رپورتاژ آگهی

ملزومات دانش سایت

ملزومات دانش سایت درسته که اولین مورد سایت ظاهر آن است اما کارایی آن هم در کنار زیبایی بسیار مهمتر می باشد. تاثیر آن روی واکنش کاربر و گوگل نیز هست که در نهایت نشان دهنده تعامل کاربر با سایت هست زمان طراحی سایت با توجه به درخواست های شما از پروژه صورت می گیرد و پروسه ای زمان بر هست اما شرکت طراحی وب سایت و نرم افزار طبق زمانبندی انجام شده در توافقات موظف می گردد.

ملزومات دانش سایت

طراحی سایت مربوط به لباس و پوشاک از جذاب ترین پروژه هایی است که میتوانید انجام دهید مشخصاتی را رعایت میکنید که در سایت های دیگر نیست سایت فروش لباس تکواندو شما علاوه بر توضیحات جنس پارچه نحوه تحویل نوع فروش تکی عمده فروشی سایز های گوناگونی را درجج و رعایت میکنید تا در زمان فروش با مشخصات دقیق توسط کاربران تهیه گردد. در مورد پوشاک مردانه اکثرا جزئیات ککمتری دارد صاحبین سایت می بایستی مهمترین بخش یعنی سایز بندی را به دقت وارد کنند تا در زمان تحویل مورد استاده واقع بشود اگر در زیر انواع نور ها با زوایای گوناگون عکس برداری شود در تصمیم گیری کاربران کمک خواهد بود و یا اگر لباس هم بصورت باز روی میز و هم بصورت تن پوش عکاسی شود بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

طراحی سایت اکسسوری هم از آنجایی که دسته بندی های گوناگونی دارد و این دسته بندی ها ادغام هم میشوند و یک محصول ممکن در چند دسته بندی قرار گیرد منوی جذاب خوانا لازم دارد سرچ قدرتمند سریع با نشان دادن پیش فرض کلمات وارده از موارد مهم طراحی ذکر شده هستند.

درمورد مشاغل مناسبتی که در زمانی خاصی از سال حجم بازدید ها از سایت و سفارش بالا میرود باید سرور مذکور جواب گوی نیاز های کاربران باشد تا اکثر آنها از کاربر به مشتری تبدیل شوند و بتوانند تمام محصولات و یا صفحات دلخواه را بازدید کنند تا بهتر تصمیم بگیرند لیوان کاغذی و چاپ آن از این مشاغل می باشد.

نیاز به طراحی وب

بودجه برای سایت شامل کد زنی یا تحویل با سایت ساز ها دامنه فضای میزبانی هاست محتوای متنی تصویری ویدئویی آموزش و پک ویژه موبایل طراحی عکس ها بنر ها و نگهداری و سئو سایت می شود که هیچکدام قابل چشم پوشی نیست. تیم مجموعه اشکان با تکنولوژی و زبان های سریع و مناسب وب سایت های بسیار موفق هم هزینه و سریع را برنامه نویسی کرده. پروژه های وب را طبق نیاز سنجی کارفرما پیاده میکنیم که از هزینه بیشتر جلوگیری شود ویا از کم کاری یا ناقص بودن پروژه پایانی که کاستی های داشته باشد و دقیقا آن موارد مورد نیاز کارفرما باشد.

سایت ها به دونوع با درگاه و بدون درگاه تقسیمشون کنیم سایت های که دارای درگاه پرداخت آنلاین هستن و سایت هایی که به هر نحو نیازی به آن ندارند رنگ تعداد صفحات بسته به نیاز مشتری در نظر گرفته می شود.

رابط کاربری UI-User Interface به نحوه استفاده از المان‌های گرافیکی در قالب نما و ظاهر یک برنامه یا سایت رابط کاربری گویند در طراحی رابط کاربری هدف یکنواخت کردن و زیباتر کردن ظاهر سایت یا برنامه است وقتی سایت شما ظاهر زیبایی داشته باشد افراد بیشتری به آن جذب شده و به شما اعتماد می‌کنند .در یک‌وبسایت معمولاً رنگ‌های بکار رفته شده شکل زیبای دکمه‌ها استفاده از آیکن‌ها و المان‌های گرافیکی یکدست استایل زیبای فرم‌ها و… همگی جز رابط کاربری به حساب می‌آیند

نیاز به طراحی وب

بخش های گوناگون سایت

تجربه کاربری UX-User Experienceتجربه کاربری UX تجربه و احساسی است که کاربر در تعامل با سایت و محصول ما دارد تقریباً هر کاری که در سایت انجام دهیم تا کاربر را از سردرگمی برهانیم و تجربه‌ای لذت‌بخش برای او خلق کنیم مربوط به تجربه کاربری UX است برای اینکه یک کاربر مطلب موردنظر خود را به‌راحتی پیدا کند مکان و چینش مناسب دکمه‌ها نمایش موقعیت کاربر در سایت در دسترس بودن بخش‌های مهم وب‌سایت آسان و راحت بودن ثبت‌نام در سایت نمایش درست پیغام‌های خطا همگی تجربه خوبی برای کاربر در تعامل با وب‌سایت ما رقم می‌زند.

طراحی Responsive یا واکنش گرا طبیعتاً یک سایت طراحی شده برای مانیتور کامپیوتر مناسب نمایش روی صفحه گوشی موبایل نیست از طرفی هم خیلی از سایتها اصلاً نیازی به طراحی اپلیکیشن جداگانه برای موبایل ندارند سایت‌ها برای اینکه در دستگاه‌های مختلف به خوبی نمایش داده شوند از طراحی واکنش‌گرا یا Responsive استفاده می‌کنند طراحی ریسپانسیو نوعی طراحی قالب سایت است که در آن وب‌سایت شما با توجه به نوع دستگاه و صفحه‌نمایش کاربر تغییر شکل بدهد به ‌صورتی که المان‌هایی را حذف یا اضافه کند یا به شکل دیگری نمایش دهد اکثراً قالب‌های آماده و استاندارد وردپرسی دارای این ویژگی هستند.

سیستم‌های مدیریت محتوا مثل وردپرس WordPress بدون نیاز به دانش برنامه نویسی می‌توانید در کمتر از یک هفته و تقریباً به‌صورت رایگان وب‌سایت خود را راه‌اندازی کنید در واقع برنامه‌نویس‌های حرفه‌ای قبلاً کدهای مهم و ضروری سایت را نوشته‌اند و در نهایت یک داشبورد مدیریتی گرافیکی در اختیار مدیر سایت قرار می‌گیرد تا بتواند بدون کدنویسی سایت خود را مدیریت کند در وقت و هزینه شما صرفه‌جویی می‌کند تا شما آن وقت و هزینه را در جای درست یعنی برای تولید محتوا و بازاریابی اینترنتی بگذارید شاید بعضی جاها برای بهینه‌تر شدن وب‌‌سایت خود یا اضافه‌ کردن امکاناتی خاص نیاز به کمک متخصصان و برنامه‌نویسان داشته باشید.

نقطه قوت وردپرس همین انعطاف پذیر بودن آن است یعنی با نصب افزونه‌های مختلف روی وردپرس شما قادر خواهید بود امکانات ویژه‌ای را درسریع‌ترین زمان به سایت خود اضافه کنید با نصب افزونه ووکامرس سایت شما تبدیل به یک فروشگاه اینترنتی می‌شود یا امکانی مثل سیستم همکاری غرفه چند فروشندگی در فروش که شاید کد نویسی آن به یک ماه زمان نیاز داشته باشد را می‌توانید در یک روز به وب‌سایت خود اضافه کنید تا سایر افراد برای فروش محصولات شما تلاش کنند و به ازای هر فروش پورسانت دریافت نمایند.

بخش های گوناگون سایت

نقاط ضعفی هم دارند از جمله این نقاط ضعف به سرعت کمتر سایت فشار بیشتر روی سرور نیاز به شخصی‌سازی‌های بیش از حد برای موارد کاربری خاص که دقیقا همان برنامه نویس میشود که باید سایت اختصاصی از اول برای ان طراحی میکردید.

برای بازدید های میلیونی که دار کل توصیه نمیشود باید سرور جداگانه شخصی با سخت افزار عالی تهیه کنید با توجه به رایگان بودن وردپرس البته برای خود پنل نه قالب یا انجام طرح های زیبا برای شروع کار می‌توانید از آن کمک بگیرید و اگر دیدید نیازهای شما برطرف نمی‌شود سایت خود را با استفاده از کدنویسی بازنویسی کنید که در ۹۰ درصد موارد این امر صورت نمی‌گیرد و وردپرس جوابگوی اکثر نیازهای شما خواهد بود.

بعد از ساخته شدن سایتتان کار شما شروع می گردد شما باید بیشتر هزینه و سرمایه خود را روی امور مهم‌تری مثل تولید محتوا پیاده‌سازی قیف فروش و سیستم‌های بازاریابی آنلاین و دیجیتال مارکتینگ بگذارید پس اگر بودجه محدودی دارید اصلاً و ابداً آن را در مرحله ساخت سایت هدر ندهید زیرا سیستم‌‎‌های مدیریت محتوا در اکثر مواقع برای شما کفایت می‌کنند.

در این روش شرکت یا برنامه‌نویسانی که بکار گرفته‌اید از صفر شروع به کد نویسی سایت شما می‌کنند البته اکثر برنامه‌نویس‌ها هم طبیعتاً هر پروژه را از صفر شروع نکرده و از کدهای آماده پروژه‌های قبلی خود در پروژه‌های جدید استفاده می‌نمایند اگر سایت شما محتوا محور باشد آن‌ها معمولاً شروع به توسعه و کدنویسی دو محیط مختلف می‌کنند.

یک محیط به عنوان قسمت قابل دسترسی برای کاربران سایت و یک قسمت پنلی مدیریتی برای نویسندگان و مدیران سایت تا بتوانند بدون دانش فنی خاص سایت را مدیریت کنند در واقع برنامه‌نویسان یک سیستم مدیریت محتوای جدید را برای شما خلق می‌کنند که چون امکانات آن برای شما بهینه شده است درخواست‌های کمتری سمت سرور فرستاده می‌شود و اجرای کدها بهینه‌تر صورت می‌گیرد.

قالب رسپانسیو واکنشگرا

به سایت هایی که متناسب با هر صفحه نمایش تغییر اندازه می دهند Responsive می گویند واکنش گرا بودن از عواملی گوگل به آن تاکید دارد رابط کاربری آنرا آسان در نهایت به کسب رتبه بهتر کمک می کند سایتی که واکنش گرا نباشد برای کاربران موبایل سایت فروشگاهی تقریبا غیر ممکن است بتوانند با آن کار کنند کلمات متن بیش از حد ریز دیده می شوند کاربر اگر صفحه گوشی را زوم کند نیز لازم است برای دیدن مابقی محتوا عکس دائم به چپ و راست اسکرول کند که این کار اصلا رضایت بخش نیست.

چنین سایتی کاربرهای موبایلی را امروزه بیشتر از تعداد کاربرانی هستند با کامپیوتر و لپ تاپ سایت را میبینند از دست می دهد گوگل کاملا حساس متوجه غیر رسپانسیو بودن سایت میشود و در سرچ موبایل و حتی در سرچ دسکتاپ چندین رتبه شما را عقب می اندازد اینکار بلافاصله صورت میگیرد.

در قدیم حدود ۷ سال پیش آن مجموعه هایی که کاربران موبایلی برایشان مهم بود بیشتر روی دسکتاپ مانور میدادند مثل سایت دانشگاهی پرتال سازمانی اقدام به طراحی وب سایت برای دو نسخه موبایل و کامپیوتر می کردند که این کار هم هزینه بر بود حجم کد سایت را زیاد و سنگین میکرد و هم وقت گیر اما حالا با پیشرفته تر شدن دانش برنامه نویسی سایت ها وجود انواع فریمورک ها مثل بوت اسرپ طوری طراحی می شوند که واکنشگرا باشند و تقریبا با هر صفحه نمایشی سازگارند و بدون زوم کردن و اسکرول چپ و راست محتوای آن قابل خواندن می باشد.
سئو بر روی ریسپانسیو بودن سایت بسیار حساس است بیشتر کاربران با گوشی تبلت سرچ میکنند و یکی از اقدام های اولیه ای که باید برای بهینه سازی سایت انجام داد استفاده خرید از قالب بهینه شده برای سایت است.

قالب سایت کدنویسی شده و سیستم مدیریت محتوا

قالب سایت چیزی که کاربران مشاهده می کنند بخش بزرگی از طراحی سایت مربوط به همین طراحی قالب سایت از رنگ بندی نحوه نمایش محتوا تعداد ستون لوگوی اندازه نوع فونت محتوا ریسپانسیو بودن مکان هر المان پیاده سازی آن می شود. برنامه نویسی بک اند در کنار قالب سایت هستند مکمل یکدیگراند دقیقا ظاهر باطن کار سایتی زیبا و کاربر پسند باید قالب بهینه و حرفه ای نه کپی و آماده مهیا کنید.
قالب رایگان بر روی سایت پیشفرض در هر سیستم مدیریت محتوا اعمال می شود که اصلا مناسب یک پروژه واقعی نیست کاربردی بودن سایت برایتان مهمه باید تغییرات بازنویسی شود یا قالب آماده از شرکت ها اشخاص بخرید یا مستقیما روی هاست اعمال طراحی کنید با المنتور کامپوزر یا به خاص بودن قالب سایت تاکید دارید از تبدیل قالب html به وردپرس استفاده میکنید آن را آپلود کنید.
برای طراحی قالب سایت به زبان Html css js میبایست طراح مسلط باشد البته بسیاری از شرکت ها قالبهای بسیار متنوع ای را طراحی اماده استفاده کرده اند هر کدام از این قالب ها را می توان به صورت دلخواه شخصی سازی کرد و از امکانات آن بهره برد. هر سیستم مدیریت محتوایی قالب خاص خود را دارد و اصلا نمیتوان اینها را برای یکدیگر استفاده کرد قالب سایت وردپرسی را برای سایتی که با جوملا راه اندازی شده کار نمیکند دلیل آن هم زبان دیگری به اسم php است که در آنها متد ها متغییرهای گوناگونی استفاده شده.
چالشی که در ابتدا چالش نبود و اصلا به آن اهمیت داده نمیشد تا حدود ۲۰ سال قبل اما از ۱۰ سال پیش این مورد شدت گرفت به آن اهمیت داده شد و یک عامل موفقیت سایت متفاوت بودن طراحان شد منظور Responsive واکنش گرابودن سایت است افراد با دستگاه های مختلفی به وبگردی می پردازند نیاز است تا سایت ها برای همه دستگاه ها بهینه سازی شوند یعنی برای گوشی تبلت لپ تاپ و کامپیوتر های رو میزی به صورت تمام صفحه و کاملا بهینه نمایش داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا