Uncategorized

با این روش، لکه کیک شکلاتی را از روی فرش پاک کنید

کیک شکلاتی یکی از انواع طعم های کیک های موجود در بازار است که طرفداران زیادی هم دارد. کیک شکلاتی با روکش شکلات آب شده و تزئین بیسکوییت شکلاتی و شکلات رنده شده، یکی از ترکیب های شکلاتی بی نظیر برای هر جشن تولدی است. این کیک خوشمزه حتی در حالت عادی هم طرفداران زیادی دارد و بسیاری از بانوان برای عصرانه یا یک مهمانی دورهمی، آن را در خانه درست می کنند.

کیک شکلاتی از هر مدلی که باشد، اگرچه بسیار خوشمزه است اما در صورتی که مراقب نباشید روی فرش ریخته و کار شما را بسیار سخت می کند.

اما اگر کیک شکلاتی خوشمزه شما روی فرش ریخته، مزه کیک را به خود زهرمار نکنید و حرص نخورید. فقط کافیست این مقاله ما را تا انتها بخوانید و روش های آن را اجرا کنید تا به راحتی لکه را از روی فرش خود پاک کنید.

ابتدا کیک شکلاتی و خامه شکلاتی آن را از روی فرش بردارید

قدم اول برای پاک کردن هر نوع لکه ای از فرش، برداشتن مقدار اضافی آن ماده از روی فرش است. با این کار اطمینان حاصل می کنید که در هنگام پاک کردن لکه، بدتر آن را پخش نمی کنید و لکه را گسترش نمی دهید. پس برای این مرحله نیاز دارید که با یک قاشق یا کاردک یا لبه های کارد کره خوری یا کارد های صبحانه و یا حتی یک کارت ویزیت محکم، مقدار اضافی شکلات و کیک را از روی فرش بلند کنید.

اگر لکه کیک شکلاتی خیلی بزرگ است و یا روی فرش خشک شده، می توانید خدمات قالیشویی نیروی هوایی را سفارش دهید.

آب بریزید

در این مرحله، پس از اینکه کیک را برداشتید، نصف فنجان آب سرد را مستقیماً روی لکه فرش بریزید. می توانید این کار را با یک قاشق کم کم انجام دهید تا فرش زیاد از حد خیس نشود. دقت کنید که نصف فنجان آب سرد برای زمانی است که یک برش بزرگ از کیک روی فرش افتاده و آن را لک کرده است. اما اگر لکه کوچک است، می توانید حدود یک قاشق آب روی لکه بریزید.

از ترکیب های تمیز کننده خانگی استفاده کنید

مایع ظرفشویی را به مقدار یک قاشق غذاخوری با یک فنجان آب سرد مخلوط کنید. این مخلوط را در یک ظرف بزرگ بریزید. یک دستمال بردارید و به ترکیب آغشته کنید. با حرکات دایره ای، فرش را تمیز کنید. از مالش دادن و اسکراب کردن فرش به شدت خودداری کنید. مالش دادن باعث پخش لکه و نفوذ آن به عمق الیاف می شود.

سپس اجازه دهید این ترکیب به مدت ۵ دقیقه روی فرش باقی بماند.

پس از گذشت این مدت نیز، تمیز کردن را ادامه دهید تا لکه تا حدی که ممکن است، از بین برود.

اگر لکه هنوز پاک نشده، از سرکه سفید استفاده کنید

سرکه به دلیل خاصیت اسیدی که دارد، می تواند به خوبی رنگ و چربی و قند را در خود حل کند. سرکه سفید به دلیل بی رنگ بودن و بوی کمتری که دارد، معمولا بهترین گزینه است.

یک ترکیب از آب سرد و سرکه سفید تهیه کنید. ۱۰ میلی لیتر سرکه سفید را با ۴۰ میلی لیتر آب ترکیب کنید. یا به نسبت ۱ به ۴ (۴ برابر آب و ۱ قسمت سرکه) این ترکیب را آماده کنید.

هنگامی که ناحیه هنوز مرطوب است، محل را با محلول آماده شده تمیز کنید. این کار باعث می شود تا لکه خنثی شود. محلول را به مقدار کمی روی لکه بریزید و با یک دستمال سفید و تمیز، پاک کردن را آغاز کنید.

همچنین می توانید کمی اسانس معطر و یا نرم کننده حوله و لباس به این ترکیب اضافه کنید تا بوی سرکه را حذف نمایید.

blank

شستن پس از تمیز کردن را فراموش نکنید

بعد از انجام مراحل بالا، حتما باید فرش را بشویید. شستن فرش پس از پاک کردن لکه، نیازی به شلنگ و لگن ندارد. برای این منظور فقط یک دستمال را با آب تمیز کمی مرطوب کنید و روی قسمت تمیز شده فرش بکشید. مراقب باشید که در هر مرحله ای که آب استفاده می کنید، اعتدال را رعایت کنید تا فرش زیاد خیس نشود. آب نباید به قسمت پشتی فرش برسد، چرا که خشک شدن آن بسیار سخت خواهد شد.

خشک کردن آخرین مرحله مهم لکه گیری فرش است

مهم ترین مرحله در لکه گیری فرش، خشک کردن است. حتی اگر لکه تمیز نشده باشد، خشک کردن را باید انجام دهید تا فرش شما خیس باقی نماند. فرش خیس مستعد کپک زدن و پوسیدگی است. بنابراین مطمئن شوید که این مرحله را به درستی انجام می دهید. یک حوله بردارید و فرش را خشک کنید. محکم روی فرش بزنید تا آب آن جذب حوله شود. اگر حوله خیس شد، آن را با حوله دیگری جایگزین کنید.

اگر بعد از خشک شدن، رنگ کاکائویی و یا خود لکه هنوز بر روی فرش دیده می شد، بهتر است با قالیشویی نظام آباد به شماره ۱۸۶۴ تماس بگیرید.

تمیز کردن لکه ها از فرش

تمیز کردن لکه ها از روی فرش قطعا کار ساده ای نیست. پس اگر در مراحل اول، لکه از بین نرفت، ناامید نشوید. برخی از لکه ها مقاومت می کنند اما در نهایت پاک می شوند. شما می توانید برای از بین بردن راحت تر هر نوع لکه ای از روی فرش تان، با خدمات قالیشویی در نیروی هوایی تماس برقرار کنید.

قالیشویی های حرفه ای نظیر قالیشویی در نظام آباد دستگاه های مخصوص فرش شویی دارند که می توانید روی خدمات باکیفیت آن ها حساب باز کنید.

blank

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید از ۳۰ سال پیش کنار شماست تا هر نوع فرش دستبافت و ماشینی شما را به بهترین شکل ممکن شستشو دهد. امروزه با جایگزین شدن شستشوی مکانیزه به جای شستشوی دستی، بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا فرش های خود را برای شستشوی سریع و باکیفیت به قالیشویی ها بسپارند.

شما نیز از هر کجای تهران و کرج که باشید، می توانید خدمات قالیشویی توحید را که تحت نظر اتحادیه می باشد، دریافت کنید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله