رپورتاژ آگهی

قیمت ورق سیاه + معرفی ۸ عامل تعیین کننده در قیمت ورق سیاه

ورق های مختلف برای صنایع متفاوت کاربردهای زیادی دارند. اینکه نوع آنها چه چیزی باشد، به چه شکلی تولید شده باشد و چه ویژگی هایی داشته باشد، همگی روی قیمت تاثیر گذار هستند. قیمت ورق ها روی هزینه نهایی کل کار شما تاثیر می گذارد. به خاطر همین باید اطلاعات کافی را در این باره داشته باشیم. ما در این مقاله تصمیم گرفتیم که به طور مشخص راجع به قیمت ورق سیاه صحبت کنیم؛ یکی از پرکاربردترین ورق های صنعتی که برای اکثر صنایع خودروسازی، پتروشیمی و ساختمان سازی مورد استفاده است. پس با ما همراه باشید تا راجع به این موضوع اطلاعات زیادی را در اختیارتان قرار دهیم.

عوامل تعیین کننده قیمت ورق سیاه

ورق سیاه به عنوان یکی از مهمترین مقاطع فولادی شناخته می‌شود. عوامل مختلفی هستند که قیمت آن را تعیین می کنند مهمترین عوامل شامل موارد زیر است:

عرضه و تقاضا

عرضه و تقاضایی که بین مصرف کننده و تولید کننده وجود دارد، روی قیمت همه چیز از جمله مصالح ساختمانی و فولادی تاثیر می گذارد که ورق سیاه هم از این قاعده مستثنا نیست. هر چقدر که میزان عرضه بالاتر باشد، قطعاً قیمت کاهش پیدا می‌کند و بالعکس هرچقدر هم که تقاضا بالاتر باشد قیمت بالاتر می رود.

قیمت قراضه و اسلب

از دیگر مواردی که روی قیمت ورق سیاه تاثیر گذار است، قیمت اسلب و قراضه در بازار جهانی بوده که البته قیمت شمش آهن هم بی تاثیر نیست.‌

مسائل سیاسی و نوسانات ارز

از دیگر مواردی که روی قیمت تاثیر می گذارد، نوسانات نرخ ارز و دلار و مسائل سیاسی است که شما به صورت روزانه و ساعتی باید این بررسی را انجام دهید تا بتوانید قیمت دقیق و مشخص داشته باشد. البته بهتر است به سایت ما یعنی دیجی آهن مراجعه کنید و سفارش خود را ثبت کنید. در نتیجه می توانید قیمت دقیق را برآورد کنید و اطلاعات کافی را به دست بیاورید.

هزینه حمل و نقل

مسئله مربوط به تولید ورق سیاه یک طرف قضیه است. طرف مهم دیگر قضیه این است که چگونه قرار است حمل و نقل صورت بگیرد. خیلی ها این کار را با کشتی و لوازم خیلی گرانقیمت انجام می دهند که همه این ها در هزینه نهایی تاثیر می گذارد.

تولیدات سنگ آهن

قیمت ورق سیاه رابطه مستقیمی با تولیدات سنگ آهن دارد. سنگ آهن ماده اولیه محصولات فولادی از جمله ورق سیاه است.  کشورهایی که سنگ آهن استخراج می کنند، اگر بخواهند تولیدات معدنی را کم یا زیاد کنند، قیمت نهایی ورق سیاه را هم دستخوش تغییر می دهند. البته در کشور ما ایران تولید فولاد نسبت به تقاضا پایین تر است و فقط تقاضای داخلی را تحت پوشش قرار میدهد.

کارخانه تولید ورقه سیاه

اینکه ورق سیاه در کدام کارخانه تولید شده باشد، هم روی قیمت تاثیر گذار است. همانطور که می دانید کارخانه فولاد مبارکه اصفهان یکی از معروف‌ترین ها است که در این زمینه فعالیت می کند.

شاخص PMI چین

این شاخص هم یکی از مهمترین داده های اقتصادی به حساب می‌آید که می تواند روی قیمت نهایی ورق سیاه تاثیر گذار باشد که اگر شما به سایت ما یعنی دیجی آهن مراجعه کنید و بخواهید از ورق های فولادی خرید کنید، این شاخص به طور کامل برای شما در نظر گرفته می‌ شود و قیمت به شما اعلام می گردد.

شاخص FOB چین

این شاخص هم یکی از مهم ترین مواردی است که قیمت ورق های سیاه را تعیین می کند که تورم جهانی آن را افزایش می‌دهد و طبیعتاً قیمت ورق سیاه هم بالاتر می رود.

کلام آخر

طبق اطلاعات به دست آورده شده در این مقاله متوجه شدید که قیمت ورق های فولادی از جمله ورق بع عوامل مختلفی بستگی دارد. اینکه شما ضخامت و وزن ورق را مشخص کرده باشید، یعنی می توانید تا حد زیادی هزینه‌ ها را برآورده کنید. از طرفی شاخص ها و عوامل دیگری هم هستند که میزان هزینه ها را تغییر می‌دهند که ما در این مقاله راجع به آنها برای شما صحبت کردیم و اطلاعات کافی در اختیارتان قرار دهیم اما به هر حال برای اطلاع دقیق از قیمت ورق سیاه حتما به سایت ما مراجعه کنید و اطلاعات دقیق تر را به دست بیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله