اخبار تکنولوژی

سال آینده منتظر آیپد بزرگتر توسط اپل باشید

به گزارش کافه نیوز صحبت‌ها و توییت‌های افشاگران در شبکه‌های اجتماعی X، Weibo و مواردی از این قبیل همواره دقیق و درست نبوده است. چندی پیش یکی از افشاگران با نام Majin Bu در شبکه اجتماعی X با ارسال پستی، اطلاعاتی در مورد تغییرات جدید خط تولید آیپد پرو را در اختیارمان گذاشت.

بر اساس این توییت، ما می‌توانیم انتظار رونمایی از سه آیپد پرو مختلف را داشته باشیم که دو مورد از آن‌ها، به نمایشگر OLED مجهز خواهد بود. نسخه‌های ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی، اولین آیپدهای مجهز به نمایشگر OLED خواهند بود. این بخش از توییت وی به نظر دقیق و درست می‌آید. چرا که مدت‌هاست شایعات مختلف در این خصوص در رسانه‌های خبری نقل می‌شود. اما او در توییت خود، از آیپد پرو دیگری با نمایشگر ۱۴.۱ اینچی نام برده است که با نمایشگر mini-LED روانه بازار خواهد شد.

نسخه جدید نمایشگر مینی ال‌ای‌دی به طراحان اپل اجازه می‌دهد تا بدون اعمال هزینه‌های زیاد، کیفیتی نزدیک به OLED را در اختیار کاربران قرار دهند. صفحه نمایش‌های mini-LED از روشنایی بیشتری برخوردار بوده و نرخ کنتراست آن نیز به ۱,۰۰۰,۰۰۰:۱ می‌رسد. عمق رنگ مشکی در این نمایشگرها نیز بیشتر بوده و ریسک سوختگی پیکسل‌ها هم به هیچ عنوان در کار نخواهد بود. در حال حاضر، آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی به نمایشگری با تکنولوژی مینی ال‌ای‌دی مجهز است.

blank

متن توییت Majin Bu به صورت زیر است:

خط تولید آيپد پرو در سال ۲۰۲۴ به صورت زیر خواهد بود:

زبان طراحی جدید با حاشیه‌های کم و نمایشگرهای با ابعاد ۱۱، ۱۲.۹ و ۱۴.۱ اینچ.

دو نسخه اول از نمایشگر OLED و مدل ۱۴.۱ اینچی از نمایشگر mini-LED برخوردار خواهد بود و به این ترتیب هزینه های تولید آن کاهش پیدا می‌کند.

از جمله دیگر مشخصات سخت‌افزاری می‌توان به تراشه M3، ۸ گیگابایت رم و پردازنده گرافیکی ۱۲ هسته‌ای اشاره کرد.

حداکثر روشنایی نمایشگر ۳۰۰۰ نیت خواهد بود.

اپل پنسل ۳ با سَری مغناطیسی با امکان تعویض نیز به همراه این محصولات عرضه خواهد شد.

او در مورد آیپد پرو با نمایشگر ۱۴.۱ اینچی آنچنان که باید و شاید،‌ مطمئن نیست. آقای راس یانگ در سال ۲۰۲۲ پیش بینی کرده بود که این محصول در سال ۲۰۲۳ معرفی و روانه بازار می‌شود، اما متأسفانه چنین اتفاقی به هیچ عنوان رخ نداد. حال به نظر می‌رسد که کوپرتینویی‌ها، عرضه این تبلت را به سال آينده موکول کرده‌اند.

آقای Majin Bu در توییت خود همچنین مدعی شده است که هر سه نسخه از آیپد پروهای جدید به تراشه M3 و ۸ گیگابایت رم مجهز خواهند بود. حداکثر روشنایی نمایشگر این تبلت‌ها به ۳ هزار نیت رسیده و از نسل سوم اپل پنسل با سَری‌های قابل تعویض مغناطیسی نیز پشتیبانی خواهند کرد. او همچنین انتظار دارد که اپل از مجیک کیبورد آلومینیومی جدیدی برای این آیپدها پرده‌برداری خواهد کرد که از دو درگاه USB-C و سیستم مگ‌سیف پشتیبانی می‌کند و به این ترتیب، امکان اتصال چند محصول به صورت همزمان با آن میسر می‌شود.

همچنین ممکن است سیستم جزیره پویا (dynamic Island) به صورت نرم‌افزاری به آیپد پروهای جدید اضافه شود. به این ترتیب دیگر نیاز نیست که دوربین تشخیص چهره درون این محفظه قرار گیرد و امکانات مختلف در این قسمت، به صورت نرم‌افزاری در اختیار کاربر قرار گرفته و خبری از برش درون نمایشگر نخواهد بود.

به گفته آقای مینگ چی کو، خط تولید آیپد پروهای جدید اواخر سه ماهه اول یا ابتدای سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ آغاز به کار خواهد کرد. آقای Majin Bu در پایان اظهارات خود به این موضوع اشاره کرد که علاقمندان به تبلت‌های اپل، می‌توانند انتظار کمتر شدن حاشیه‌های اطراف نمایشگر را داشته باشند که این موضوع،‌ می‌تواند به کمتر شدن ابعاد دستگاه کمک شایان توجهی کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا