اخبار تکنولوژی

اجرای اپلیکیشن‌های آی او اس روی کامپیوتر با ipadian (کمتر از ۱ دقیقه)

برنامه های iOS را روی رایانه ipadian اجرا کنید

به دلایلی، ممکن است بخواهید برنامه‌های iOS خاصی را روی رایانه شخصی یا لپ‌تاپ ویندوز یا Mac OS X خود اجرا کنید، اما اجرای برنامه‌های iOS روی رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ‌ها آسان نیست. به همین دلیل باید از نرم افزارهای مخصوص شبیه سازی استفاده کنیم که در این قسمت به عنوان نمونه ای از بهترین نرم افزارها در این زمینه ارائه می کنیم.

iPadian یک نرم افزار شبیه سازی است که ما آن را برای اجرای برنامه های iOS بر روی کامپیوتر توصیه می کنیم. این نرم افزار یک شبیه ساز آیپد مبتنی بر Adobe Air است که به کاربر اجازه می دهد برنامه های iOS را در محیطی شبیه سازی شده با رابط کاربری آیپد بر روی کامپیوتر خود اجرا کند. در تصویر زیر نمایی از محیط شبیه سازی شده این نرم افزار بر روی کامپیوتر را مشاهده می کنید.

طبق آخرین اطلاعات ارائه شده توسط تیم توسعه نرم افزار iPadian، ظاهرا نسخه ۳٫۰ این محصول با نسخه های ۳۲ بیتی ویندوز XP، ویندوز ویستا و ویندوز ۷ و همچنین نسخه های ۶۴ بیتی ویندوز ویستا، ویندوز سازگار است. ۷ و ۸، سازگار با Mac OS X و Linux. نکته بسیار مهم این است که نرم افزار iPadian کاملا رایگان و در دسترس عموم است. استفاده از نرم افزار شبیه سازی iPadian واقعا هیجان انگیز است و امکانات جالبی را در اختیار شما قرار می دهد، اما نباید فراموش کرد که استفاده از این نرم افزار شبیه سازی نقاط ضعف خاصی دارد و نمی تواند جایگزین کاملی برای دستگاه باشد. iOS مانند یک iPad است. در زیر به اختصار به برخی از نقاط ضعف نرم افزار iPadian اشاره می کنیم.

قبل از هر چیز باید به این نکته توجه کنید که نرم افزار شبیه سازی iPadian به هیچ عنوان به کاربران اجازه دسترسی به فروشگاه اپل را نمی دهد. در نتیجه، شما فقط می توانید از برنامه های پیش فرض موجود در فروشگاه برنامه iPadian استفاده کنید. البته باید اشاره کنیم که اپلیکیشن فروشگاهی پیش فرض ارائه شده در نرم افزار شبیه ساز iPadian نیز اپلیکیشن های نسبتا متعدد و مرتبطی را ارائه می دهد، اما در هر صورت محدوده آن ها به اندازه اپلیکیشن های موجود در اپل استور در نظر گرفته نمی شود. از دیگر نقاط ضعف این نرم افزار می توان به تاخیرها و خطاهای گاه و بیگاهی اشاره کرد که در حین استفاده و اجرای آن رخ می دهد. از آنجایی که محیط و رابط کاربری سیستم عامل iOS برای محصولات مجهز به صفحه نمایش لمسی طراحی شده است، گاهی اوقات شبیه سازی آن از صفحه نمایش کامپیوتر و تعامل آن با اشاره گر ماوس به هم می خورد، اما با وجود تمام این تفاسیر می توان به جرأت مدعی شد که در حال حاضر نرم افزار iPadian در مقایسه با سایر نرم افزارهای شبیه ساز موجود بسیار دقیق تر و بهتر است.

اما جدای از نقاط ضعفی که به آن اشاره کردیم، باید یک نقطه قوت مهم در طراحی نرم افزار iPadian را با شما در میان بگذاریم. این قدرت مربوط به قابل حمل بودن این نرم افزار است. اهمیت نرم افزار قابل حمل iPadian در این است که برای استفاده از آن نیازی به نصب این برنامه نیست و تنها با کلیک بر روی نماد شبیه ساز می توان آن را راه اندازی کرد. البته به این نکته توجه کنید که برای اجرای این نرم افزار شبیه سازی باید سیستم شما مجهز به Adobe Air باشد در غیر این صورت شبیه سازی iPadian روی دستگاه شما کار نمی کند و با پیغام خطا مواجه می شوید.

نحوه استفاده از نرم افزار iPadian

برای این منظور ابتدا نرم افزار iPadian را دانلود کنید که به صورت رایگان قابل استفاده است.

این نرم افزار به صورت فایل فشرده بر روی سیستم شما ذخیره می شود. در مرحله اول باید فایل دانلود شده را اجرا کرده و از حالت فشرده خارج کنید. سپس روی نماد iPadian.exe دوبار کلیک کنید. برای اجرای نرم افزار iPadian باید NET Framework روی کامپیوتر شما نصب باشد. در غیر این صورت ممکن است با پیغام خطا مواجه شوید. علاوه بر این، احتمال درخواست آپدیت Adobe Flash وجود دارد که در این صورت باید آن را به روز کنید. در نهایت پس از چند مرحله ساده نرم افزار iPadian و محیط شبیه سازی شده آن بر روی سیستم شما اجرا می شود. طراحی این محیط شباهت زیادی به رابط کاربری آیپد دارد. با مراجعه به قسمت اپ استور می توانید اپلیکیشن های بیشتری را دانلود و بر روی آیپد شبیه سازی شده خود نصب و اجرا کنید. البته همانطور که گفته شد در محیط نرم افزار iPadian به تمامی اپلیکیشن ها و بازی های موجود در اپل استور قابل دسترسی نیست و تنها برخی از آن ها قابل دانلود و استفاده کاربر است. اگر می خواهید از محیط شبیه سازی شده این نرم افزار خارج شوید، باید بر روی آیکون shutdown در بالا و سمت راست پنجره شبیه ساز کلیک کنید. با انتخاب این آیکون شبیه سازی iPadian غیرفعال می شود و به محیط سیستم عامل کامپیوتر یا لپ تاپ خود بازگردانده می شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا