اخبار تکنولوژی

علائم سوختن برد یخچال بوش و نحوه رفع مشکل

خرابی برد یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش نشان دهنده خرابی های مختلف می باشد. اگر مشکوک به خرابی ماژول کنترل یخچال هستید می توانید با مرکز تعمیرات یخچال بوش در تهران تماس بگیرید. بر خلاف تصورات گذشته در صورتی که برد یخچال آسیب دیده و یا سوخته باشد امروزه با کمک تجهیزات مناسب می توان آن را تعمیر و بازسازی کرد. ما در این مقاله قصد داریم به علائم سوختن برد یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش اشاره کنیم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

۱۵ علامت نقص در برد یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش

علائم نقص و سوختن برد یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش به صورت زیر است:

  1. نمادهای غیر قابل درک در صفحه نمایش دیجیتال وجود دارد.
  2. اطلاعات مربوط به درجه حرارت ناپدید می شود یا صفحه نمایش به هیچ وجه روشن نیست.
  3. برنامه های انجماد سریع، یخ زدایی یا تولید یخ خود به خود شروع می شود.
  4. موتور به طور مداوم روشن یا کار نمی کند.
  5. واحد کمپرسور توسط یک واحد کنترل در مدل های با صفحه نمایش الکترونیکی کنترل می شود.
  6. صفحه نمایش کار نمی کند و یا افزایش دما می تواند در فریزر و محفظه خنک کننده رخ دهد.
  7. یخچال روشن نمی شود.
  8. دستگاه به دستورات کنترلی واکنشی نشان نمی دهد.
  9. صدای غیر عادی و عجیب از یخچال شنیده می شود.
  10. یخچال بیش از حد سرد یا گرم می شود.
  11. یخساز کار نمی کند و یخ تشکیل نمی شود.
  12. اختلال در عملیات دیفراست یا فرآیند یخ زدایی
  13. اختلال در عملکرد فن کنداسور یخچال
  14. اختلال در فن اپراتور یخچال
  15. اتومات نکردن یخچال فریزر و ساید

چنانچه هرکدام از علائم بالا را مشاهده نمودید و نتوانستید با استفاده از نکاتی که در این مقاله ذکر میشود مشکل دستگاه خود را رفع نمایید، فورا با نمایندگی های مجاز تعمیر یخچال بوش مانند آرینا سرویس تماس حاصل نمایید. بدین منظور می توانید روی لینک زیر کلیک نمایید:

https://arinaservice.com/repairing-refrigerator/

ارور های مربوط به خرابی برد یخچال بوش

در یخچال های جدید که دارای صفحه نمایش هستند در صورتی که برد دستگاه با مشکلاتی همراه باشد، کد خطا و یا ارور مشاهده می شود. این ارورها هر کدام دارای مفهونی خاص می باشند. برای پیدا کردن معنای هر کدام از ارورها لازم است دفترچه راهنمای مرتبط با هر دستگاه را مشاهده کنید. ارور برد در یخچال فریزر بوش به صورت ارور E104 و E115 نشان دهنده معیوب بودن ماژول برد کنترل است. همچنین ارور E207 نشان دهنده خطای ارتباطی بین ماژول برد کنترل اصلی و کنترل نمایشگر است. همانطور که در ابتدا بیان شد در صورتی که برد سوخته باشد ممکن است نمادهای غیرقابل درک در صفحه نمایش مشاهده شود و یا اینکه اصلا صفحه نمایش روشن نشود.

دلایل سوختن برد یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش

دلایل سوختن برد یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش را می توان به صورت زیر شمرد:

  • افزایش قدرت در شبکه
  • رعد و برق در یک خط برق
  • سنسورهای اتصال کوتاه
  • فرسودگی قطعات الکترونیکی
  • گرم شدن بیش از حد ماژول کنترل
  • نقص های ساختاری یا خطاهای نرم افزاری
  • ورود آب به برد
  • ایراد فنی از شرکت سازنده
  • ایراد در شیربرقی دستگاه
  • خرابی دیگر قطعات
  • ایراد فنی از شرکت سازنده

تعمیر برد یخچال بوش

برای تعمیر برد یخچال بوش مراحل زیر طی می شود:

  • با تجهیزاتی مانند مولتی متر و یا اسیلوسکوب خرابی برد یخچال بوش تشخیص دده می شود و درک کاملی از این خرابی به دست می آید.
  • علت دقیق نقص عملکرد و اجرای آسیب دیده تعیین می شود.
  • اجزای معیوب جایگزین و بازیابی می شود. خطاهای پردازنده تنظیم مجدد و تراشه فلش می شود.
  • با اندازه گیری ولتاژ و سیگنال ها در اتاق کنترل با یک سوئیچ آزمایشی تست می شود
  • نصب ماژول کنترل در یخچال و وصل کردن آن

تعویض برد یخچال فریزر بوش

در صورت سوختن برد یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش ابتدا منابع برق دستگاه را قطع کنید سپس با استفاده از ابزار مناسب، درب دستگاه را باز و برد قدیمی را جدا کنید. قبل از اقدام به نصب برد جدید، مطمئن باشد که اتصالات و کابل ها به درستی قرار گرفته اند و هیچ خطایی وجود ندارد. پس از این که برد جدید نصب شد اتصالات را به صورت محکم و درست نصب کنید. پس از نصب، درب دستگاه را ببندید و منابع برق را مجدد وصل کنید سپس، یخچال فریزر بوش را روشن کرده و عملکرد آن را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که تعویض برد به درستی صورت گرفته است.

blank

هزینه تعمیر برد یخچال فریزر

در صورتی که برد یخچال فریزر قابل تعمیر باشد هزینه های آن با توجه به نوع خرابی متغیر است. بر حسب نوع کار که انجام داده می شود از قبیل تشخیص خطا، تعویض فیوز و واریستور، جایگزینی تراشه، تعویض رله، جایگزینی کنترل کننده، تعویض دریچه گاز و ترانسفورمانور، جایگزینی دیودها، خازن ها و مقاومت ها، تراشه چشمک زن و بازنشست خطا نحوه تعمیر برد یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش متغیر است.در مجموع هزینه تعمیر هر یک از قسمت های برد یخچال فریزر بوش متفاوت می باشد و توسط اتحادیه تعیین می شود.

برای تعمیر یا تعویض برد یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش به کجا مراجعه کنیم؟

همانطور که همه ما می دانیم بوش در ایران نمایندگی ندارد بنابراین برای تعمیر یخچال بوش به کجا مراجعه کنیم؟ درست است که لوازم خانگی بوش در ایران نمایندگی ندارد اما شما می توانید به مرکز تعمیرات لوازم خانگی بوش در تهران مراجعه کنید و با این مجموعه تماس بگیرید و سوالات و مشکلات خود را در میان بگذارید. در این مجموعه کلیه محصولات این برند تعمیر و تعویض می شود.پشتیبان بوش به دلیل اینکه سال هاست در این زمینه فعالیت دارد اغلب قطعات یدکی یخچال بوش را در اختیار داشته و آنها را تعمیر و تعویض می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۱۴۷۲۷۸ ارتباط برقرار کنید.

blank

جمع بندی

در این مقاله به علائم سوختن برد یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش و نحوه تعمیر و تعویض آن اشاره شد. در صورتی که مشکوک به سوختن برد یخچال بوش هستید می توانید با آرینا سرویس arinaservice.com بعنوان نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی بوش در تهران ارتباط برقرار کنید. این نمایندگی دارای تعمیرگاه تخصصی بوش در تهران بوده و به دلیل اینکه به قطعات اورجینال دسترسی دارد براحتی دستگاه را تعمیر و تعویض می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله