Uncategorized

روانشناس خوب در کرج (معرفی مشاور خوب در کرج)

چقدر برای درمان روح و روان خود اهمیت قائلید؟ همانطور که جسم شما نیاز به مراقبت های ویژه ای دارد و در صورت مریضی، نیاز به بهبودی دارد، روح و روان شما هم لطمه می بیند و باید برای بهبود آن به روانشناس مراجعه کنید. خوشبختانه در سال های اخیر نگاه بدبینی نسبت به مراجعین روانشناسی و روانپزشکی کمتر شده است. اما همچنان افرادی هستند که به این مراجعات خوشبین نیستند، در حالی که ممکن است برای یک فرا اتفاقات ناخوشایندی در زندگی رخ دهد و در صورت بی توجهی به آنها، مشکلات ناگواری در ادامه زندگی گریبان گیر او شود.

به هر حال به علت مشکلات عدیده ای ممکن است یک فرد نیاز به روانشناس داشته باشد، اما به خاطر نگاه های اشتباهی ک در مورد این موضوع وجود دارد، دچار استرس شده و از این موضوع منصرف شود. در این مقاله می خواهیم شما را با روند درمانی و اتفاقاتی که پس از یک جلسه مشاوره رخ می دهد آشنا کنیم تا کمی از استرس شما برای جلسه اول روانشناسی بکاهیم.

برنامه درمانی شامل چه مواردی می شود؟

برخی از افراد نسبت به قرص و داروهای روانشناسی ترس دارند و این موضوع را برای خود به یک هیولای باورنکردنی تبدیل کرده اند. به همین دلیل هنگامی که صحبت از درمان دارویی به میان می آید، استرس آنها بیشتر و بیشتر می شود و القاب ناخوشایندی را به خود نسبت می دهند. در حالیکه باید این نکته را به یاد داشته باشید که یک روانشناس خوب با علم و دانش خود، فقط و فقط به فکر بهبود حال شما و درمان شماست. حال برخی از افراد با گفتار درمانی و برخی دیگر با دارو درمان می شوند و تشخیص این موضوع بر عهده فردیست که در مورد این علم تحصیل کرده است.

در آخرین لحظات جلسه اول مراجعه به روانشناس یا مشاور، مطمئنا برای شما سوال است که روش درمان شما چه خواهد بود. برنامه درمانی معمولا به شرح زیر است:

  • استفاده از دارو
  • ارجاع به روانپزشک
  • تعیین سطح مراقبت مورد نیاز
  • پیشنهاد آزمایش های مورد نیاز قبل از شروع درمان دارویی برای جلوگیری از بیماری های جسمی در آینده

روانشناس خوب در کرج

بعد از اولین جلسه مشاوره چه باید کرد؟

هیچ وقت برای جلسه اول به خودتان سخت نگیرید. شما ممکن است در جلسه اول حرف هایی به زبان آورید که از نظرتا اشتباه بوده و پس از اتمام جلسه از گفتن آنها پشیمان شوید و یا بالعکس، حرف هایی به ذهنتان برسد که از نگفتن آنها پشیمان هستید و دوست دارید برگردید تا آن حرف ها را بزنید. اما استرس نداشته باشید، هیچ مشکلی با یک جلسه مراجعه به مشاور قرار نیست حل شود.

حتی اگر به یک روانشناس خوب هم مراجعه کنید، نسبت به مشکل و شما تشخیص پزشک، چندین جلسه برای حل مشکل شما نیاز خواهد بود. بنابراین هر سوالی که پس از خروج از مطب دکتر روانشناس به ذهنتان رسید، در یک دفترچه یادداشت یا گوشی موبایل بنویسید. به یاد داشته باشید که این سوالات و این مطالب را در جلسات بعدی با مشاور خود مطرح کنید، حتی اگر در آن جلسه از نظر شما بی اهمیت به نظر می رسیدند. اما ممکن است همان نکات ریز، باعث درک و فهم بیشتر روانشناس از مشکل درونی شما شود.

اگر در جلسه اول از روانشناس خوشمان نیامد چه کار کنیم؟

دقت داشته باشید که شما برای انتخاب همسر، دوست، همکاران صمیمی و هر فرد دیگری که می خواهید با او ارتباط بگیرید، نیاز به چندین جلسه آشنایی دارید. دکتر روانشناس هم از این افراد مستثنا نیست و ممکن است شما در یک جلسه نتوانید ارتباط خوبی با او برقرار کنید، اما ممکن است در جلسات بعدی این ارتباط عمیق تر و میزان راحتی شما با مشاور خود افزایش یابد.

اما در یک صورت شما باید پس از جلسه اول، تصمیم دیگری برای جلسات مشاوره خود بگیرید. اگر در جلسه اول اصلا و به هیچ عنوان احساس خوشایندی از مشاور خود نداشتید، قطعا باید به سراغ یک روانشناس دیگر بروید. برخی از روانشناسان عبوس که مدام میان حرف شما می پرند و صحبت های شما را قطع می کنند، مطمئنا در جلسات بعدی هم وقت خود را صرف شما نخواهند کرد، بنابراین سعی کنید شما هم در جلسه اول به نوع رفتار مشاور خود توجه کنید.

روانشناسی که در تمام وقت مشاوره شما به ساعت نگاه کند و منتظر پایان جلسه باشد یا در میان جلسه مشاوره شما با تلفن صحبت کند، مطمئنا قرار نیست میزان وقت خوبی را برای شما صرف کند.

روانشناس خوب در کرج

اگر در کرج زندگی می کنید، می توانید به روانشناسان خوب زیادی دسترسی داشته باشید.

کلام آخر

استرس و اضطراب برای ورود به یک محیط جدید مانند روانشناسی عادی است، پس اصلا فکرهای بدی در مورد خودتان نکنید. مشکلات زندگی و دشواری هایی که در مسیر زندگی هر شخص وجود دارد، ممکن است به روح و روان آن فرد لطمه وارد کند، اما شما باید این مورد را به خاطر داشته باشید که درمان این مشکلات راه حل است، نه فراموشی آنها. بنابراین بدون استرس به یک مشاور خوب در کرج یا محل زندگیتان مراجعه کنید تا بتوانید مشکلات را حل کنید و به زندگی عادی خود در کمال آرامش ادامه دهید.

در ادامه یکی از بهترین مرکز روانشناسی را معرفی می کنیم.

آدرس: کرج بلوار طالقانی شمالی روبروی گل رز کوچه نعمت اللهی پلاک ۱۰ واحد ۱۸ طبقه ۵ | مرکز روانشناسی بینش

تلفن: ۰۲۶۳۴۴۱۷۵۶۷ | ۰۹۰۳۶۴۱۱۲۲۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله