اخبار گوناگون

مزایا و معایب کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک بهترین انتخاب برای افرادی است که هم به سبک مدرن و هم به سبک کلاسیک علاقه مند هستند بدین ترتیب فضای راحتی را در آشپزخانه به ارمغان می آورد. کابینت نئوکلاسیک امروزه به دلیل داشتن طرح ساده تر، تنوع رنگی و مقاومت در برار حرارت و رطوبت در طراحی دکوراسیون آشپزخانه کاربردی است. جنس چوب طبیعی نیز باعث مقاوم شدن محصول می شود. این طرح کابینت آشپزخانه همچنین از لحاظ اقتصادی نسبت به طرح های کلاسیک به صرفه تر می باشد. در این مطلب با مزایا و معایب کابینت نئوکلاسیک بیشتر آشنا شوید تا انتخاب هوشمندانه تری داشته باشید.

کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک چیست؟

کابینت نئوکلاسیک سبکی است که نه جزئیات پیچیده کابینت‌های کلاسیک و نه سبک مینیمالیستی کابینت‌های مدرن را دارد. درعوض، کابینت‌های نئوکلاسیک دارای خطوط و جزئیات نرم هستند و طراحی آن‌ها بسیار زیبا، لوکس و ظریف است. در متداول‌ترین طراحی کابینت به سبک نئوکلاسیک در بخش مرکزی درها با دستگاه سی ان سی تراش می‌خورند سپس با استفاده از روکش‌های پی وی سی یا رنگ سطح ورق‌های حکاکی شده را پوشش می‌دهند.

با کابینت نئوکلاسیک بیشتر آشنا شوید.

کابینت نئوکلاسیک از نظر تنوع مدل شباهت زیادی به کابینت کلاسیک دارد چرا که در سبک کلاسیک به لطف استفاده از چوب ما هیچ محدودیتی در ساخت مدل‌های مختلف کابینت آشپزخانه نداریم. اما در سبک نئوکلاسیک خبری از ستون‌های بزرگ، درب‌های برجسته و منبت‌‌های پرکار و شلوغ نیست و سادگی کار کاملاً حفظ می‌شود. مشخصه اصلی کابینت‌ نئوکلاسیک، درب‌های آن است که از یک فریم به همراه قسمتی صاف و فلت در بخش میانی تشکیل شده است.

جنس کابینت نئوکلاسیک

از لحاظ کیفی، چوب طبیعی متریال مناسب و با دوامی است که از لحاظ ظاهری نیز از زیبایی برخوردار است؛ با این حال هزینه بالایی دارد! گزینه بعدی، MDF است که با دستگاه CNC برش و طرح می‌خورد؛ سپس یا روکش PVC روی آن کشیده و وکیوم می‌شود، که در این حالت به آن کابینت ممبران گفته می‌شود، یا رنگ پلی اورتان می‌خورد که در این صورت به آن کابینت ام دی اف خام رنگ شده گفته می‌شود.

جنس کابینت نئوکلاسیک

برای ساخت کابینت‌ پولیشی هم از ام دی اف خام استفاده می‌شود. این کابینت همانگونه که ذکر شد، بعد از ابزار خوردن با دستگاه CNC باید در یک محیط کاملا استریل و عاری از آلودگی و گرد و غبار قرار بگیرد تا به وسیله رنگ پولیشی رنگ آمیزی شود و سمباده بخورد. در ادامه این روند آنقدر ادامه پیدا می‌کند که کابینت‌ها در وضعیت مطلوب قرار بگیرند. کاور پولیشی مورد استفاده در این کابینت ضد آب است و برای فضاهای مرطوب مناسب می‌باشد؛ با این حال نباید در معرض مستقیم آب و رطوبت قرار بگیرد.

سبک کابینت نئوکلاسیک و مزایا و معایب

از سبک های کابینت نئوکلاسیک می توان به کابینت انزو ، کابینت پولیشی و کابینت پوششی اشاره نمود. هر کدام از این زیرمجموعه های سبک کابینت نئوکلاسیک معایب مزایا وتوضیحات مخصوص خودشون رو دارند. بنابراین اگر به دنبال تماشای نمونه کارهای این سبک کابینت هستید. نوین کابین را در گوگل سرچ کنید. و نمونه کار های کابینت نئوکلاسیک (که همان کابینت انزو ، پولیشی و پوششی) را در سایت نوین کابین ببینید.

برای آشنایی بیشتر با کابینت انزو معایب مزایای کابینت نئوکلاسیک کلیک کنید.

مزایا و معایب کابینت نئوکلاسیک

مزایای کابینت نئوکلاسیک

ظاهر زیبا: ظاهر زیبا و جذابیت بصری این سبک کابینت باعث شده که افراد بتوانند آن را کنار هر سبک دکوراسیون استفاده کنند.

تنوع در رنگ: وجود رنگ‌های متنوع و در عین حال خاص برای این سبک کابینت آن را از سایر کابینت‌ها متمایز کرده است.

مقاومت در برابر رطوبت: یکی از جوانب مثبت این کابینت، مقاومت بالا در برابر رطوبت است. این کابینت‌ها نسبت به دیگر انواع کابینت ام دی اف مقاومت بیشتری در برابر رطوبت از خود نشان می‌دهد.

عدم نمایش لک و خط و خش: به دلیل سطح ماتی که برای کابینت نئوکلاسیک در نظر گرفته می‌شود بازتاب نور در این نوع کابینت در کمترین میزان خود است. بنابراین لک و خط و خش را بر روی خود نشان نمی‌دهد.

این کابینت از مقاومت و دوام بالایی برخوردار است.

  • کابینت نئوکلاسیک ظاهر زیبایی دارد و در عین سادگی آشپزخانه شما را مجلل نشان می‌دهد.
  • نسبت به کابینت ام‌دی‌اف مقاومت بیشتری در برابر رطوبت دارد.
  • در همۀ آشپزخانه‌ها قابل اجراست
  • به این دلیل که شلوغی کمتری نسبت به کابینت کلاسیک دارد، تمیز کردن آن راحت‌تر است و گردوخاک کمتری روی آن می‌نشیند.
  • از آن‌جا که در کابینت نئوکلاسیک از طرح‌های پیچیده و منبت‌کاری استفاده نمی‌شود، در نتیجه ساخت آن زمان و هزینه کمتری‌ می‌برد و قیمت آن از کابینت کلاسیک کمتر است.
  • طراحی مدرن‌تر و به‌روزی نسبت به کابینت‌های کلاسیک دارد.

کابینت نئوکلاسیک با رنگ پلی اورتان

رنگ‌های رایج در اجرای كابینت‌های نئوكلاسیک با رنگ پوششی، پلی‌اورتان و پلی‌استر هستند. چون:

  •  این رنگ‌ها کیفیت و چسبندگی بالایی دارند.
  •  پایداری زیادی در برابر عوامل طبیعی مثل اشعه UV و رطوبت دارند.
  •  از بافت آسیب‌پذیر چوب مانند یک لایه لاک پوششی محافظت می‌کنند.
  • قابلیت اجرا به صورت مات و براق را دارد.
  • ترکیب رنگی متنوعی دارند.

قبل از ادامه مطلب با کابینت پلی اورتان بیشتر آشنا شوید.

معایب کابینت نئوکلاسیک

  • کابینت‌های نئوکلاسیک نسبت به اشیاء تیز و برنده حساس و آسیب پذیر هستند.
  • در صورت آسیب دیدن درب کابینت، متاسفانه قابل تعمیر نیستند و باید آن را تعویض کنید.
  • این سبک از کابینت نسبت به رطوبت حساس است.

در صورتی که از رنگ نامرغوب در ساخت کابینت نئوکلاسیک استفاده شود، رنگ لب پر یا کدر می‌شود؛ از این رو توصیه می‌شود که کابینت خود را از مراکز معتبر خرید کنید و یا ساخت آن را به افراد حرفه‌ای و با تجربه در صنعت کابینت سازی بسپارید.

ویژگی‌ های کابینت نئوکلاسیک

از جمله وِیژگی‌های برجسته این سبک از کابینت، طراحی ساده آن با به کارگیری خطوط صاف و دایره‌ای است. این مسئله که شما می‌توانید جلوه‌ای از سبک مدرن و کلاسیک را با هم در این مدل تماشا کنید، از دلایل اصلی محبوبیت این سبک است. کابینت‌های نئوکلاسیک همانند سبک کلاسیک دارای تقارن هستند؛ یعنی طراحی و ساخت آن‌ها به گونه‌ای صورت می‌گیرد که کابینت‌ها به شکل قرینه کنار هم قرار بگیرند.

همانند کابینت کلاسیک، تاج کابینت نئوکلاسیک نیز به صورت برجسته است؛ این در حالی است که کابینت‌های مدرن اغلب تاج ندارند. اکثر کابینت‌های نئوکلاسیک تا سقف کار می‌شوند و این ویژگی باعث می‌شود فضای داخلی و حجم بیشتری داشته باشند. کابینت های نئوکلاسیک در آشپزخانه‌های کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای رنگ‌بندی این مدل از کابینت عموما از رنگ‌های سرد و ملایم استفاده می‌شود.

مزایا معایب کابینت نئوکلاسیک

رنگ‌های طوسی، سفید، کرم و سبز از جمله رنگ‌های پر کاربرد در ساخت کابینت نئوکلاسیک هستند؛ با این حال هیچ محدودیت رنگی وجود ندارد و شما می‌توانید طبق سلیقه شخصی خود رنگ‌بندی کابینت را انتخاب کنید. پیشخوان و رو کابینتی در سبک نئوکلاسیک اغلب سنگ انتخاب می‌شود.

رنگ کابینت نئوکلاسیک

در بیشتر موارد برای رنگ‌آمیزی کابینت‌هایی که به این سبک طراحی و تولید می‌شوند از رنگ پلی اورتان و پلی استری استفاده می‌شود. به همین خاطر اگر قصد سفارش این محصول را داشته باشید می‌توانید از طیف متنوعی از رنگ‌ها برای ایجاد جلوه ظاهری بهتر استفاده کنید. کابینت‌های نئوکلاسیک را هم با رنگ‌های کلاسیک مانند کرم و سفید و هم با رنگ‌های فانتزی‌تر مانند سبز و آبی می‌توانید سفارش دهید.

سبک اجرای رنگ روی بدنه این محصولات نیز به دو صورت مات و براق است. بنابراین شما می‌توانید تمام رنگ‌هایی که در پالت رنگی این محصول وجود دارد را هم به صورت مات و هم به صورت براق روی بدنه کابینت اجرا کنید. همانطور که در بخش‌های قبلی نیز به آن اشاره شد؛ شما هیچ محدودیتی برای انتخاب رنگ کابینت نئوکلاسیک ندارید؛ اما بهتر است از رنگ‌های سرد و ملایم مثل سفید، خاکستری، طوسی، آبی تیره، سبز و کرم برای سفارش این محصول استفاده کنید.

چه تفاوت بین کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک وجود دارد؟

گرچه نام این دو مدل کابینت شباهت زیادی با یکدیگر دارد؛ اما محصولاتی که بر اساس این دو شیوه طراحی و تولید می‌شوند از نظر ظاهری تفاوت‌های زیادی با یکدیگر داشته و کاملا متمایز هستند. در کابینت‌ها نئوکلاسیک از طرح‌های شلوغ و پیچیده‌ای که در سبک کلاسیک غالب هستند استفاده نمی‌شود. به جای آن روی سادگی بیشتر تاکید شده و به همین دلیل مراحل طراحی و ساخت سریع‌تر انجام می‌شود.

این در حالی است که کابینت‌های کلاسیک را معمولا با جزئیات و تزئینات فراوان طراحی و تولید می‌کنند و این موضوع می‌تواند باعث شود که فضا شلوغ به نظر برسد. به همین خاطر معمولا توصیه نمی‌شود که برای آشپزخانه‌های کوچک کابینت کلاسیک سفارش دهید.

یکی دیگر از فاکتورهای ایجاد کننده تمایز بین این دو مدل کابینت، قیمت آنهاست. قیمت کابینت نئوکلاسیک به دلیل عدم استفاده از طرح‌های پیچیده و کنده‌کاری‌های شلوغ روی بدنه پایین‌تر از کابینت‌های کلاسیک است. ضمنا این طراحی ساده باعث می‌شود که راحت‌تر و ساده‌تر بتوانید بدنه کابینت را تمیز کنید. این نکته را فراموش نکنید که هر چقدر جزئیات طرح روی کابینت بیشتر باشد تمیز کردن آن سخت‌تر خواهد شد.

قیمت کابینت نئوکلاسیک نوین کابین

از طرفی یکی از عواملی که موجب افزایش طول عمر کابینت می‌شود؛ تمیز کردن به موقع آن است. بنابراین اگر به دلیل دشواری در شیوه نظافت نتوانید گرد و غبار و چربی نشسته روی کابینت را به درستی پاک کنید؛ نباید انتظار این را داشته باشید که کابینت عمر طولانی داشته باشد.

اصلی‌ترین تفاوت‌ها بین کابینت ممبران و نئوکلاسیک چیست؟

اصلی‌ترین تفاوت بین کابینت ممبران و کابینت نئوکلاسیک، مفهوم این نام‌هاست. کابینت نئوکلاسیک به نوعی از کابنیت گفته می‌شود که بر اساس سبک خاصی طراحی شده است. این در حالی است که واژه ممبران به متریال مورد استفاده برای ساخت کابینت اشاره دارد. این به معنی آن است که استفاده از متریال ممبران برای تولید کابینت نئوکلاسیک امکان‌پذیر است و این دو محصول قابلیت مقایسه با یکدیگر را ندارند.

قیمت کابینت نئوکلاسیک

قیمت کابینت نئو کلاسیک بر اساس فاکتورهای مختلفی مانند متراژ، نوع متریال به کار رفته برای تولید و زمینی یا دیواری بودن کابینت تعیین می‌شود. به همین خاطر قیمت کابینت نئو کلاسیک سفیدی که از ورق MDF تولید شده با قیمت کابینت ممبران نئوکلاسیک تولیدی با همین رنگ متفاوت است. بنابراین برای اطلاع از قیمت‌ها ابتدا باید جنس بدنه، جنس رنگ، متراژ و مواردی از این دست را تعیین کرده و سپس با یک کارگاه معتبر تولیدی تماس بگیرید. معمولا نرخ این محصولات به صورت متری محاسبه شده و بر مبنای تعرفه رسمی اتحادیه است.

قیمت کابینت نئوکلاسیک را مستقیم از تولیدی کابینت و بدون واسطه بخواهید.

طراحی کابینت نئوکلاسیک

طراحی کابینت نئوکلاسیک نیاز به تخصص بالا دارد و برای طرح‌های آن باید دقت زیادی به‌ خرج داد. در طراحی کابینت نئوکلاسیک تقارن اهمیت زیادی دارد و همه اجزا باید متقارن باشند. در آشپزخانه‌های نئوکلاسیک معمولا چند ردیف کابینت با درب شیشه‌ای هم استفاده می‌شود که جنبه دکوری دارد. دستگیره‌ها نقش مهمی در زیبایی کابینت نئوکلاسیک دارند.

برای کابینت‌های تیره دستگیره‌های استیل و برای کابینت‌های رنگ روشن دستگیره‌های برنز و طلایی مناسب‌ هستند. در آشپزخانه‌های نئوکلاسیک صفحه کابینت و جزیره معمولا سنگ سفید انتخاب می‌شود. ستون و سرستون در کابینت نئوکلاسیک لازم نیست اما در صورت وجود، کمتر از کابینت‌های کلاسیک هستند و مقداری متفاوت‌اند.

کلام آخر

اگر هنوز هم بین انتخاب کابینت کلاسیک و کابینت مدرن مردد هستید و به نتیجه‌ای نرسیده‌اید، مطمئننا کابینت نئوکلاسیک می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد، چون هم پیچیدگی کابینت‌های کلاسیک را ندارد و هم به‌سادگی کابینت مدرن نیست. در ضمن قیمت کمتری نسبت به کابینت کلاسیک دارد و حتی اگر آشپزخانۀ بزرگی هم نداشته باشید می‌توانید از کابینت نئوکلاسیک استفاده کنید.

نهایت تلاش در این مقاله انجام شده تا شما عزیزان را با مزایا و معایب کابینت نئوکلاسیک آشنا کنیم. از همین جا از شما مشتریان گرامی برای بازدید از نمایشگاه کابینت نوین کابین دعوت میکنم تا هم از مدل ها دیدن کنید هم از مشاوره با کارشناسان مجموعه بهره ببرید. شرکت نوین کابین علاوه خدمت رسانی در نمایشگاه کابینت خود گارانتی یک ساله و خدمات پس از فروش سه ساله به مشتریان خود عرضه می کند. همچنین طراحی سه بعدی رایگان از دیگر خدماتی است شرکت نوین کابین به شکل رایگان به مشریان خود ارائه می دهد. جهت هماهنگی برای بازدید کارشناسان از منزل شما می‌توانید با شماره ۰۲۱۷۷۰۰۵۴۶۷ – ۰۲۱۷۷۰۰۴۵۸۱ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا