اخبار جامعه

وزیر ارتباطات: اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات با فیبر نوری اولویت ماست

وزیر ارتباطات از امضای تفاهم نامه با آموزش و پرورش در این زمینه خبر داد.

وزیر ارتباطات اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات از طریق فیبرهای نوری را از اولویت های این وزارتخانه اعلام کرد. وی همچنین گفت: در این راستا با وزارت آموزش و پرورش نیز مذاکراتی صورت گرفته است.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همزمان با آغاز سال تحصیلی با حضور دانش آموزان در گفتگو با صداوسیما گفت: یکی از برنامه های ما فیبر نوری برای منازل و مشاغل است. در این زمینه پوشش مدارس نیز یکی از اولویت های ماست».

وی با اشاره به اینکه از اردیبهشت ماه امسال تفاهم نامه ای به امضای وزارت ارتباطات و آموزش و پرورش رسیده است، ادامه داد: امیدواریم بتوانیم تا پایان دولت مدارس شهرستان ها را از طریق فیبر نوری به شبکه ملی اطلاعات متصل کنیم. پوشش مدارس همزمان با پوشش استان های مختلف کشور به سرعت در حال پیگیری است.

چندی پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که توسعه شبکه ملی اطلاعات به ۶۰ درصد رسیده است. وی با اعلام اینکه پروژه فیبر به منازل و مشاغل برای افزایش رضایت مصرف کنندگان از کیفیت و سرعت اینترنت تعریف شده است، همچنین گفت: با کارهای جهادی که انجام شده، کار در بیش از ۳۰ شهر و بر اساس هدفمندی انجام شده است. تا پایان سال ۸ میلیون خانوار را تحت پوشش فیبر نوری قرار خواهیم داد.

وزیر ارتباطات درباره افزایش سرعت و کیفیت اینترنت می‌گوید جدا از فیلترینگ یک ساله شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار، کاربران همچنان در ساعات مختلف شبانه‌روز با قطعی اینترنت مواجه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا