مجله تکنولوژی

راهنمای خرید هاست پرسرعت وردپرس

انتخاب هاست وردپرس مناسب برای این سیستم مدیریت محتوا بسیار مهم است. از آنجا که بسیاری از سلامت سایت شما و عملکرد مناسب قالب وردپرس، به میزبانی وب یا شرکت میزبان خود متکی است.

میزبان شما جایی است که سایت شما زندگی می کند. در واقع هاست مانند خانه ای است که سایت با محتوا، تصاویر، فایل ها و موارد دیگر در آن زندگی می کند.

هاست وردپرس با ارائه‌ی امکانات اختصاصی بر پایه نرم افزار مدیریت محتوای محبوب WordPress، سادگی در کارکرد و سرعت بالا در بارگذاری وب سایت را برای کاربران به ارمغان می آورد.

برای دیدن پلن های قیمت بهترین هاست به آدرس https://elementorthemes.ir/best-hosting مراجعه کنید.

بهترین هاست وردپرس

قبل از انتخاب و خرید هاست وردپرس، ابتدا باید برخی از پیشرفت ها را به شما معرفی کنم:

هاست داخلی

میزبانی داخلی یعنی میزبانی سایت شما در ایران و در مراکز داده ایرانی.

میزبان های خارجی

هاست خارجی یعنی میزبانی سایت خود در خارج از ایران و دیتاسنترهای معتبر خارجی که معروفترین آنها هتسنر آلمان است.

میزبان ضد تحریم

میزبانی غیرمجاز به معنای میزبانی داخلی است که از سیستم غیرمجاز (تغییر میزبانی سرور DNS) برای مقابله با تحریم های خارجی استفاده می کند. این بدان معناست که شما می توانید بدون هیچ مشکلی از افزونه ها و سرویس های ممنوعه استفاده کنید.

سی پنل و دایرکت ادمین

کنترل پنل هایی وجود دارد که به شما امکان می دهد سایت خود را مدیریت کنید. اگر بخواهیم بگوییم سی پنل بهتر است یا دایرکت ادمین، باید بگوییم سی پنل بهتر است. اما شرکت های هاست ایرانی که از سیپانل استفاده می کنند کمی مشکوک هستند.

یعنی سیپان را محاصره کردند! چون سیپان ایران را تحریم می کند. پس بهتر است هاست های ایرانی را انتخاب کنید که کنترل پنل دایرکت ادمین را ارائه می دهند.

هاست پرسرعت وردپرس

انتخاب هاست مناسب برای وردپرس

خب با این اوصاف متوجه شدیم که چقدر انتخاب هاست برای سایت های ودرپرس حائز اهمیت است. ساده ترین کار برای انتخاب بهترین هاست برای سایت های وردپرس، توجه به این فاکتورها هستند.

سرعت: زمان بارگذاری سرور یا server load time باید زیر ۳۰۰ms باشد.

آپتایم: یک سرور مورد اعتماد در ۹۹ درصد موارد توانایی اداره سرورها و اجرای وب سایت را دارد.

خدمات مشتری: حین نگهداری از سایت وردپرس سوالاتی پیش می آید که نیاز داریم از جایی بپرسیم. چه بهتر اینکه بهترین هاستینگ ایرانی ما به سوالات بتواند پاسخ دهد.

نیاز شما: اما مهم ترین مسأله نیاز شماست. شرکت باید بتواند هاست مورد نیاز اندازه و نوع سایت شما را تأمین کند.

همچنین باید بدانیم که کدام سیستم عامل بهترین گزینه برای نگهداری سایت های وردپرسی است. اول از همه باید بدانیم که وردپرس قطعا به هاست لینوکس نیاز دارد. از آنجایی که وردپرس یک اسکریپت ساخته شده از زبان php است، هاست ویندوز برای آن مفید نیست.

البته این کار با یک سری کارهای پیچیده و سخت قابل انجام است. اما واقعیت این است که بهترین هاست برای وردپرس هاست لینوکس است.

علاوه بر انتخاب هاست لینوکسی، دیتابیسی که در اختیار شما باید قرار گیرد معمولا mySQL یا Maria DB باید باشد. همچنین php ورژن ۵٫۲ و بالاتر باشد.

در میان پنل های مختلفی که برای سایت های وردپرسی مناسب هستند، سی پنل و دایرکت ادمین از محبوب ترین ها هستند. ظاهر گرافیکی جذابی دارند و افراد به راحتی می توانند محتوا را کنترل کنند. البته دایرکت ادمین از نظر گرافیکی ارزانتر است و هزینه کمتری دارد.

همه موارد بالا برای یک سایت وردپرسی لازم است.

هاست پرسرعت برای وردپرس

یک هاست خوب وردپرسی چه امکاناتی دارد؟

فضای میزبانی
فضای میزبانی به مقدار فضای میزبان گفته می شود. این بدان معناست که شما می توانید فایل های خود را تا جایی که مجاز است در هاست خود آپلود کنید. فضای میزبانی بستگی به نوع سایت و حجم فایل های شما دارد. البته تعدادی از شرکت های میزبانی وب در ایران محدودیت هایی را برای خدمات خود در این زمینه اعمال می کنند.

پهنای باند
به میزان ترافیک مصرفی یک سایت، پهنای باند می گویند. به عنوان مثال، تعداد بازدید از سایت یا تعداد فایل های دانلود شده توسط کاربران از سایت. پهنای باند معمولا به صورت ماهانه برای خدمات میزبانی وب ارائه می شود و همچنین به گیگابایت می باشد.

اد آن دامین
دامنه اضافی این دامنه نامیده می شود. به عبارت دیگر، هر دامنه جداگانه می تواند یک سایت جداگانه از هاست مورد نظر راه اندازی کند. معمولا شرکت های میزبانی که تعداد نامحدودی دامنه برای خدمات خود ارائه می دهند، هاست بی کیفیتی دارند!

پارک دامنه
دامنه های پیوندی را پارک های دامنه می نامند. یعنی سایتی با چندین دامنه که هر کدام سایت اصلی هستند. تعداد پارک های دامنه اهمیت کمی دارد. استفاده از پارک دامنه توصیه نمی شود زیرا به سئو آسیب می رساند.

ساب دامنه
ساب دامنه ساب دامنه سایت اصلی است. از زیر دامنه می توان برای ایجاد یک بخش جداگانه از سایت استفاده کرد. برای مثال برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی در یک سایت می توانید از shop.site.com استفاده کنید.

پایگاه داده
به آن پایگاه داده می گویند. پایگاه داده ها معمولا برای راه اندازی سایت های پویا با سیستم های وردپرس یا برای راه اندازی یک سیستم سایت (فروشگاه آنلاین) استفاده می شوند.

هاست وردپرس پرسرعت

کنترل پنل مدیریت
رابط کاربری بین کاربر و میزبان است. سایت مورد نظر از طریق کنترل پنل میزبان قابل مدیریت است. به عنوان مثال، ایجاد پایگاه داده، مدیریت ایمیل، مدیریت فایل و غیره. باید از طریق کنترل پنل هاست انجام شود.

بکاپ گیری
پشتیبان‌گیری کامل، پشتیبان‌گیری از کل سایت است که هم توسط کاربر و هم توسط شرکت میزبانی که ملزم به پشتیبان‌گیری از سایت‌های میزبانی شده به صورت خودکار و منظم هستند، انجام می‌شود. این کار معمولا به صورت خودکار به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه در هاست انجام می شود.

در دسترس بودن سرور (آپ تایم)
یکی از مهمترین مواردی که شما و هر شرکت میزبانی باید به آن توجه کنید، در دسترس بودن سرور یا آپتایم آن است. معمولا شرکت های میزبانی وب ایرانی ۹۹% تضمین می کنند. یعنی یک درصد سرور در طول ماه در دسترس نخواهد بود! البته تضمین ۱۰۰% آپتایم تقریبا غیرممکن است.

گواهی SSL
پروتکل SSL سایت را به یک پروتکل امن یا HTTPS مجهز می کند. این معمولا توسط اکثر شرکت های هاستینگ به صورت رایگان ارائه می شود، رایگان بودن آن کیفیت آن را کاهش می دهد و به نظر من استفاده نکردن از آن بهتر از استفاده از آن است.

سخت افزار قوی
سخت افزار مورد استفاده در سرورها بسیار مهم است. به عنوان مثال استفاده از فناوری های جدید و هاردهای پرسرعت در هاست بسیار مهم است. هاست خوب نیاز به استفاده از سخت افزار و فناوری جدید در سرورهای پیکربندی خود دارد. داشتن وب سرور سریع و مطمئن یکی دیگر از ویژگی های یک هاست قابل اعتماد با سخت افزار قوی است.

امنیت بالا
یکی از مهمترین فاکتورها برای هاست مطمئن و خوب، تضمین امنیت سرور است. بسیاری از شرکت های هاستینگ ایرانی دارای فایروال های سخت افزاری قدرتمندی هستند که امنیت سایت را در برابر انواع حملات از جمله حملات DDOS فراهم می کند. به همین دلیل استفاده از هاست هایی که امنیت لازم را برای شما فراهم می کند بسیار مهم است.

البته ویژگی های دیگری نیز وجود دارد که نیازی به پرداختن به آنها ندارید، مانند نسخه PHP، نوع وب سرور، نوع سرور سخت یا اسکریپت های مورد نیاز برای اجرای وب سایت که در بسیاری از موارد زیاد نیستند. مهم.

همچنین باید بدانید که شرکت های هاستینگ بسته به اندازه منابع سرور یا سیاست های تجاری خود، برنامه های هاست خود را ارائه می دهند. این شرکت می تواند تمام امکانات را به طور نامحدود ارائه دهد. یا شرکت محدودیت هایی را بر روی امکانات برنامه های خود اعمال می کند.

البته نامحدود بودن هاست به معنای با کیفیت بودن آن نیست. متاسفانه بسیاری از دوستان هنگام خرید هاست گزینه های نامحدود را در نظر می گیرند. اگر امکانات نامحدود هرگز ملاک نیست! در زیر با معرفی بهترین شرکت های هاست ایرانی به شما در خرید هاست با کیفیت و مطمئن کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا