اخبار تکنولوژی

مخترع تلویزیون کیست؟ بیوگرافی جان لوگی برد

جان لوگی برد یک مهندس و مخترع اسکاتلندی است که به عنوان یکی از مخترعان تلویزیون شناخته می شود.

جان لاگی برد مخترعی بود که برای اولین بار مفهوم نمایش تلویزیونی را به دنیا معرفی کرد. او اولین نمونه تلویزیون را در سال ۱۹۲۶ نشان داد و سپس اولین سیستم نمایش تلویزیون عمومی را معرفی کرد. او همچنین اولین لامپ کاملا الکترونیکی را برای تلویزیون رنگی اختراع کرد. بارد برای دستاوردهای مختلف خود در بسیاری از فهرست های افتخارات اسکاتلندی و بریتانیایی در علم و مهندسی قرار گرفته است.

تولد و تحصیل

جان لوئیس بیرد در سال ۱۸۸۸ در هلنزبرگ، دانبارتون، اسکاتلند به دنیا آمد. پس از دانشگاه، Logie Baird به Clyde Valley Electrical Power پیوست که کار اصلی او تعمیر شبکه برق در منطقه روترگلن بود.

او همیشه به دنبال راهی برای ساخت الماس با استفاده از جریان قوی بود، اما متأسفانه در تمام پروژه های مربوط به خود شکست خورد، اما هرگز تسلیم نشد.

برد پس از مدتی شرکت را ترک کرد و کسب و کار خود را راه اندازی کرد و محصولات ساده ای مانند جوراب های طبی ساخت. او سرانجام در سال ۱۹۱۸ به دلیل مشکلات سلامتی کسب و کار خود را تعطیل کرد.

اختراع تلویزیون

براد برای کار روی ایده جدیدش، تلویزیون، به سرمایه اولیه نیاز داشت. بنابراین او از پس انداز شخصی، کمک های مالی خانواده و سرمایه گذاری ۲۰۰ پوندی مردی به نام ویل دی استفاده کرد.

برد سرانجام در سال ۱۹۲۳ موفق به ثبت اختراع با موضوع پخش تصاویر تلویزیونی شد. سرانجام در سال ۱۹۲۵ اولین تصویر قابل قبول تلویزیونی در آزمایشگاه پرنده پخش شد.

او پس از معرفی اولین تلویزیون خود به جامعه علمی، شرکتی به نام Television Limited تأسیس کرد و سهام آن را در بورس لندن عرضه کرد. یکی از دستاوردهای مهم صنعت تلویزیون در این دوره، انتقال تصویر تلویزیونی از لندن به نیویورک بود. بیرد در سال ۱۹۲۹ دستگاهی به نام تلویزیون را فروخت که نقش دریافت امواج تلویزیونی را داشت.

او رکوردهای زیادی کسب کرد

در سالهای اولیه پخش تلویزیونی، رکوردهای مختلفی توسط برد و گروهش ثبت شد. به عنوان مثال نمایشنامه لوئیجی پیراندلو به نام مردی با گل در دهان در ۱۴ ژوئیه ۱۹۳۰ به عنوان اولین نمایش تلویزیونی پخش شد.

رکورد بعدی اولین پخش تلویزیونی رایگان بود، بنابراین بی بی سی به تدریج به صنعت تلویزیون علاقه مند شد و در سال ۱۹۳۲ اولین برنامه های تلویزیونی منظم از این شرکت پخش شد.

در سال ۱۹۳۳، برد از محصول جدید خود، پخش کننده ۱۲۰ خطی ۲۵ فریم بر ثانیه، در نشست سالانه انجمن علمی بریتانیا رونمایی کرد. دستاورد بزرگ بعدی او بازتولید محتوای رسانه ای ۱۸۰ خطی با استفاده از یک لوله خلاء ۱۲ اینچی بدون نیاز به قطعات متحرک بود.

مخترع اصلی تلویزیون که بود؟

جنگ جهانی دوم و پیامدهای آن

ورود بریتانیا به جنگ جهانی دوم چالش های زیادی را برای صنعت تلویزیون به همراه داشت. برد ۲۸ اختراع در صنعت تلویزیون در طول سال های جنگ به ثبت رساند. در طول دهه ۱۹۴۰، براد در این صنعت به موفقیت های بزرگی دست یافت. در سال ۱۹۴۴ در پخش تصاویر رنگی از تلویزیون به نتایج چشمگیری دست یافت.

یکی از مهمترین دستاوردهای برد در طول سال های جنگ، تولید تلویزیون رنگی بود. در جلوی لوله خلاء، تلویزیون رنگی یک چرخ شفاف چرخان با دو بخش رنگی، یکی سبز-آبی و دیگری نارنجی-قرمز داشت.

نور ساطع شده از نقطه اسکن توسط فتوسل های حساس به نور جذب می شود. هر دور چرخش تصویر را در یکی از رنگ های چرخ تولید می کند، این فرآیند در سمت گیرنده نیز انجام می شود و منجر به تولید یک تصویر رنگی می شود. تکرار تصویر با رنگ های آبی-سبز و نارنجی-قرمز تصویری رنگارنگ را به مخاطب منتقل می کرد.

در نسخه بعدی سیستم رنگ برد، از رنگ های اصلی قرمز، آبی و سبز در چرخه رنگ استفاده شد. از دیگر موفقیت های برد می توان به تولید لامپ خلاء با صفحه نمایش ۲۸ اینچی اشاره کرد و از سال ۱۹۴۲ تا ۱۹۴۴ فناوری مذکور را توسعه داد و آن را تلکروم نامید.

دستاوردهای علمی و فنی

لوگر برد علاوه بر اختراع تلویزیون، به دستاوردهای علمی و فنی دیگری نیز شهرت دارد و در طول توسعه تلویزیون، دستگاه ضبط ویدئویی به نام فونوویژن تولید کرد.

از دیگر دستاوردهای علمی بارد می توان به ارتباطات نوری، سیستم ناوبری رادیویی، دید در شب مادون قرمز و رادار اشاره کرد. هیچ سند تاریخی قابل تاییدی در رابطه با توسعه فناوری رادار توسط Logiboard وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا