اخبار تکنولوژی

سیستم‌ عامل VISIONOS معرفی شد

سیستم‌عامل VISIONOS معرفی شد

visionOS به عنوان یک سیستم عامل اختصاصی برای هدست ویژن پرو اپل طراحی شده است و رابط کاربری کاملا متفاوتی نسبت به سایر محصولات اپل دارد.
به گزارش دیجیاتو، اپل به تازگی در کنفرانس WWDC 2023 از هدست ویژن پرو رونمایی کرد که محصولی کاملا متفاوت و جدید است. برای این منظور این دستگاه به سیستم عامل جدیدی به نام visionOS مجهز شده است که امکانات و قابلیت های مختلفی را در اختیار کاربران و توسعه دهندگان قرار می دهد.

 

visionOS چه ویژگی هایی دارد؟

سیستم عامل مورد استفاده برای هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو مبتنی بر iOS است، اما دارای رابط کاربری کاملا متفاوتی است که برای استفاده در محیط های مجازی طراحی شده است. علاوه بر این، چندین زیرسیستم جدید وجود دارد که برای ارائه محتوای سه بعدی به طور همزمان استفاده می شود.

سیستم‌عامل VisionOS معرفی شد

سیستم عامل جدید اپل شامل برنامه های کاربردی مختلف این شرکت با طراحی جدید است که امکان استفاده راحت تر در محیط سه بعدی را فراهم می کند. علاوه بر این، توسعه دهندگان می توانند برنامه های خود را برای هدست ویژن پرو ایجاد کنند. یکی از مهمترین برنامه های ارائه شده در visionOS دیزنی پلاس است که در محصول آینده اپل به صورت پیش فرض خواهد بود.

 

اپل ادعا می کند که برخی از برنامه ها را از ابتدا طراحی کرده است تا با هدست ویژن پرو به خوبی کار کنند. البته، محتوای برخی از برنامه‌های دو بعدی مانند پیام‌ها را می‌توان به راحتی در یک محیط سه بعدی نمایش داد. اما برخی از برنامه های دیگر باید به طور خاص برای واقعیت افزوده بهینه شوند. همچنین همکاری با Unity باعث شد بازی های ساخته شده با این موتور در کمترین زمان ممکن برای Vision OAS در دسترس قرار گیرد.

به نظر می رسد که اپل هنگام طراحی visionOS، بر ویژگی های مربوط به سرگرمی و ویژگی های افزایش بهره وری تمرکز کرده است. در ویدئوهای نمایش داده شده در کنفرانس WWDC 2023 شاهد اتصال هدست ویژن پرو به مک بوک برای نمایش آسان محتوای کامپیوتر در محیط سه بعدی بودیم. ویژگی هایی مانند صفحه کلید مجازی و ردیابی چشم، استفاده از محصول جدید اپل را برای مواردی فراتر از سرگرمی ممکن می سازد.

 

طبق اعلام اپل، ۱۰۰ بازی Apple Arcade از ابتدا بر روی visionOS در دسترس خواهند بود و کاربران می توانند از کنترلرهای کنسول بازی مانند DualSense سونی در محصول جدید استفاده کنند. یک فروشگاه برنامه جدید برای Vision Pro برنامه ریزی شده است که میزبان برنامه های توسعه یافته برای iPhone و iPad خواهد بود.

 

انتشار یک سیستم عامل جدید به همراه یک محصول جدید می تواند چالش های زیادی را برای اپل ایجاد کند و این شرکت باید اطمینان حاصل کند که توسعه دهندگان برنامه هایی را برای visionOS می سازند. در غیر این صورت، می‌توان شاهد تکرار رویه انجام شده برای watchOS بود که در سال‌های اخیر با عدم پذیرش توسط توسعه‌دهندگان مواجه شده و حتی برخی از اپلیکیشن‌های قدیمی در آن موجود نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا