اخبار تکنولوژی

نصب برنامه های جیلبریکی در آیفون جیلبریک نشده (۲ نکته مهم)

برنامه های زیادی وجود دارند که برای نصب و استفاده در آیفون اپل باید جیلبریک شوند. اما از طریق یک روش خاص می توانید این برنامه ها را بدون جیلبریک آیفون یا آیپد خود نصب و استفاده کنید. در این قسمت با نحوه نصب اپلیکیشن های جیلبریک بر روی آیفون غیر جیلبریک آشنا می شویم. با ما بمان

شما بدون شک می دانید که جیلبریک کردن آیفون به چه معناست! جیلبریک آیفون فرآیندی است که محدودیت های سیستم عامل iOS را حذف می کند و به کاربر اجازه می دهد به فایل های روت و سیستمی دسترسی پیدا کند که اپل به طور پیش فرض اجازه دسترسی به آن ها را نمی دهد.

یکی از دلایل اصلی جیلبریک کردن آیفون یا آیپد توسط کاربران مربوط به امکان نصب هزاران برنامه ثانویه است که در اپ استور موجود نیستند و ویژگی های خاصی را به آیفون یا آیپد اپل اضافه خواهند کرد. پس از جیلبریک دستگاه می توانید به راحتی این برنامه های غیر رسمی را بر روی دستگاه نصب کرده و از امکانات ویژه آن ها استفاده کنید. به طور پیش فرض نصب این برنامه ها بر روی آیفون و آیپد بدون جیلبریک امکان پذیر نیست زیرا در اپ استور موجود نیستند و مورد تایید اپل نیستند. در این مقاله به برنامه هایی با عنوان «برنامه های فرار از زندان» اشاره می کنیم. بنابراین برنامه های جیلبریک شده آن دسته از برنامه هایی هستند که در اپ استور موجود نیستند و می توان آنها را روی آیفون و آیپدهای جیلبریک نصب کرد.

البته با جیلبریک کردن آیفون یا آیپد خود به راحتی قادر به نصب و استفاده از این اپلیکیشن های جیلبریک شده خواهید بود، اما متاسفانه جیلبریک کردن آیفون گارانتی شما را باطل می کند. همچنین نصب آپدیت های سیستم عامل iOS یا بازیابی اطلاعات دستگاه از طریق iTunes در آینده باعث از بین رفتن جیلبریک دستگاه می شود و دیگر نمی توانید از برنامه های جیلبریکی که قبلاً نصب کرده اید استفاده کنید. از سوی دیگر، طبق گفته اپل، آیفون های جیلبریک شده به شدت در برابر سوء استفاده و سرقت اطلاعات آسیب پذیر هستند. بنابراین، با در نظر گرفتن این مسائل، طبیعی است که در مورد جیلبریک دستگاه شک داشته باشید، اما از طرفی می خواهید از ویژگی های برنامه های جیلبریک در آیفون خود استفاده کنید! در این شرایط چه باید بکنیم؟ البته اگر بتوانیم اپلیکیشن های جیلبریک شده را بدون جیلبریک روی آیفون نصب کنیم خیلی خوب می شود! فکر می کنید این امکان پذیر است؟

برنامه های جیلبریک شده را روی آیفون غیر جیلبریک نصب کنید

برنامه های جیلبریک یا آن دسته از برنامه هایی که برای نصب و استفاده نیاز به جیلبریک شدن دستگاه دارند، به دو دسته اصلی تقسیم می شوند. برخی از این برنامه ها مستقیماً با سیستم و لایه های امنیتی دستگاه مرتبط هستند، اما بقیه برنامه ها هیچ ارتباطی با این قسمت های امنیتی ندارند و فقط ویژگی های خاصی را به دستگاه شما اضافه می کنند. خوشبختانه می توانید دسته دوم برنامه های ذکر شده را با استفاده از روشی خاص و بدون جیلبریک بر روی دستگاه خود نصب کنید.

باید بدانید که منبع رسمی دانلود برنامه ها در دستگاه های iOS غیر جیلبریک، اپ استور است، اما اپل به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا برنامه های منحصر به فرد خود را تحت شرایط خاصی توزیع کنند. این فرآیند که به روش OTA معروف است دو حالت اجرا دارد:

توزیع داخلی برنامه: شرکت‌های شرکت‌کننده در پروژه توسعه‌دهنده سازمانی iOS مجازند برنامه‌های داخلی خود را برای کارمندان ایجاد و توزیع کنند.

توزیع برنامه های آزمایشی بتا: توسعه دهندگان مجاز هستند برنامه های کاربردی خود را برای آزمایش و بررسی در قالب نسخه بتا به تعداد معینی از کاربران ارائه دهند.

حالت دوم به شما امکان می دهد برنامه های جیلبریک شده را بدون جیلبریک بر روی آیفون نصب کنید. برای انجام این کار، منابعی وجود دارد که می توان از آنها برای دسترسی به برنامه هایی استفاده کرد که هنوز به طور رسمی از اپ استور در دسترس نیستند. اگر این اپلیکیشن ها اپلیکیشن های جیلبریک هستند و نیازی به دسترسی به لایه های امنیتی و سیستمی دستگاه ندارند، می توانید آن ها را بدون جیلبریک روی دستگاه خود نصب کرده و از آن ها استفاده کنید.

خدمات کارگزاری برای نصب برنامه های جیلبریک در آیفون بدون جیلبریک

خدمات ویژه ای برای نصب برنامه های جیلبریک شده بر روی دستگاه های غیر جیلبریک وجود دارد. به عنوان مثال، iEmulators، iNoCydia یا Emu4iOS از جمله سرویس هایی هستند که امکان نصب برنامه هایی مانند iRec، AirFloat، iTransmission، BarMagnet، GBA4iOS، iDOS، RecordScreen، Shou و … را بدون نیاز به جیلبریک آیفون ارائه می کنند.

با این حال، لازم به ذکر است که چنین سرویس های رایگان معمولاً با وصله های جدید سیستم اپل در تضاد هستند. این موضوع باعث می شود هنگام استفاده از برخی برنامه های ارائه شده در این سرویس های رایگان با مشکل مواجه شوید. اگر می خواهید بدون هیچ مشکلی از این خدمات در دستگاه خود استفاده کنید، کافی است تاریخ سیستم عامل iOS خود را به عقب برگردانید. اگر نمی خواهید این کار را انجام دهید، می توانید از یک اشتراک موجود یا یک سرویس پولی مانند سرویس BuildStore استفاده کنید.

سرویس BuildStore به عنوان یکی از بهترین منابع موجود برای نصب برنامه های جیلبریک در آیفون های غیر جیلبریک در نظر گرفته می شود. از طریق این منبع، می توانید هر برنامه غیر App Store را بدون جیلبریک روی دستگاه خود نصب کنید. همانطور که گفتیم، سرویس BuildStore مبتنی بر اشتراک است و رایگان نیست. برای استفاده سالانه از این سرویس باید مبلغی در حدود ۹٫۹۹ دلار پرداخت کنید اما از طرفی این سرویس کیفیت فوق العاده بالایی را در اختیار شما قرار می دهد و اپلیکیشن های ارائه شده در آن هیچ مغایرتی با پچ های سیستمی جدید آیفون یا آی پد ندارند.

در سرویس بیلد استور آپدیت اپلیکیشن ها به سرعت انجام می شود و کاربران این سرویس می توانند از آنها استفاده کنند. توجه داشته باشید که برای دانلود و نصب برنامه های موجود در BuildStore نیازی به پرداخت هزینه اضافی ندارید و اشتراکی که خریداری کرده اید به شما امکان می دهد همه برنامه ها را به صورت رایگان دانلود کنید. برخی از برنامه ها و بازی هایی که در حال حاضر توسط BuildStore ارائه می شود به شرح زیر است:

شبیه ساز iOS: GBA4IOS، RetroArch، iFBA، Gearsystem، MAME4iOS، iSSB، PPSSPP، MeSNEmu، iDOS، Provenance، Gearboy، MD.emu، NDS4iOS و SNES4IOS

بازی: Dendy/Nes/Favicon 112 Games Pack، Flappy Bird، Marvel vs. کپکام ۲

ابزارها: MovieBox (جایگزین Popcorn Time برای iOS)، McTube Pro، iTransmission، MusicJunkie، CartoonHD Pro، iRec، BarMagnet، iNoCydia

در نهایت می توان گفت که با استفاده از سرویس BuilStore می توانید اپلیکیشن های جیلبریک شده را روی آیفون غیر جیلبریک نصب کنید. این سرویس در حال حاضر بهترین سرویس موجود برای دانلود و نصب برنامه های خارج از اپ استور در دستگاه های غیر جیلبریک در نظر گرفته می شود.

سخن پایانی

در این قسمت روش خاصی را به شما آموزش داده ایم که با آن می توانید اپلیکیشن های جیلبریک شده را روی آیفون غیر جیلبریک نصب کنید. البته باید در نظر داشته باشید که با این روش امکان نصب برنامه های جیلبریک که نیاز به تغییر در سیستم و امنیت دستگاه دارند وجود نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا