لپ تاپ

نحوه تميز كردن لپ تاپ

نحوه تميز كردن لپ تاپ

لپ‌تاپ‌ها سیستم‌های قابل حمل پرکاربردی هستند که پس از چند سال استفاده می‌توانند به بستری برای رشد باکتری‌ها و ویروس‌ها تبدیل شوند. متاسفانه بسیاری از کاربران لپ تاپ های مختلف این مشکل را جدی نمی گیرند. علاوه بر انتقال بیماری از طریق سطوح آلوده به ویروس، مشاهده اثرات آلودگی بر روی لپ تاپ خوشایند نیست.

از طرفی روش تمیز کردن لپ تاپ بر سلامت سیستم تاثیر می گذارد، بنابراین در این مقاله روش صحیح تمیز کردن لپ تاپ را بیان می کنیم. قبلاً در مقاله نکات مهم استفاده از لپ‌تاپ، تمام مطالعات موردی استفاده صحیح از سیستم رایانه لپ‌تاپ مورد بحث قرار گرفت. حال به شما آموزش می دهیم که چگونه لپ تاپ را تمیز کنید و به فکر سلامتی خود باشید.

برای تمیز کردن لپ تاپ به چه چیزهایی نیاز داریم؟

برای تمیز کردن لپ‌تاپ به وسایلی نیاز دارید که بتوانید از آن‌ها برای تمیز کردن قسمت‌های مختلف لپ‌تاپ از جمله کیبورد، کیس، پورت‌ها، دریچه‌ها و صفحه نمایش استفاده کنید. برای این کار باید از وسایلی مانند اسپری هوای فشرده، پارچه های میکروفیبر، ضدعفونی کننده لپ تاپ و گوش پاک کن استفاده کنید.

استفاده از الکل مالشی نیز می تواند به جای محلول های ضدعفونی کننده خاص گزینه خوبی باشد، اما باید مراقب باشید که رطوبت ناشی از الکل به قطعات لپ تاپ نفوذ نکند.

اگر احساس می کنید که قسمت های داخلی سیستم نیز نیاز به تمیز شدن دارند، بهتر است این کار را به تکنسین های تعمیر لپ تاپ بسپارید. زیرا بازکردن سیستم و نظافت قطعات داخلی امری ظریف است که مهارت و تجربه خاصی می طلبد.

مراحل تمیز کردن لپ تاپ

برای تمیز کردن لپ تاپ ابتدا سیستم را خاموش کرده و مراحل زیر را دنبال کنید:

نحوه تميز كردن لپ تاپ

تمیز کردن قاب لپ تاپ

اولین قدم برای تمیز کردن لپ‌تاپ، بستن درب آن و تمیز کردن بدنه آن است. قاب لپ تاپ را با یک پارچه میکروفیبر نسبتا مرطوب تمیز کنید. هنگام تمیز کردن بدن، پارچه را با حرکات دایره ای روی بدن حرکت دهید. به این ترتیب لکه ها بهتر پاک می شوند و لپ تاپ تحت فشار زیادی قرار نمی گیرد. مطمئن شوید که این کار را بدون فشار کف دست انجام می دهید.

تمیز کردن صفحه کلید و تاچ پد لپ تاپ

کیبورد یکی از کثیف ترین قسمت های لپ تاپ است که مستقیما با دست کاربر در تماس است. گاهی ممکن است چند نفر از یک لپ تاپ استفاده کنند که در این صورت باید صفحه کلید و تاچ پد لپ تاپ را مرتب تمیز کنید. برای تمیز کردن فضای بین کلیدها بهترین راه استفاده از اسپری هوای فشرده است. اما سطح کلیدها باید با محلول های پاک کننده یا محلول های الکل و آب ضدعفونی شود. برای تمیز کردن لپ‌تاپ در این قسمت محلول یا الکل را روی یک پنبه یا دستمال اسپری کنید و پارچه را به آرامی روی سطح دکمه‌ها حرکت دهید.

تمیز کردن پورت های لپ تاپ

یکی دیگر از مراحل مهم در تمیز کردن لپ تاپ مربوط به تمیز کردن پورت های سیستم است. معمولا پس از چند سال استفاده از لپ تاپ، آلودگی زیادی در داخل پورت ها جمع می شود. در این قسمت از اسپری هوای فشرده نیز استفاده می شود. در صورت در دسترس نبودن این اسپری می توانید با استفاده از گوش پاک کن تمامی پورت ها و پورت های لپ تاپ را تمیز کنید.

تمیز کردن صفحه لپ تاپ

معمولاً بعد از صفحه کلید، صفحه نمایش بیشترین آلودگی گرد و غبار را جذب می کند. برای تکمیل مراحل تمیز کردن لپ تاپ و تمیز کردن LCD سیستم، از یک پارچه نرم و بدون پرز استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که هرگز آب یا محلول تمیز کننده را روی سطح صفحه نمایش LCD لپ تاپ اسپری نکنید. با این کار می توانید باعث نفوذ رطوبت به صفحه نمایش شده و مشکلات زیادی را ایجاد کنید.

تمیز کردن دریچه های لپ تاپ

دریچه هایی که برای تهویه لپ تاپ تعبیه شده اند نیاز به تمیز کردن دوره ای از گرد و غبار دارند. این قسمت از هر لپ تاپ همیشه در معرض گرد و غبار است. مسدود شدن سوراخ های تهویه می تواند باعث از کار افتادن فن و اختلال در عملکرد لپ تاپ شود.

برای تمیز کردن این دریچه ها، توصیه می شود دوباره از اسپری هوای فشرده استفاده کنید و پره های فن را با یک پارچه میکروفیبر یا گوش پاک کن تمیز به آرامی تمیز کنید. دقت داشته باشید که این کار را با ظرافت و دقت انجام دهید تا پره های فن تحت فشار خاصی قرار نگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله