اخبار پزشکی

مایکروسافت هوش مصنوعی برای تشخیص سرطان می سازد

غول فناوری مایکروسافت با شرکت آسیب شناسی دیجیتال پیج برای ساخت بزرگترین مدل هوش مصنوعی مبتنی بر تصویر در جهان برای تشخیص سرطان همکاری خواهد کرد.

این مدل هوش مصنوعی برای آسیب شناسی دیجیتال و انکولوژی استفاده خواهد شد و با میلیاردها پارامتر پیکربندی شده است تا هوش مصنوعی بینایی کامپیوتری را ارائه دهد که از هر مدل مشابه امروزی بیشتر است.

توماس فوکس، بنیانگذار و دانشمند ارشد پیاژه، گفت که حجم داده های مورد استفاده در این مدل به اندازه داده های منتشر شده توسط گوگل یا فیس بوک است. وی گفت: این مقیاس داده ها برای بیماران ضروری است. در حالی که مدل‌های قبلی حاوی ۱۰۰۰۰۰ اسلاید بودند، فوکس گفت مدلی که بتواند به آسیب‌شناسان و انکولوژیست‌ها کمک کند، به میلیون‌ها اسلاید بافت‌شناسی دیجیتالی نیاز دارد. طی ۷ سال، پیاژه به دیجیتالی کردن میلیون‌ها اسلاید برای تشخیص سرطان کمک کرد. چنین کاری نیازمند میلیاردها تصویر و مدل های در حال رشد هوش مصنوعی بود، اما با چنین محاسبات قابل توجهی، پیاژه برای کار در این مقیاس به قدرت بیشتری نیاز داشت.

مایکروسافت هوش مصنوعی برای تشخیص سرطان می سازد

فوکس گفت: «این جایی است که مایکروسافت وارد می شود. ما در چندین جبهه با مایکروسافت کار می کنیم. برای مثال، با تحقیقات Nuance، Azure و Microsoft و منابع محاسباتی آنها، اکنون می‌توانیم مدل‌هایی از هزاران GPU [واحد پردازش گرافیکی] بسازیم که در مقیاس بی‌سابقه‌ای استفاده می‌شوند. مرحله بعدی توسعه حداکثر ۴ میلیون اسلاید میکروسکوپی دیجیتالی از یک آرشیو پتابایتی از داده های بالینی را در خود جای می دهد. با زیرساخت عظیم ابر محاسباتی مایکروسافت، پیاژه می تواند این مدل را برای استقرار در آزمایشگاه ها و بیمارستان ها با استفاده از Azure آموزش دهد.

فوکس مدل AI را ChatGPT دنیای میکروسکوپی می داند: این مدل پایه برای دنیای میکروسکوپی است. داده هایی که ما از یک صفحه برای ساخت این مدل پایه با مایکروسافت استفاده می کنیم، ۱۰ برابر بیشتر از تمام نتفلیکس است. بنابراین، این نه تنها بزرگترین مدل انکولوژی، بلکه بزرگترین مدل بینایی کامپیوتری خواهد بود که تاکنون ارائه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا