اخبار تکنولوژی

پیاده‌سازی و استفاده از تاچ سه بعدی آیفون در اندروید ۳D Touch

پیاده سازی و استفاده از iPhone 3D Touch در اندروید ۳D Touch

پیاده سازی و کاربرد آیفون سه بعدی تاچ در دستگاه های هوشمند اندرویدی

شاید متوجه نشده باشید که کاربران گوشی و تبلت اندرویدی نیز می توانند قابلیت لمس سه بعدی آیفون یا قابلیت لمس سه بعدی را در گوشی یا تبلت خود پیاده سازی و استفاده کنند. در این مقاله تصمیم گرفتیم نحوه پیاده سازی و استفاده از آیفون سه بعدی تاچ در اندروید را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید و این مقاله را تا انتها بخوانید.

یکی از ویژگی های کمیاب و بسیار خوب سری جدید آیفون های اپل، قابلیتی به نام ۳D Touch است. به طور خلاصه، نمایشگر آیفون به کمک این ویژگی منحصر به فرد می تواند فشار انگشت کاربر را بر روی صفحه نمایش تشخیص دهد و واکنش مناسبی روی نمایشگر نشان دهد. به عنوان مثال، اگر به آرامی یک نماد برنامه را از منوی برنامه در Apple iPhone 6S انتخاب کنید، برنامه ای که انتخاب کرده اید ظاهر می شود. حال اگر انگشت خود را با فشار بیشتری روی آیکون این برنامه قرار دهید، منویی ظاهر می شود که شامل گزینه هایی برای زیرشاخه ها می باشد. در نتیجه به طور کلی قابلیت ۳D Touch یا ۳D Touch آیفون باعث می شود تا صفحه نمایش گوشی یا تبلت با اندازه گیری فشار انگشت کاربر بر روی آن، احراز هویت مناسب و متفاوتی انجام دهد.

حال فرض کنید می توانید این قابلیت را که مخصوص آیفون اپل است بر روی گوشی اندرویدی خود اجرا کرده و از آن استفاده کنید. خوب است بدانید که می توانید این کار را انجام دهید. به عبارت دیگر شما با کمک راه حل ویژه ای که در این مقاله برای شما توضیح می دهیم قادر به انجام این کار خواهید بود و از تاچ سه بعدی آیفون در اندروید خود استفاده کنید. برای این کار باید از یک ماژول مخصوص Xposed به نام System Wide Force Touch استفاده کنید که با استفاده از حسگر شتاب سنج گوشی یا تبلت اندرویدی می تواند فشار انگشت کاربر را روی صفحه نمایش بدون نیاز به شناسایی سخت افزاری جداگانه اندازه گیری کند. در نتیجه، اگر می خواهید از لمس سه بعدی آیفون در اندروید یا لمس سه بعدی استفاده کنید، با ما همراه باشید. اگر در مورد هر یک از قسمت ها و مراحل مقاله نیاز به توضیح بیشتر یا سوال دارید، آن ها را در قسمت نظرات و پیشنهادات با ما در میان بگذارید تا کارشناسان ما شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

قبل از انجام این کار، برای استفاده از تاچ سه بعدی آیفون در اندروید یا سه بعدی تاچ باید کارهای لازم را انجام دهید. این پیش نیازها و اقدامات در زیر شرح داده شده است.

۱) گوشی یا تبلت اندرویدی شما باید حداقل دارای سیستم عامل اندروید ۵٫۰ آب نبات چوبی باشد.

۲) گوشی یا تبلت اندرویدی شما باید روت شده باشد.

۳) ویژگی یا گزینه Unknown Sources در دستگاه اندرویدی باید فعال باشد.

۴) Xposed Framework باید روی گوشی یا تبلت اندرویدی شما نصب باشد.

اگر هر یک از این پیش نیازها در تبلت یا تلفن اندرویدی شما موجود نباشد، نمی‌توانید iPhone 3D touch را روی دستگاه اندرویدی خود راه‌اندازی و استفاده کنید. با توجه به اینکه ماژول System Wide Force Touch هنوز در مراحل اولیه توسعه خود است و به طور کامل و پایدار توسعه و اصلاح نشده است، در نتیجه حتی اگر تمام پیش نیازهای مشخص شده در گوشی یا تبلت شما در دسترس باشد، امکان پذیر است. هنوز هم ممکن است ماژول مور نظر با گوشی یا تبلت شما سازگار نباشد و عملکرد مورد نیاز را نداشته باشد. همچنین باید بگوییم که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از شرایط ذکر شده می توانید در قسمت نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید تا کارشناسان ما شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

مرحله اول: ماژول Wide System Force Touch را نصب کنید

باید بدانید که آیفون جدید اپل، اپل واچ و مک بوک پرو اپل دارای سخت افزار خاصی هستند که از قابلیت لمس سه بعدی پشتیبانی می کنند اما برخلاف گوشی ها و تبلت های اندرویدی این سخت افزار را ندارند. ماژول Wide System Force Touch باعث می شود تلفن یا تبلت اندرویدی شما از حسگر شتاب سنج به عنوان منبع اندازه گیری فشار نسبی انگشت کاربر استفاده کند. در نتیجه در این روش یا ترفند منحصربفرد که توسط ماژول مذکور پیاده سازی می شود، حسگر شتاب سنج گوشی اندرویدی عملکرد قسمت سخت افزاری اصلی گوشی ها و تبلت های اپل را انجام می دهد. لطفا توجه داشته باشید که این ماژول در حال حاضر در مراحل اولیه توسعه است و ممکن است در برخی از گوشی ها و تبلت های اندرویدی به درستی کار نکند.

برای پیاده سازی و استفاده از iPhone 3D Touch در Android 3D Touch، باید برنامه Xposed Installer را اجرا کنید. سپس به تب دانلود بروید و ماژول Wide System Force Touch را در لیست موجود پیدا کنید. پس از پیدا کردن این ماژول، به بخش نسخه آن بروید و آخرین نسخه این ماژول را دانلود کنید. پس از دانلود ماژول، صفحه ای با گزینه Install ظاهر می شود. روی این گزینه کلیک کنید تا مود خود را بر روی گوشی یا تبلت مورد نظر خود نصب کنید. در این مرحله یک اعلان در نوار اعلانات Gadshi یا تبلت شما ظاهر می شود که عبارت Activate Module و Reboot را دارد. روی این گزینه کلیک کنید تا گوشی یا تبلت خود را ریست کنید و ماژول Wide System Force Touch را فعال کنید.

مرحله دوم: تنظیم قابلیت لمس سه بعدی در دستگاه های اندرویدی

اکنون که ماژول Wide System Force Touch را بر روی گوشی یا تبلت اندرویدی خود نصب کرده اید، نوبت به اجرا و تنظیم عملکرد آن رسیده است. به عبارت دیگر، اکنون باید برای این ماژول مشخص کنید که چه مقدار فشار انگشت روی نمایشگر، لمس سه بعدی یا فورس تاچ را فراهم می کند و چه فشاری باید برای آن عادی باشد. برای انجام این کار، برنامه Wide System Force Touch را از منوی App Darwer اجرا کنید.

پس از باز کردن ماژول با محیطی روبرو می شوید. در بخش با عنوان FORCE TOUCH THIS، باید شدت فعال سازی فورس تاچ یا لمس سه بعدی را تعیین کنید. برای این کار انگشت خود را روی قاب این قسمت قرار دهید و تا حدی فشار دهید که گوشی یا تبلت متوجه شود که این فشار حد فعال کردن حالت لمس سه بعدی است. شما باید این کار را ۳ بار پشت سر هم انجام دهید. در این شرایط در بالای صفحه و در کنار گزینه های Min و Max به ترتیب حداقل و حداکثر شدت فشار انگشت شما در حالت لمس سه بعدی تعریف شده است. در نتیجه، وقتی فشار انگشت شما از حداقل یا حداقل بیشتر شود، تلفن یا تبلت متوجه می‌شود که باید عملکرد فورس تاچ یا لمس سه بعدی را انجام دهد.

پس از تنظیم شدت فشار انگشتان خود، می توانید از کادر پایین صفحه نمایش برای تست عملکرد ماژول Wide System Force Touch استفاده کنید. اگر انگشت خود را با دقت روی قاب این قسمت قرار دهید، کلمه Clicked ظاهر می شود که به معنای شناسایی لمس معمولی است. حال اگر انگشت خود را با فشار بیشتری روی این قسمت قرار دهید کلمه Force Touch ظاهر می شود که به معنای شناسایی لمس قوی و فعال کردن حالت لمس سه بعدی است. پس از انجام تنظیمات در این قسمت، باید گوشی یا تبلت اندرویدی خود را ریست کنید تا اجرا و استفاده از آیفون سه بعدی تاچ در اندروید به پایان برسد.

مرحله سوم: لمس سه بعدی آیفون را روی دستگاه های اندرویدی اعمال کنید

با انجام دو مرحله قبل، مراحل نصب و اجرای قابلیت لمس سه بعدی آیفون در اندروید به پایان رسید. اکنون می توانید از این تابع در برنامه های مختلف به روش های خاص استفاده کنید. به عنوان مثال، در یک برنامه ماشین حساب، می توانید یکی از اعدادی که نوشته اید را با کلیک بر روی دکمه حذف به طور معمول حذف کنید. در حالت دوم با فشار بیشتر این دکمه می توانید تمام متن نوشته شده را پاک کنید.

نتیجه

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله نحوه پیاده سازی و استفاده از تاچ سه بعدی آیفون در اندروید یا سه بعدی تاچ را به شما آموزش دادیم. اگر در مورد هر یک از قسمت ها و مراحل مقاله نیاز به توضیح بیشتر یا سوال دارید، آن ها را در قسمت نظرات و پیشنهادات با ما در میان بگذارید تا کارشناسان ما شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله