مشکل ارسال پیامک طولانی در گوشی سامسونگ هستید در ادامه با ما همراه باشید.

مشکل ارسال پیامک طولانی در سامسونگ a52s

تا زمانی که آنتن سیم کارت شما خوب باشد مشکل خاصی وجود ندارد و تا دقایقی پیش همه چیز خوب پیش می رفت. این مشکل زمانی رخ می دهد که حجم پیامکی که ارسال می کنید بیشتر از مقدار مشخصی باشد.

در این صورت گوشی شما به طور خودکار پیامک شما را به MMS یا پیام تصویری تبدیل می کند و باعث ارسال پیام نمی شود. زیرا سیستم پیام رسان تصویری در ایران رایج نیست و در اکثر تلفن های همراه فعال نیست.

علاوه بر روش های مختلف حل این مشکل که در ادامه خواهید خواند، می توانید با استفاده از پنل های ارسال پیامک نیز از شر مشکل خلاص شوید. جالب اینجاست که با استفاده از این پنل ها می توانید پیامک های ناشناس نیز ارسال کنید.

در این مقاله شما را با مشکل تبدیل خودکار پیامک به MMS و راه حل آن آشنا می کنیم. اگر از ارسال پیامک های چند جزئی چندان راضی نیستید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

حل مشکل اس ام اس طولانی در سامسونگ

معمولا زمانی که می خواهید پیامک های طولانی ارسال کنید با این مشکل مواجه می شوید. معمولاً وقتی تعداد کاراکترهای پیام ارسالی شما از ۳۰۰ بیشتر شود، سیستم تلفن به صورت خودکار پیامک ارسالی را به پیام تصویری تبدیل می کند و از آنجایی که پیام های تصویری در ایران رایج نیستند و در گوشی ها فعال نیستند، پیام ارسال نمی شود. این مشکل معمولا در گوشی های سامسونگ گلکسی و سایر گوشی های سیستم عامل اندروید رخ می دهد. البته این مشکل راه حل های مختلفی دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

مشکل ارسال پیامک طولانی در سامسونگ a32

دلیل

مشکل تبدیل پیامک به MMS سه دلیل عمده دارد:

۱- با توجه به متداول بودن ارسال پیام های ویدئویی در اکثر کشورهای جهان، سازندگان گوشی تنظیمات پیش فرض گوشی را برای تبدیل خودکار به پیام های ویدئویی تنظیم می کنند. این مشکل در کشور ما که ارسال پیام های تصویری رایج نیست مشکلاتی را در بین کاربران ایجاد می کند.

۲- یکی دیگر از دلایل بروز این مشکل استفاده از برخی نرم افزارهای ارسال پیامک است که نرم افزار اصلی ارسال پیامک و سایر سیستم های تلفن را قطع کرده و باعث ایجاد اختلال در ارسال پیام های طولانی می شود.

۳- و گاهی علت این مشکل آلوده شدن سیستم عامل گوشی به ویروس های مختلف است.

مشکل تبدیل خودکار پیامک به MMS در بین گوشی های سامسونگ بیشتر از سایر گوشی ها دیده می شود. البته جای نگرانی نیست. راه حل های ساده ای برای رفع این مشکل وجود دارد که در ادامه این مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

چرا اس ام اس طولانی ارسال نمیشه

بهترین نرم افزار ارسال پیامک طولانی

نرم افزارهای زیادی برای ارسال پیامک وجود دارد که علاوه بر حل مشکل فوق، امکانات مختلفی مانند تغییر مسیر پیامک را نیز در اختیار شما قرار می دهد. نرم افزار Handcent و Chomp SMS دو نمونه از محبوب ترین این نرم افزارها هستند. معمولا برای رفع این مشکل به خصوص در گوشی سامسونگ A52 باید هر دو نرم افزار را در گوشی نصب کنید، این دو نرم افزار را با اس ام اس اصلی گوشی جایگزین کنید و از آنها به عنوان نرم افزار پیام رسانی پیش فرض استفاده کنید.

نرم افزار ارسال پیامک طولانی اندروید

البته گاهی ممکن است فقط نصب این دو نرم افزار کافی نباشد و مشکل پابرجا باشد. در این صورت می توانید با غیرفعال کردن تنظیمات تبدیل خودکار در نرم افزار Handcent این مشکل را برطرف کنید. برای این کار به قسمت تنظیمات پیام رسانی این نرم افزار رفته و گزینه تبدیل خودکار پیامک را غیرفعال کنید.

مشکل ارسال پیامک طولانی در سامسونگ a53

همانطور که می دانید گوشی های قدیمی معمولا سیستم سخت افزاری و نرم افزاری ضعیف تری نسبت به مدل های جدید دارند. به همین دلیل، اگرچه نصب نرم افزار پیام رسان مشکل تبدیل خودکار را در مدل هایی مانند Samsung A51 حل می کند، اما این مشکل همچنان در گوشی های قدیمی وجود دارد.

در واقع به بیان دقیق تر، می توانید این دو نرم افزار را روی گوشی های قدیمی خود نیز نصب کنید و به احتمال زیاد مشکل تبدیل خودکار را برای شما حل می کند. اما مشکل اصلی گوشی های قدیمی متفاوت است.

اکثر گوشی های قدیمی به دلیل ضعف سیستم نرم افزاری و سخت افزاری قادر به اجرای صحیح این نرم افزار نیستند. به همین دلیل نصب این دو نرم افزار و کار با آن ها بر روی گوشی های قدیمی علاوه بر کاهش سرعت کل گوشی، سخت و طاقت فرسا خواهد بود.

به همین دلیل بهتر است از روش‌های دیگری برای رفع مشکل تبدیل خودکار اس‌ام‌اس به ام‌‌ام‌اس در گوشی‌های قدیمی استفاده بکنید. برای مثال می‌توانید تنظیمات ارسال پیامک را در خود گوشی تغییر بدهید. برای اینکار به بخش تنظیمات گوشی بروید و در بخش تنظیمات ارسال پیام گزینه‌های Input Mode و یا Encoding را انتخاب کنید. سپس تیک گزینه Unicode و یا Automatic را بردارید و گزینه GSM را انتخاب بکنید.

افزایش تعداد کاراکتر اس ام اس در سامسونگ

blank

blank

به این ترتیب پیامک دیگر به پیام تصویری تبدیل نمی شود و می توانید به راحتی پیامک های طولانی خود را برای اکثر گوشی های سامسونگ ارسال کنید.

در برخی موارد با ایجاد تغییرات ساده نرم افزاری و آپدیت های مناسب می توانید به راحتی مشکل تبدیل خودکار پیامک به پیام تصویری را برطرف کنید. به عنوان مثال در بسیاری از موارد مشکل تنها به دلیل عدم آپدیت نرم افزار ارسال پیامک گوشی است که با یک آپدیت ساده آن نرم افزار مشکل شما حل خواهد شد.

یا در یک مورد مشابه ممکن است عدم به روز رسانی سیستم عامل در خود گوشی باعث ایجاد مشکل شده باشد و در این صورت می توانید به راحتی با به روز رسانی سیستم عامل مشکل را برطرف کنید.

همچنین اگر مدت زیادی است که اطلاعات گوشی خود را پاک نکرده اید و حجم زیادی از داده های استفاده نشده در گوشی شما وجود دارد، می توانید با ریست فکتوری گوشی خود مشکل را برطرف کنید. یا با حذف نرم افزاری که باعث این مشکل شده پس از نصب مشکل حل می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا