اخبار تکنولوژی

خالي كردن حافظه گوشي سامسونگ به زبان فارسی (۷ قدم ساده)

خالي كردن حافظه گوشي سامسونگ به زبان فارسی

در میان مشکلاتی که ممکن است در طول روز با آن مواجه شوید، هیچ چیز رایج تر و بدتر از حافظه گوشی هوشمند شما نیست! به خصوص زمانی که برای عکس ها به فضای خالی نیاز دارید. حالا باید چه کار کنیم؟ به نظر شما چگونه می توانیم حافظه گوشی اندروید خود را پاک کنیم؟ در این مقاله می خواهیم ۷ روش برای پاکسازی حافظه گوشی اندرویدی خود را به شما آموزش دهیم.

دلیل پر شدن حافظه گوشی چیست؟

دلایل زیادی برای پر شدن حافظه گوشی وجود دارد. اگر گوشی شما از حافظه SD پشتیبانی نمی کند و حافظه داخلی آن به طور پیش فرض محدود است، پر کردن حافظه دستگاه شما حتی دردناک تر خواهد بود. دانستن دلیل شارژ شدن گوشی شما نقش مهمی در جلوگیری از این مشکل دارد. اگر می دانید چه چیزی باعث پر شدن حافظه و حافظه خارجی گوشی شما می شود، می توانید راحت تر از آن جلوگیری کرده و آن را برطرف کنید.

نصب برنامه هایی که اغلب به اینترنت متصل می شوند: این برنامه ها داده های زیادی را برای به روز رسانی دانلود می کنند.

فیلم و عکس: با افزایش مگاپیکسل دوربین ها و افزایش کیفیت عکس ها و فیلم ها، روز به روز بر حجم آن ها افزوده می شود. یکی از عوامل اصلی پر شدن حافظه گوشی همین فیلم ها و عکس ها هستند.

نصب برنامه های غیر ضروری: یکی دیگر از دلایل پر شدن حافظه، وجود برنامه های زیاد است که اغلب آنها معمولا غیر ضروری هستند.

ویروسی شدن یا هک شدن گوشی: اگر حافظه گوشی شما در مدت کوتاهی مثل یک شب پر می شود، ممکن است به دلیل ویروس یا هک شدن گوشی شما باشد!

اکنون که دلایل بیشتری را می دانیم، بهترین راه های آزادسازی حافظه گوشی اندرویدی خود را به شما آموزش می دهیم.

با پاک کردن کش، حافظه گوشی اندرویدی خود را آزاد کنید

یکی از مؤثرترین راه‌ها برای کمک به پر بودن حافظه تلفن، پاک کردن حافظه پنهان برنامه است. اگر تعداد اپلیکیشن ها یا برنامه های نصب شده روی گوشی اندرویدی شما زیاد است و مدت زیادی از آنها استفاده کرده اید. بدون شک حجم اطلاعات ذخیره شده در حافظه کش دستگاه شما زیاد خواهد بود. بنابراین، حذف این داده ها یکی از بهترین راه ها برای آزاد کردن حافظه گوشی اندرویدی شماست. می توانید کش برنامه ها را یکی یکی بر اساس سلیقه و نیاز خود پاک کنید. همچنین می‌توانید از طریق منوی برنامه‌های دستگاهتان، تمام حافظه پنهان برنامه‌های نصب شده روی دستگاهتان را فوراً پاک کنید!

کش را پاک کنید

برای پاک کردن کش اپلیکیشن یا اپلیکیشن های مورد نظر کافیست پس از رفتن به منوی تنظیمات به قسمت Apps or Apps رفته و سپس با انتخاب اپلیکیشن مورد نظر و کلیک بر روی گزینه Clear Cache کش را پاک کنید. اما در روشی دیگر و موثرتر برای آزاد کردن فضای ذخیره سازی گوشی اندرویدی خود، کافیست به منوی تنظیمات بروید و گزینه Storage را انتخاب کنید. سپس گزینه Cached data or junk files را انتخاب کنید تا کش تمام برنامه های نصب شده روی دستگاه شما پاک شود.

با حذف محتویات پوشه دانلودها، حافظه گوشی اندروید را آزاد کنید

دومین روش موثری که می توانید برای آزاد کردن حافظه گوشی خود استفاده کنید، حذف محتویات پوشه دانلود دستگاه است. اگر از آن دسته افرادی هستید که فایل های زیادی را در اینترنت جستجو و دانلود می کنید، مطمئن شوید که محتویات پوشه دانلود دستگاه شما قسمت زیادی از حافظه داخلی دستگاه شما را اشغال می کند. می توانید محتویات پوشه دانلودها را به روش های مختلف حذف کنید.

حافظه گوشی سامسونگ را خالی کنید

یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار این است که به منوی تنظیمات و سپس Storage بروید. این بخش شامل گزینه ای به نام Downloads است که میزان تمام فایل های دانلود شده در دستگاه شما را نشان می دهد. با انتخاب این گزینه می توانید دستور حذف محتویات پوشه دانلود را بدهید. توجه داشته باشید که استفاده از این روش کل محتویات پوشه دانلود روی دستگاه را پاک می کند. همچنین می توانید با استفاده از File Manager محتویات پوشه دانلود را حذف کنید. برای این کار پس از راه اندازی فایل منیجر باید به دنبال پوشه ای به نام Downloads بگردید و محتوای مورد نظر را از این پوشه پاک کنید. مزیت این روش این است که می توانید فایل های دانلود شده را نگه دارید یا حذف نکنید. در برخی از دستگاه‌های اندرویدی، می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن Add Drawer و انتخاب گزینه Downloads، محتویات پوشه Downloads دستگاه خود را حذف کنید.

با حذف عکس ها و فیلم ها، حافظه گوشی خود را آزاد کنید

باید بدانید که فایل هایی مانند عکس و فیلم معمولا حجم بالایی دارند. با توجه به افزایش وضوح دوربین در گوشی های اندرویدی، حجم عکس ها و فیلم های ثبت شده توسط آن ها نیز افزایش یافته است. به عبارت دیگر اگر شما هم جزو کسانی هستید که دوست دارید فیلم و عکس بگیرید، قطعا یکی از عواملی که حافظه گوشی شما را پر می کند به حجم زیاد این عکس ها و فیلم ها مربوط می شود. بنابراین، اگر بتوانید به نوعی این فایل ها را از حافظه گوشی اندروید خود حذف کنید، به روند آزادسازی حافظه دستگاه کمک زیادی کرده اید! اما چگونه البته قطعاً نمی خواهید عکس ها و فیلم ها و خاطرات مهم خود را که ذخیره کرده اید حذف کنید! پس تکلیف چیست؟

پشتیبان گیری از حافظه در Google Photos

راه حل شما به ایجاد یک فایل بایگانی با عکس ها و فیلم های مورد نظر شما خلاصه می شود. اگر اینترنت پر سرعت و بدون محدودیت اینترنت دارید، می‌توانید از برنامه Google Photos برای آپلود خودکار عکس‌های خود در حساب Google خود استفاده کنید. به این ترتیب عکس هایی که با دوربین دستگاه ضبط می کنید به محض اتصال به اینترنت در اکانت گوگل شما آپلود می شوند و بنابراین نیازی به ذخیره آن ها در حافظه داخلی و فضای ذخیره سازی گوشی نخواهید داشت. با رفتن به اپلیکیشن Google Photos و سپس انتخاب منوی تنظیمات و روشن کردن گزینه پشتیبان گیری و همگام سازی، امکان پشتیبان گیری یا آپلود خودکار عکس ها از دوربین دستگاه در اکانت گوگل شما فعال می شود. علاوه بر این، با انتخاب گزینه Free Up Device Storage در این منو، می توانید از برنامه Google Photos بخواهید عکس های پشتیبان گیری شده در حساب کاربری گوگل کاربر را از حافظه داخلی دستگاه حذف کند تا نیازی به حذف دستی نداشته باشید. این تصاویر از حافظه گوشی

تصمیم دوم؛ انتقال دستی فایل ها به کامپیوتر

روش دومی که می توانید علاوه بر عکس های ذخیره شده در گوشی برای پشتیبان گیری از فیلم ها استفاده کنید که شما را محدود به عکس ها و فیلم های ضبط شده توسط دوربین نمی کند، مربوط به روش انتقال دستی این فایل ها از گوشی است. حافظه به این کامپیوتر یا لپ تاپ است. شما می توانید از راه دور گوشی اندرویدی خود را به کامپیوتر یا لپ تاپ متصل کنید و به این ترتیب عکس ها و فیلم های ذخیره شده در حافظه داخلی گوشی را به حافظه کامپیوتر منتقل کرده و از گوشی خود حذف کنید. این روش برای آزاد کردن حافظه گوشی اندروید بسیار مفید است.

با مدیریت موسیقی، حافظه گوشی اندروید را آزاد کنید

اگر از علاقه مندان به موسیقی هستید، احتمالا قسمت زیادی از حافظه گوشی اندرویدی خود را با آهنگ ها و آلبوم های خوانندگان مختلف پر کرده اید. در این صورت پیشنهاد می کنیم همیشه موسیقی یا آهنگ های ذخیره شده در حافظه گوشی هوشمند خود را بررسی کنید و سعی کنید آنهایی را که واقعا گوش نمی دهید حذف کنید. همچنین اگر از اپلیکیشن گوگل موزیک استفاده می کنید و موسیقی را از طریق آن دانلود می کنید، به منوی تنظیمات و سپس Manage Downloads رفته و حجم فایل های موسیقی دانلود شده توسط برنامه را بررسی کنید. اگر می خواهید آهنگ های موجود در لیست دانلود را از حافظه داخلی گوشی اندروید خود حذف کنید، روی نماد نارنجی رنگ کنار آن ضربه بزنید.

برنامه ها و بازی های غیر ضروری را حذف کنید

یکی دیگر از راه‌های موثر برای آزاد کردن حافظه تلفن اندرویدی، حذف برنامه‌ها و بازی‌هایی است که اغلب استفاده نمی‌کنید. در بسیاری از موارد افراد برنامه یا بازی خاصی را روی دستگاه اندرویدی خود نصب می کنند و پس از مدتی حتی از وجود آن برنامه یا بازی در دستگاه خود اطلاعی ندارند! بنابراین پیشنهاد می کنیم همیشه لیست اپلیکیشن ها و بازی های نصب شده روی دستگاه خود را بررسی کرده و غیرضروری ها را حذف کنید. این روش یکی از بهترین راه ها برای آزادسازی حافظه گوشی اندرویدی شماست، پس حتما آن را در نظر داشته باشید.

بازنشانی کارخانه ای و آزاد کردن حافظه گوشی اندرویدی خود!

تنظیم مجدد کارخانه همه چیز را از تلفن شما پاک می کند، بنابراین حافظه داخلی آن به حالت اولیه خود باز می گردد. اگر حافظه گوشی شما پر است و نیازی به اطلاعات فعلی ندارید و می خواهید دستگاه به حالت اولیه خود برگردد و سریع باشد، می توانید تنظیمات کارخانه را تنظیم کنید. برای انجام بازنشانی به تنظیمات کارخانه، کافی است به منوی تنظیمات، سپس Backup & reset بروید و گزینه Factory reset را انتخاب کنید.

از یک برنامه مدیریت فایل و حافظه استفاده کنید

آخرین روشی که برای پاکسازی حافظه داخلی به شما پیشنهاد می کنیم استفاده از برنامه های ویژه برای این کار است. خوشبختانه برنامه های بی شماری در این زمینه منتشر شده است. اما توصیه ما این است که از نرم افزار مدیریت و بهینه سازی فایل اندروید پیش فرض گوشی استفاده کنید. البته گوشی‌های برندهای مختلف از نرم‌افزارهای متفاوتی استفاده می‌کنند، اما همه آنها اپلیکیشن یکسانی دارند.

حافظه گوشی را پاک کنید!

برای بسیاری از افراد، آزاد کردن حافظه تلفن یک ضرورت مطلق است که بدون آن نمی توانند به درستی از تلفن خود استفاده کنند. از این رو در این مقاله ۷ روش سریع و کاربردی برای پاکسازی حافظه گوشی را به شما آموزش داده ایم. استفاده از این نکات به گوشی شما جان تازه ای می بخشد و فضای بیشتری در اختیار شما قرار می دهد. آیا راه های بهتری برای آزادسازی حافظه در گوشی های اندرویدی می شناسید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله