مجله تکنولوژی

مشاهده اسناد PDF بدون نصب آكروبات

مشاهده اسناد PDF بدون نصب آكروبات

اگر ما یک کاربر معمولی رایانه هستیم، احتمالاً مانند ۹۹٪ افراد دیگر، نرم افزاری برای خواندن فایل های PDF روی سیستم خود نصب کرده ایم. اما آیا می دانستید که

مشاهده اسناد پی دی اف بر روی کامپیوتر بدون نصب نرم افزار یا بدون نیاز به سایت های آنلاین، تنها با استفاده از مرورگر اینترنت گوگل کروم امکان پذیر است؟

با این ترفند هر فایل پی دی اف و سندی را با سرعت بسیار بالا باز کنید و از آن لذت ببرید

در این راهنما به محیط کروم در ویندوز می پردازیم، اما می توان از آن در لینوکس و مک نیز استفاده کرد.
روی هر فایل PDF که می خواهید کلیک راست کرده و گزینه Open With را انتخاب کنید، اگر این گزینه را در منو نمی بینید، به جای کلیک راست روی فایل مورد نظر، از کلید Shift استفاده کرده و راست کلیک کنید.

مشاهده اسناد PDF بدون نصب آكروبات

در پنجره باز شده می توانید انتخاب کنید که فایل های PDF با چه چیزی مشاهده شود، اما متاسفانه گوگل کروم در لیست فایل ها ظاهر نمی شود. روی دکمه Browse کلیک کنید و سپس به مسیری که Google Chrome در آن نصب شده است بروید. اگر مسیر نصب شده کروم را نمی دانید، روی نماد میانبر آن کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید. می توانید آدرس را در قسمت Target پیدا کنید و آن را در پنجره قبلی کپی کنید.

پس از انتخاب فایل chrome.exe به عنوان بازکننده PDF، کار تمام می شود. اکنون با دوبار کلیک کردن روی فایل PDF، گوگل کروم مستقیما راه اندازی می شود. اگر این ترفند برای شما کار نکرد، به about:plugins در کروم بروید و مطمئن شوید Chrome PDF Viewer انتخاب شده است.
این ترفند از نسخه توسعه یافته گوگل کروم استفاده می کند، اما احتمالا در نسخه های قبلی و پایدار گوگل قابل پیاده سازی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا