اخبار تکنولوژی

نصب رام رسمی بر روی گوشی‌های هواوی (۰ تا ۱۰۰)

نحوه فلش کردن گوشی های هواوی (نصب رام رسمی روی گوشی های هواوی)

هدف از این مقاله آموزش فلش زدن گوشی های هواوی و یا نصب رام رسمی روی آن ها می باشد. پس اگر شما هم از گوشی های هواوی استفاده می کنید و قصد دارید رام رسمی گوشی هواوی خود را فلش کنید این مقاله را بخوانید.

هواوی در زمینه تولید و عرضه تبلت و گوشی هوشمند یکی از شرکت های مطرحی است که سهم قابل توجهی از بازار رقابتی ایران را به خود اختصاص داده است. مشکلات متعددی ممکن است در گوشی‌های هواوی رخ دهد که باعث کند شدن سیستم عامل اندروید آن‌ها می‌شود یا این مشکلات می‌تواند مانع از شارژ شدن گوشی شود. از جمله مشکلاتی که اغلب کاربران این دستگاه ها با آن مواجه هستند، مشکلات نرم افزاری است که پس از آپدیت OTA رخ می دهد که در نهایت منجر به فلش گوشی یا نصب مجدد رام می شود. بنابراین تصمیم گرفتیم در این مقاله به طور خاص نحوه فلش کردن گوشی های هواوی (یعنی نصب رام رسمی روی این گوشی ها) را یاد بگیریم. با کمک این مقاله می توانید رام گوشی اندرویدی هواوی خود را فلش کنید و عملکرد آن را بهبود ببخشید.

اگرچه فلش یا نصب رام روی گوشی های هواوی فرآیند پیچیده ای نیست، اما اشتباه در هر یک از مراحل منجر به مشکلاتی می شود. برخلاف سایر برندهای گوشی، گوشی های هواوی را می توان به راحتی و اغلب بدون نیاز به کامپیوتر فلش کرد. برای نصب رام رسمی روی گوشی های هواوی و یا فلش آن ها باید مراحل زیر را طی کنید:

تلفن های همراه با تخفیف ویژه Mebit را بررسی کنید: قیمت گوشی

پیش نیازهای فلش گوشی هواوی

کارت حافظه microSD (کارت حافظه): باید از کارت حافظه با سرعت قابل قبول و حداقل فضای خالی G4 استفاده شود. یک بار فرمت کردن کارت حافظه با پارتیشن Fat32 مورد نیاز است.

هنگام فلش گوشی های هواوی بدون استفاده از کامپیوتر، شارژ گوشی باید بالای ۵۰ درصد باشد تا در حین انجام این کار دچار مشکل نشوید. به همین دلیل هنگام فلش گوشی هواوی باید مراقب باشید که گوشی را شارژ نکنید.

توجه داشته باشید قبل از اینکه گوشی هواوی را فلش کنید (رام رسمی را روی آن نصب کنید) از اطلاعات خود بک آپ بگیرید. می توانید فیلم ها و عکس ها را از گوشی خود در رایانه کپی کنید و از پیامک ها و مخاطبین خود یک فایل پشتیبان تهیه کنید. با استفاده از برنامه Super Backup می توانید از پیام های متنی و مخاطبین خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

سپس فایل سیستم عامل یا رام را در گوشی خود دانلود کنید.

نکته: هنگام فلش گوشی های هواوی باید به «Build Number» توجه کنید. باید مطمئن شوید که شماره ساخت فایلی که دانلود کرده اید یکسان یا بیشتر از شماره ساخت گوشی شما باشد. در واقع ۴ کاراکتر آخر بیلد نامبر ثبت شده در فایل رام دانلود شده باید یکسان یا بیشتر از بیلد نامبر گوشی شما باشد. به عنوان مثال همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است، شماره ساخت B067 است، بنابراین شماره ساخت فایل دانلود شده باید یکسان یا بالاتر باشد.

فلش گوشی ها هواوی با روش به روز رسانی معمولی (زمانی که گوشی روشن است و فایل رام را دارید):

در این روش در حالی که گوشی روشن است و سیستم عامل اندروید به خوبی کار می کند، با استفاده از فایل رام گوشی هواوی خود آن را آپدیت یا فلش می کنید. مراحل نصب رام رسمی بر روی گوشی های هواوی (فلش کردن آنها) به روش آپدیت معمولی در زیر آمده است:

ابتدا باید فایل رام (سیستم عامل یا سیستم عامل) مناسب گوشی هواوی خود را دانلود کنید، این فایل معمولا دارای یک فایل اصلی به نام “UPDATE.APP” است. پس از دانلود فایل، باید آن را از حالت فشرده خارج کرده و فایل رام با نام “UPDATE.APP” را پیدا کنید.

در این مرحله پس از ایجاد پوشه ای با نام “dload” در لپ تاپ یا کامپیوتر خود، فایل رام “UPDATE.APP” را به آن منتقل کنید.

سپس پوشه “dload” را به کارت حافظه یا حافظه خارجی خود منتقل کنید. این پوشه باید در “ریشه” یا قسمت اصلی کارت حافظه قرار گیرد.

در این مرحله پس از جدا شدن گوشی از کامپیوتر وارد قسمت «تنظیمات» شده و گزینه «درباره تلفن» را انتخاب کنید.

سپس «System Updates» یا «System Update» را انتخاب کنید. این قسمت حاوی اطلاعاتی مانند میزان فضای خالی کارت حافظه و حافظه داخلی، CPU، Ram می باشد.

در این مرحله گزینه Local Update یا Local Update را انتخاب کنید. پس از انتخاب این گزینه، صفحه ای باز می شود که حاوی چندین هشدار است. این اخطارها در قسمت پیش نیازها ذکر شده است. در این مرحله ابتدا بر روی “Confirm” و سپس بر روی “Upgrade” کلیک کنید.

در این شرایط، گوشی ریبوت می شود و وارد حالت “Phone Upgrade” یا حالت نصب رام می شود. حالا باید منتظر بمانید تا گوشی شما فلش شود. پس از انجام مراحل نصب رام، پیام “OK” ظاهر می شود. به این ترتیب گوشی هواوی شما با موفقیت فلش می شود.

توجه داشته باشید که بوت اول گوشی ممکن است کمی طول بکشد. از این رو باید منتظر بمانید تا گوشی بعد از ۵-۶ دقیقه شارژ شود.

فلش گوشی ها هواوی با روش به روز رسانی اجباری (زمانی که گوشی خاموش است و فایل رام دارید):

در این حالت گوشی شما خاموش می شود، سیستم عامل اندروید لود نمی شود و گوشی روی لوگوی هواوی گیر می کند. در این شرایط، گوشی باید به صورت “Forced Update” یا “Force Update” فلش شود. گوشی هواوی را می توان با استفاده از روش “Force Update” طبق مراحل زیر فلش کرد (یا یک رام رسمی فلش کرد):

در این روش نیز مانند روش قبل، برای دانلود فایل رام و ایجاد پوشه “dload” اقدامات لازم را انجام دهید. سپس پوشه “dload” به کارت حافظه منتقل می شود. این قسمت از کار مشابه روش قبلی است.

در این مرحله برای فلش کردن گوشی هواوی باید گوشی خود را به صورت دستی در حالت «Phone Upgrade» قرار دهید. برای انجام این کار ابتدا گوشی را خاموش کنید و سپس سه دکمه «روشن/خاموش»، «افزایش صدا» و «کاهش صدا» را به طور همزمان فشار دهید. پس از مشاهده لوگو، انگشتان خود را از روی دکمه ها رها کنید.

در این مرحله گوشی به صورت خودکار شروع به فلش زدن می کند و فایل رام به درستی روی گوشی فلش می شود. پس از انجام این مراحل، گوشی به طور خودکار راه اندازی مجدد می شود.

نتیجه

همانطور که گفته شد هدف از این مقاله آموزش فلش کردن گوشی های هواوی بود. تا رام رسمی روی آنها نصب شود.

فروشگاه اینترنتی کافه نیوز

خرید موبایل و لوازم جانبی از سایت کافه نیوز می تواند بهترین انتخاب و راه حل باشد; زیرا موبیت برای تمامی محصولات خود هولوگرام و لیبل مخصوص در نظر گرفته و آنها را با گارانتی معتبر و طولانی مدت عرضه می کند. بنابراین اصالت کالا را برای شما آسان می کند و محصولات با کیفیتی را در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین می توانید با خرید گوشی موبایل از سایت موبیت تجربه خوشایندی را برای خود رقم بزنید و در روند خرید با مشکل مواجه نشوید.

پیشنهادات ویژه Mebit

لیست قیمت گوشی شیائومیمقایسه مشخصات تلفن همراه Mi، Poco و Redmi، سوالات، بررسی ها، عکس ها، نظرات و آنچه برای خرید گوشی شیائومی نیاز دارید.

لیست قیمت گوشی های سامسونگ مشخصات تلفن همراه A، M، S و Note، سوالات، بررسی ها، عکس ها، نظرات و آنچه باید بخریم گوشی های هوشمند شما به سامسونگ نیاز دارید.

لیست قیمت آیفون مشخصات گوشی موبایل سری آیفون ۱۱، ۱۲، ۱۳ و پرو، سوالات، نقدها، عکس ها، نظرات و خرید گوشی های هوشمند شما به یک آیفون نیاز دارید.

لیست قیمت گوشی نوکیا نوکیا از طرح ها و مدل های مختلف به علاوه نظرات، عکس ها، بررسی ها و آنچه برای خرید گوشی های هوشمند شما به یک نوکیا نیاز دارید.

خرید لوازم جانبی موبایل | محافظ شیشه و صفحه نمایش، قاب، کیف و کیف هوشمند، هندزفری، هدفون و هدست، شارژر، کابل، کارت حافظه و هدست واقعیت مجازی.

خرید اینترنتی هندزفری، هدفون و ایرفون بی سیم و سیمی با ضمانت اصالت کالا و سلامت فیزیکی به همراه قیمت و مشخصات روز گوشی بلوتوث

خرید می کند پاور بانک و شارژرهایی با Remax، Xiaomi، Energizer، TSCO، Anker، Baseus، Verity، Romos…

خرید شیشه گوشی بهترین انواع محافظ صفحه گوشی، سرامیک، فول چسب و محافظ لنز دوربین و …. برای تمام برندهای دستگاه های تلفن همراه در بازار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله